PES 4: Strzały, zwody i inne zagrania (3)
Aktualizacja:

Drive Shot - oddanie strzału w chwili, gdy piłka ma już dotknąć ziemi. Strzał bardzo szybki i mocny, trudny do wykonania. Padają po nim jednak wspaniale bramki. Po uderzeniu piłka nabiera rotacji w górę (zostaje podkręcona), leci szybko i dość wysoko starając się lobować bramkarza. Ciężko w ten sposób zdobyć gola - piłka najczęściej leci stanowczo za wysoko i mija bramkę. Najlepiej jest starać się wykonać ten strzał, gdy piłka po rzucie rożnym zostaje wybita przez obrońców przeciwnika przed pole karne. Tam czeka już nasz zawodnik - wiadomo w jakim celu.
La Bona Shot - specjalne uderzenie ze skrzyżowanych nóg. W grze potrafią wykonać je tylko niektórzy zawodnicy. Lewo-nożni zawodnicy powinni wbiegać z prawej strony bramki, wtedy może wykonać strzał swoją mocniejszą nogą w jej długi róg. Odwrotna sytuacja tyczy się zawodników prawo-nożnych. Uwaga, zagranie to może być wykonywane jedynie przy dobrej formie zawodnika. Strzałka zielona - do sprawdzenia w ustawieniach taktyki.

Kwadrat, X - markowanie uderzenia, czyli oszukiwanie obrońców i bramkarza. Wszystko należy wykonywać bardzo szybko - najpierw wciskamy kwadrat, a zaraz potem X. Możemy także zadecydować, w którą stronę uda się zawodnik po wykonaniu zwodu. Robimy to naciskając X i potem klawisz wybranego kierunku. Zagranie polecam w sytuacji sam na sam z bramkarzem, dobrze sprawdza się też w okolicach jak i na polu karnym.
Kwadrat, kwadrat, X - podobnie jak wyżej, lecz już podwójne. Dość trudne do wykonania, bowiem trzeba wciskać klawisze bardzo szybko. Jednak gdy się to uda, satysfakcja gwarantowana.
Kwadrat trzy razy, X - zwód taki sam jak powyższe, lecz jak już się zapewne domyślacie - potrójny. Wykonanie go graniczy z cudem, po prostu liczy się tylko i wyłącznie szybkość naszych palców.
Kółko, X - za pomocą tego zagrania możliwe jest markowanie dośrodkowania. Zagranie mało użyteczne.
Kółko, X, X - to samo co wyżej, z tym, że podwójne. Zdecydowanie do niczego.
Kwadrat, kwadrat, R1/L1 - pojedyncze markowanie strzału kończące się wykonaniem przez zawodnika lobu. Efektowne, aczkolwiek dość trudne do wykonania.

L1, L1 - przekładanka piłki między nogami. Efektowny zwód, przydatny, choć długi i raczej wolny. Możliwe jest wykonanie go w prawo lub lewo, lub wypuszczenie piłki lekko do przodu - po naciśnięciu R1.
R2, R2 - druga z przekładanek, zdecydowanie szybsza. Także można ją łączyć ze zwodem w określoną stronę.
R1 + góra bądź dół - podstawowy zwód, można też biec z R2 i wtedy nacisnąć strzałkę w górę bądź dół. Gdy przytrzymamy dłużej klawisz kierunku, także zwód będzie trwał dłużej.
R2 + góra lewo/prawo - jest to kombinacja podania. Wykonujemy ją podczas biegu z lewej na prawą stronę boiska. Wręcz rewelacyjny sposób na mijanie obrońców.
R2 - przycisk ten ma różnorakie zastosowanie. Pierwszym z nich jest odwołanie wszystkich zadań. Dla przykładu - wisieliśmy strzał lub dośrodkowanie, nagle jednak postanowiliśmy zmienić zdanie - wystarczy wtedy wcisnąć R2, a gracz zrezygnuje z wykonania zadania. Możliwe jest także zatrzymanie zawodnika biegnącego z piłką - jeśli biegniemy z wciśniętym R2, wystarczy na chwilę puścić wszystkie klawisze, a zatrzyma się. Jeśli jesteśmy odwróceni plecami do bramki przeciwnika, wciśnięcie R2 powoduje obrót gracza o 180 stopni - oczywiście w stronę bramki rywala.
L1 + R1 - wypuszczenie piłki przed siebie, w celu przygotowania dogodnej pozycji do dośrodkowania czy strzału.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany72699 Senator
skąd mogzna sciagnac twarze piłkarzy? np. van Bastena? i jak je zainstalować?
zanonimizowany240350 Junior
to wszystko to plajster
zanonimizowany289418 Junior
troche sędziowie szwankują w PES 4, bo nogi ci podstawiają a oni nie gwiżdżą
zanonimizowany576867 Junior
pro evolution to naprawde najleprza gra na swiecie
speed pro Centurion
Ja mam Pro Evolution Soccer 4 DEMO i tak jest fajne
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.