Praetorians: Dziel i rządź
Aktualizacja:
Dziel i rządź

Start 1: Centurion, Piechota pomocnicza 2 x 30/30, Legioniści 3 x 30/30, Łucznicy 3 x 30/30.
Start 2: Centurion, Medyk, Włócznicy 3 x 30/30, Szlachta 2 x 12/12, Łucznicy konni 2 x 16/16.
Sublones: Zgrupować legionistów i łuczników i ruszyć nimi w stronę Sublones przez bagno (A) od północy. Stacjonuje tam kilka oddziałów przeciwnika składających się z łuczników i z wojowników. Po pokonaniu ich należy jeszcze zbadać legionistami okoliczne lasy oraz wzgórze (B) . Łucznikami zaatakować garnizon i zostawić płonący, a samych łuczników rozmieścić na wzgórzu (B) . Legionistami zamknąć drogę do wioski, lecz trzymać ich z dala od grzbietu (C) , gdyż stoją tam łucznicy przeciwnika. Sprowadzić na miejsce piechotę pomocniczą i centuriona. Odbudować garnizon i zająć wioskę, a następnie wytrenować zwiadowców, medyka oraz dwa oddziały ekwitów. Nie ma potrzeby przejmować się zbiegłym wodzem, gdyż posiłki, które wezwie będą ginąć z rąk łuczników na wzgórzu, co doskonale osłabi siły wroga na zachodzie.
Z pomocą ekwitów oczyścić grzbiet (C) z łuczników i posłać nań zwiadowców, dwa oddziały legionistów oraz wytrenować i posłać tam trzy oddziały łuczników. Ustawić ich przy zejściu (D) i stamtąd zaatakować barbarzyńców stacjonujących w punkcie (E) .
Car Menapii: Podprowadzić zwiadowcę na grzbiet (F) , a drogą podsunąć legionistów w pierwszej linii, łuczników za nimi i ekwitów od południa. Należy się spodziewać dość silnego ataku od południa, stąd konieczność osłaniania łuczników nie tylko od zachodu.
Gelduba: Łuczników poprowadzić grzbietem (H) , legioniści niech się przedrą lasami (I) i z pomocą łuczników na górze oczyszczą je. Omijać łąki (G) , gdyż nie ma powodu wdawać się w niepotrzebne walki ze skrytą tam piechotą przeciwnika. Do ataku na Geldubę wykorzystać wzgórze (J) . Do Gelduby sprowadzić oddziały z punktu Start 2.
Asciburgium: na podbój ostatniej wioski należy poprowadzić przynajmniej trzy oddziały legionistów, trzy oddziały łuczników i dwa oddziały szlachty. Na polach (K) należy się liczyć z dużym oporem przeciwnika. Legioniści z łucznikami niech się ustawią w standardowej formacji do ataku pozycyjnego, zadaniem szlachty zaś będzie wysieczenie łuczników przeciwnika. Konni łucznicy z drugiej grupy mogą się przydać do pogoni za zbiegłymi wodzami, jeśli się tacy trafią. Wybudowanie własnego garnizonu w Asciburgium kończy misję.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany247506 Junior
sorki, ktos mi moze podpowieziec jak sie BUDUJE MOSTY??
jestem dosc POCZATKUJACA a do tego mam wersje angielska.bardzo prosze o rade
tak nawiasem bardzo ciekawa gra
zanonimizowany206217 Legend
jak chcesz to ci poradnik moge wysłać??tylko meila podaj.
zanonimizowany206217 Legend
a jak masz wersje angielska to sciagnij sobie spolszczenie ;-))
zanonimizowany282661 Junior
jak odinstalować PRETORJANS
zanonimizowany681779 Junior
o lol ja widze że wy nowi ale napisze ten poradnik a więc radze tak:budować osade łuki i piki koło siebie a rekrutacja jest taka:do rzymu:włócznicy,legioniści5potem za pukty ekwitów lub łuki konne albo glady xD.korzystajcie.jak bedziecie chcieli grać na necie do dołączcie do sieci: onli1 hasło 123.ZAPRASZAM!
zanonimizowany697391 Junior
Jak zwiększyć punkty kontroli jednostek? Mam problem, bo nie wiem jak się rozbudować w potyczce, jakie oddziały tworzyć. Co zrobić, żeby w krótkim czasie mieć dużo punktów chwały? Proszę, pomóżcie!
zanonimizowany697391 Junior
Mosty buduje się piechotą pomocniczą(jeśli grasz Rzymem). Wybierasz pomocników, klikasz na most, a oni zaczynają go budować. Później pozostaje tylko czekać, aż skończą. Jeżeli grasz w kampanię,,Przeprawa przez Arar'', to uważaj, bo przy jednym z mostów, na drugim brzegu czają się wrodzy łócznicy, którzy baz problemu dosięgną twoją piechotę pomocniczą. Lepiej wybierz drugi most. O ile się niemyle, ,,bezpieczny'' most, to ten na dole. Powodzenia!
zanonimizowany697391 Junior
I co z tym poradnikiem???
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
