Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pojazdy - NATO
Aktualizacja:
M151 A2 Jeep
![]() | Stosunkowo wysłużony już Jeep spisuje się jako szybki transport kilku jednostek całkiem nieźle. Stosowany także do patrolowania okolicy. Jako że nie posiada pancerza jest bardzo wrażliwy, więc staraj się nim nie wjeżdżać pod lufę nieprzyjaciela. Mieści do czterech ludzi. Jeździ się nim łatwo i przyjemnie, co prawda to nie to samo co Screamer 4x4 ale jak na potrzeby OF to w zupełności wystarcza. |
M939 5T Truck
| W OF pojawią się dwa rodzaje tej ciężarówki: z odkrytą i zakrytą paką. Ta ostatnia nie wyjawi przeciwnikowi ile osób znajduje się na ciężarówce. Może pomieścić do 11 w pełni wyposażonych ludzi, czyli po prostu standardowy oddział. W prowadzeniu trochę toporna, ale można się przyzwyczaić. Denerwować możne bardzo ograniczony skręt i ogólny brak oporności na ogień wroga. Ale to najlepszy środek transportu dla większej liczby osób. | ![]() |
M113 APC
![]() | Wielozadaniowy transporter. Potrafi przewieźć jedenastu ludzi + kierowca oraz dowódca. Może się także sprawdzić jako amfibia. Występuje w kilku rodzajach, na przykład jako punkt medyczny. Na wyposażeniu ma działko małego kalibru, przydatne do walki z piechotą. Natomiast spotkanie z czołgiem jest dla M113 w 100% śmiertelne. Także piechur mający na swoim wyposażeniu wyrzutnię RPG może zmieść ten pojazd z powierzchni ziemi. |
M60 Patton Series Tank
| Najsłabiej opancerzony czołg występujący po stronie NATO. Do tego nie potrafi pokonać trudno dostępnych terenów. To właśnie nim będziesz stawiał pierwsze kroki jako czołgista. Do obsługi czołgu potrzeba trzech ludzi. Sam najlepiej wsiadaj jako dowódca, nakazując podwładnym zająć pozostałe miejsca. Prowadzenie czołgu to niezbyt skomplikowane zadanie, na początku może denerwować głupota kierowcy ale kiedy wskażesz mu na mapie miejsce docelowe, zrozumie to znacznie lepiej niż polecenia skrętu wydane z klawiatury. | ![]() |
M1A1 Abrams Main Battle Tank
![]() | Najnowocześniejszy czołg Amerykańskiej myśli technicznej. Komputerowe wyznaczanie trajektorii lotu pocisków, najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne to tylko część jego wyposażenia. Po prostu nie ma sobie równych! Dzięki temu, że jest ogromnie wytrzymały (potrafi otrzymać kilka bezpośrednich trafień i dalej działać) doskonale nadaje się do walki. Po prostu nie chce się z niego wysiadać. Obsługa to jak zwykle trzy osoby. Warto wspomnieć, że Abrams wjedzie praktycznie wszędzie, co czyni z niego doskonałą machinę wojenną. |
UH-60 Blackhawk
| Wielozadaniowy śmigłowiec. W grze występuje jako transporter, natomiast na prawdziwym polu walki może być centrum dowodzenia, wywiadowczym lub jeszcze inną specjalizacją. Niestety, jest dość powolny oraz trochę toporny, jednak do celów transportowych spisuje się znakomicie. Potrafi przenieść jednocześnie do czternastu w pełni wyposażonych żołnierzy. To na nim przejdziesz chrzest bojowy jako pilot (nie licząc ewentualnie wcześniej wypożyczonych od Rosjan maszynek). Jednak nie będzie ci dane zbyt długo nim polatać. | ![]() |
AH-1 Cobra
![]() | Chyba najlepszy helikopter w OF. Szybki, niezwykle zwinny potrafi rozpędzić się do maksymalnej prędkości w kilka sekund. Jako, że trzeba latać jak najniżej, kryjąc się przed wrogimi radarami, jeszcze długo będziesz pamiętał chwile przelotu nad wzniesieniami czy lasami. Przystosowany do niszczenia wszystkiego co stanie mu na drodze AH-1 jest wprost idealną maszyną do eksterminacji przeciwnika. Będziesz mógł go do woli przetestować, zarówno przeciwko celom naziemnym jak i powietrznym. Już pewnie nie możesz się doczekać :-) |
A-10 Thunderbolt
| Kolejny cukiereczek. W sumie w podstawowej kampanii jest tylko jedna misja z udziałem A-10, ale i tak będziesz musiał nauczyć się go obsługiwać. Szybki, przeznaczony do zwalczania pojazdów opancerzonych samolot przystosowany jest do niskiego pułapu lotów. Standardowo wyposażony w 8 kierowanych rakiet Maverick jest bardzo groźnym przeciwnikiem. Nauka pilotażu nie będzie łatwa. Poza tym autorzy OF chyba nie wierzą w niezawodność amerykańskich samolotów, skoro... a zresztą sprawdźcie sami podczas gry. | ![]() |
Mark II PBR
![]() | Standardowa łódź używana przez siły NATO. Nie będziesz miał (przynajmniej w kampanii) możliwości jej przetestowania. Natomiast obejrzysz ją kilka razy jako pasażer, bo Mark II służy jak lekka łódź transportowa oraz patrolowa. W sumie trochę szkoda, że nie można nią popływać. Aż by się chciało postrzelać z działka uciekając po bezkresie oceanu przed wrogimi krążownikami... ach, te marzenia :-) |
- Operation Flashpoint: Cold War Crisis - poradnik do gry
- Operation Flashpoint: Cold War Crisis - poradnik do gry
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pojazdy - Wstęp
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pojazdy - NATO
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pojazdy - Rosja
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pojazdy - Pozostałe
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Broń - NATO
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Broń - Rosja
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Kampanie
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Training
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Flashpoint
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Combined Arms
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Camping
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Alert
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Montignac Must Fall
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: After Montignac
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Strange Meeting
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Rescue
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Undercover
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Night Patrol
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Hold Malden
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Defender
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Tank Training
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Battle of Houdan
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Iterdiction
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Spearhead
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Pathfinder
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Tank Rally
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Unfinished Business
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Taking Command
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Scouting
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Turning the Tide
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Saboteur
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Guardian
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Return to Eden
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Hind Attack
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Rolling Thunder
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Airborne
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Air Superiority
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Recon
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Killdozer
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Air Assault
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Wake-Up Call
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Planes Start
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Maverick
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Counter Strike
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Escape from Prison
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Incrusion
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Search and Destroy
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Red Dawn
- Operation Flashpoint Cold War Crisis: Status Quo
- Operation Flashpoint: Cold War Crisis - poradnik do gry
Komentarze czytelników
A gdzie dokładnie jest ten snajper ?? Pytam bo nie mam komorki więc nie moge przejrzeć (ściągnąć) całego poradnika. A mój sposób przejścia tej misji jest nieco inny.... oto on:
1. Po rozpoczęciu misji schodze na dół i załatwiam (po cichu) kilku żołnierzy przy M2.
2. Przez kilka minut obserwuje rozwój "akcji", czekam aż patrolujący UAZ odjedzie.
3. Czołgając się, schodze na dół(do czołgów) i podkaładam ładunki(pod czołgi).
4. Wracam na góre, czołgając się.
5. Załatwiam odział SpecNaz'u, który na mnie czeka na górze.....
6. Detonuje ładunki, i karze przez radio zdetonować bomby w Lolise.
7. Uciekam do "domu"
Jak widać na mojej drodze nie przeszkadza żaden snajper, więc niech ktoś powie gdzie się on znajduje....
Alternatywnym sposobem zniszczenia Scuda jest kradzież helikoptera grupie Zulu (miejsce zaznaczone na mapce) a potem seek&destroy
W części 14:Interdiction, po załatwieniu grupki wojaków przy działku M2, dobrze jest pójść na dół w lewo tak, aby wyjść nad stanowiskiem snajpera o którym mowa jest w poradniku. Po wyeliminowaniu snajpera i jego 2 kolegów zabieramy Dragunowa i przy jego pomocy ukryci w krzakach z łatwością oczyszczamy okolicę z chord nieprzyjaciół aż zostajemy tylko my i czołgi. Dalej jak w poradniku, z tym że po drodze do domu nikt na nas nie poluje.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









