Rodzaje umiejętności w Neverwinter | Bohater

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rodzaje umiejętności

Pasek umiejętności w Neverwinterze posiada jedynie kilka przycisków i wskaźników - Rodzaje umiejętności w Neverwinter | Bohater - Neverwinter - poradnik do gry

Pasek umiejętności w Neverwinterze posiada jedynie kilka przycisków i wskaźników:

1: Dwie umiejętności dzienne (Daily), sześciokąt ze zbiornikiem punktów akcji (Action Points) wymaganych do użycia tych umiejętności, a nad nim pasek wytrzymałości wymaganej do niektórych umiejętności taktycznych, czyli wykonywania uników (Dodge) i szybszego biegania (Sprint)

2: Umiejętność mechaniki klasowej

3: Cechy klasowe (Class Feature)

4: Trzy umiejętności Spotkaniowe (encounter), czyli wolniej się regenerujące, ale bardzo mocne oraz dwie umiejętności nieograniczone (At-will), czyli podstawowe, uruchamiane myszką

5: Pasek przedmiotów do użytku (napoje lecznicze, zwoje teleportacji, napoje wzmacniające)

6: Pasek życia a po prawej ikona do przywoływania Mounta (wierzchowca)

Umiejętności Nieograniczone (At-Will)

Umiejętności nieograniczone (At-Will) to typowe ataki na jeden bądź kilka celów, nie posiadają czasu odnowy (cooldownu), można używać je cały czas.

Domyślnie "Atwille" przypisane są do lewego i prawego klawisza myszki i aby ich używać cały czas wystarczy któryś z klawiszy trzymać, nie musisz ciągle klikać.

Skille te nie sa zbyt mocne, dwa-trzy ciosy mogą wystarczyć do pokonania słabych przeciwników, jednak przeciwnicy mocniejsi będą wymagać większej uwagi i lepszych umiejętności.

Możliwość używania umiejętności nieograniczonych odblokujesz na poziomie pierwszym oraz drugim.

Umiejętności spotkaniowe (Enocunter)

Te trzy skille są znacznie mocniejsze niż umiejętności nieograniczone a najczęściej poza zadawaniem wysokich obrażeń (lub zamiast) posiadają dodatkowe efekty takie jak przyciąganie lub odpychanie przeciwników lub inne CC (crowd control), możliwości leczenia siebie lub innych, możliwość wyskoku i tym podobne.

Umiejętności spotkaniowe odblokujesz na poziomach: 3, 5 i 7.

Umiejętności Pasywne - Cechy klasowe (Class Feature)

Umiejętności pasywne (Class Feature, czyli cechy klasowe) wzmacniają twojego bohatera cały czas i często wpływają na inne umiejętności.

Pierwszą umiejętność pasywną dostaniesz wraz ze swoją pierwszą umiejętnością dzienną, czyli na czwartym poziomie, mimo że od początku gry odblokowane masz miejsca na dwie takie umiejętności, to następną kupić możesz dopiero na poziomie 15 (dopiero wtedy inna cecha klasowa jest dostępny do kupienia).

Umiejętności dzienne (Daily) i punkty akcji (Action Points)

Umiejętności Daily (dziennie) na szczęście można używać częściej niż raz na dzień, są to po prostu najmocniejsze ciosy twojej postaci i do ich użycia wymagany jest pełny zbiornik Action Points (sześciokąt na środku paska umiejętności), a każde użycie umiejętności dziennej ten zbiornik opróżnia.

Punkty akcji (Action Points) wypełniają sześciokątny zbiornik gdy zadajesz obrażenia, otrzymujesz obrażenia lub leczysz (zależnie od wybranej klasy), gdy zbiornik się napełni możesz użyć umiejętności dziennej. Są one bardzo silne, mogą zadawać obrażenia AoE, mogą posiadać mocne CC, bardzo mocne leczenie czy właściwości obronne. Niektóre z tych umiejętności zużywają jedynie część zbiornika punktów akcji.

W związku z powolnym odnawianiem się Action Points zastanów się dobrze czy dana sytuacja warta jest użycia skilli dziennego i opróżnienia zbiornika Action Points.

Umiejętności dzienne odblokujesz na poziomach: 4 i 19

Mechanika klasowa

Mechanikę swojej klasy odblokujesz na poziomie dziesiątym, różni się ona od pozostałych typów umiejętności tym, że nie masz możliwości jej zmiany na inną, jest to jeden skill, na którym twoja postać bazuje walcząc. Wiele talentów i umiejętności wzmacnia ją bądź w inny sposób na nią oddziałuje.

Przykładowo mechaniką Specjalisty w broni dwuręcznej jest Niepowstrzymanie. Podczas zadawania obrażeń napełnia on pasek determinacji (widoczny po lewej stronie postaci na ekranie), gdy ten dojdzie do połowy gracz może włączyć Niepowstrzymanie uwalniając się ze wszystkich efektów ograniczających ruch (CC), staje się przez czas działania mechaniki na nie odporny, atakuje znacznie szybciej zadając jedynie trochę niższe niż normalnie obrażenia a do tego zadawane mu ciosy są słabsze. Efekt tej mechaniki działa do wyczerpania się zasobów determinacji.

Więcej informacji o tych umiejętnościach znajdziesz w działach poszczególnych klas.

Każda klasa w Neverwinter posiada swój system taktyki, czyli unikania lub ograniczania obrażeń - Rodzaje umiejętności w Neverwinter | Bohater - Neverwinter - poradnik do gry

Taktyka: Uniki i ochrona

Każda klasa w Neverwinter posiada swój system taktyki, czyli unikania lub ograniczania obrażeń. Może być to teleportacja z miejsca na miejsce, sprint, ochrona tarczą czy odskok.

Taktykę uruchamia się wciskając lub przytrzymując klawisz "Shift" i ilość jej użyć (na przykład odskoki) lub czas, jaki może być aktywna (sprint) jest na ogół zależna od ilości wytrzymałości jaką posiadasz.

Wytrzymałość widoczna jest w pasku nad sześciokątnym zbiornikiem Action Points, gdy nie używasz taktyk klasowych jest ona napełniona, a każde użycie taktyki wysysa ją ograniczając tym samym ilość uników czy aktywnego biegu. Wytrzymałość regeneruje się sama, ale niektóre talenty lub umiejętności mogę przyspieszyć jej napełnianie lub napełnić ją (nawet całkowicie).

Klasa Zbrojny strażnik nie posiada wytrzymałości, a jej umiejętność taktyczna (blok) bazuje na sile pokazywanej po lewej stronie postaci.

Więcej o typach taktyk znajdziesz w działach poszczególnych klas.

Podobało się?

0

Neverwinter

20 czerwca 2013

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-06-27
09:28

berial6 Legend

berial6

Grałeś 7 miesięcy, więc pewnie ponad 400h w grę o której nikt nie będzie pamietać za pół roku? Tyle czasu poświęciłeś grze, która jest crapem?
Aion i tera to klony. Nie rozśmieszaj mnie.
Jakoś Aion daje dużo możliwości, głównie latanie i jest typowym koreańskim MMO. A TERA? Tera to swego rodzaju novum w MMOrpgach. Gdzie indziej masz tak zręcznościowy system walki?
Guild wars 2 umiera, ale to nie wina gry, co?
I jeśli GW2 to dwusezonowy crap, to czemu w niego grałeś 7 miesięcy?
I czego się spodziewasz po grach F2P? Że twórcy będą dostawać kasę za bóg zapłać albo za ładny uśmiech?
Nie ośmieszaj się już. Jak ci sie nie podobają obecne MMO, zawsze jest WoW i Everquesty.

Komentarz: berial6
2013-06-27
12:03

TobiAlex Legend

Voltron 40 man raids? Życzę powodzenia w poszukiwaniu takiej liczby graczy, po powiedzmy 3 miesiącach od premiery gry.

Komentarz: TobiAlex
2013-06-29
04:49

valgyar Junior

😁

W Neverwinter Nighst zagrywałem się bez opanowania, więc sięgnąłem po wersję online niejako z sentymentu. Szok i trwoga - to jedyne co mi przychodzi na myśl czytając niektóre posty :D Dwie postacie dobiłem do maksymalnego poziomu, ubrałem należycie i nawet zacząłem rozdawać niektóre itemki t2<very rare> nie wydając ani złotówki. Samą linię fabularną można skończyć na wydropionych it na pvp ubierzemy się na dungeonach I tak główną walutą są AD, których w dobrym dniu można kosić 40k głównie z daily i aukcji itemów. Problemy z Zen mają głównie smarki, bo jeden z drugim "MUSI" mieć upatrzony przedmiot, żeby zgrywać kozaka na dungeonach i pvp :) Mama nie da i jest ból .upy, bo trzeba się postarać inaczej. Podoba mi się, że gra nie jest tak 'cukierkowa' i kolorowa, nie ma różowych jednorożców i 11nastolatków na czacie ogólnym. Było dobrze na becie na open też ale obawiam się, że teraz po premierze pl i z każdą kolejną łatką dodającą nowy dubbing będzie napływ wielkich fighterów (co za perfidia, teraz premiera akurat gdy gim mają wakacje :D ). Jak ktoś chce pograć na poziomie zapraszam do gildii, gdzie jednym z warunków jest wiek 25+ i ts, po głosiku rozpoznać można z kim mamy do czynienia. I można na prawdę fajnie pograć, bez pisków, wrzasków i przekleństw. Pozdrawiam normalnych

Komentarz: valgyar
2013-07-01
12:53

vlasko18 Legionista

W jaki sposób mam wejść do gry czyli rozpocząc jej start? Dziękuję!

Komentarz: vlasko18
2013-07-09
15:35

zanonimizowany664522 Junior

😊

pomóżcie chłopaki prosze. mam juz towarzysza. u kogo mogę kupić sobie następnego? mam juz żołnieża, sam jestem tym dziwnym "magikiem". kogo powinienem wybrać nastepnego?

Komentarz: zanonimizowany664522
2013-08-19
19:14

zanonimizowany938920 Junior

hej, robiłam wszystkie zadania po kolei , mam 23 poziom i wszystkie nagle się skończyły, powinnam mieć je w ruinach blackdaggera, a nic nie ma... z każdym bohaterem który powinien mi je dać mogę tylko porozmawiać, co zrobić?

Komentarz: zanonimizowany938920
2013-10-21
22:06

nevtron Junior

Rozglądając się za nowymi MMO RPG zwracam uwagę obecnie na grafikę, wpływ gracza na sterowanie postacią, fabułę i trudność gry (im trudniejsza, tym lepiej).
Mój kolega w to grał kiedy go odwiedziłem. Spytałem się o to czy tankiem się blokuje automatycznie, czy manualnie, zaznaczając przy tym, że jeśli to drugie to może ściągnę i zobaczę co to warte.
Neverwintera od tej pory będę mierzył pod kątem Vindictusa, a zwycięzcy doładuję troszkę kieszonki w IS. A z przedmówcami być może się zgodzę - przynajmniej nie stworzono jeszcze MMO RPG pode mnie. Ma być ciężkie, zaskakujące, rozwinięte, popularne, długie i wymagające refleksu i myślenia w walkach PvP. Inaczej odpada.

Komentarz: nevtron
2014-12-29
23:36

zanonimizowany1058573 Junior

Jest tak Promocja świąteczna, za którą można co 2 logowania dostać nagrody, odbiera się nagrodę od 19 do 19 przez dwa dni. Ale tu właśnie pojawił się problem bo ja loguje się codziennie i żadnej nagrody odebrać nie mogę i o co chodzi???

Komentarz: zanonimizowany1058573
2016-12-13
20:25

seba1605 Legionista

witam wszystkich gram w neverwinter na ps 4,poziom 69 i poszukuje Gildi dobrej,mój awatar w ps 4 to curtsebastian,czekam na propozycjie

Komentarz: seba1605
2016-12-14
17:06

seba1605 Legionista

Siemka Panowie poszukuje Gildi w neverwinter na konsole Ps 4,moj awatar curtsebastian,poziom 69.prosze o propozycje

Komentarz: seba1605

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl