My Summer Car: Budowa samochodu Satsuma - podstawy
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry My Summer Car dowiesz się najważniejszych informacji na temat złożenia od podstaw samochodu Satsuma stojącego przed garażem. Podpowiadamy, jak używać narzędzi oraz jak dopasować poszczególne części. W tej sekcji poradnika znajdziesz także spis potrzebnych części dodatkowych oraz wskazówki, gdzie można je znaleźć.

Przygotowanie do pracy
Budowa samochodu Satsuma to jeden z głównych celów gry i jedna z najbardziej zajmujących czynności w grze. Całość zabierze Ci dobrych kilka dni upływających w świecie gry, a wszystko warto rozpocząć od odpowiednich przygotowań oraz wyrobienia sobie właściwych nawyków.
Po pierwsze pamiętaj, by cały czas monitorować stan swoich potrzeb: zmęczenia, głodu, pragnienia, korzystania z toalety, stresu. Kup w sklepie odpowiedni zapas jedzenia, pij wodę z kranu, korzystaj z sauny by zredukować stres, a nocami idź spać - nie marnujesz wtedy prądu, poza tym za dnia lepiej wszystko widać. Skręcanie i obserwowanie, jak samochód nabiera kształtów jest bardzo wciągające i łatwo o tych wszystkich rzeczach zapomnieć.
Skompletuj wszystkie potrzebne części - budowa auta będzie wtedy przebiegać płynnej. Ustaw pudełko z kluczami (SPANNER SET) tak, by zawsze mieć je pod ręką. Przy montowaniu zawieszenia i kół możesz także unieść przód lub tył samochodu za pomocą podnośnika (CAR JACK). Znajdziesz go w kącie garażu. Chwyć za spód, by przenieść podnośnik. Lewym klawiszem myszy podnosisz konstrukcję, jedno kliknięcie prawym opuszcza całość w dół.

Jeśli masz pewność do czego potrzebne są poszczególne części, możesz je partiami przenosić wcześniej w pobliże samochodu (np. elementy zawieszenia), ustawiając po lewej i prawej stronie, by mieć szybszy dostęp. Jeśli nie masz pewności, w miarę potrzeb przynoś je pojedynczo z garażu, gdzie większość jest odpowiednio pogrupowana.
Niektóre części są przeznaczone wyłącznie do konkretnego miejsca w samochodzie: przodu lub tyłu i lewej lub prawej strony. Są one opisane w następujący sposób:
- FR - przedni prawy (Front Right)
- FL - przedni lewy (Front Left)
- RR - tylny prawy (Rear Right)
- RL - tylny lewy (Rear Left)

Potrzebne części
Przed rozpoczęciem budowy warto skompletować wszystkie brakujące części. Większość znajdziesz w swoim garażu, ale resztę trzeba kupić w sklepie. Niektóre z nich, choć są w garażu, warto i tak zakupić i zamontować nowe, bo te posiadane są generalnie mocno zużyte. Nie będą poprawnie działać po ich zamontowaniu albo od razu się rozpadną. Tak trzeba zrobić z akumulatorem i filtrem oleju.
Nigdzie w domu nie znajdziesz też kół. Darmowy zestaw jest ukryty na mapie i możesz łatwo go zdobyć (patrz rozdział: Gdzie znaleźć koła), ale musisz je potraktować tylko jako rozwiązanie tymczasowe. Darmowe koła są mocno zużyte i nie przejdą badań technicznych. Użyj ich w trakcie budowy do łatwego przesuwania samochodu czy jazd testowych. Właściwe koła będziesz musiał zamówić w warsztacie za odpowiednią cenę.

Resztę niezbędnych komponentów znajdziesz w sklepiku w miasteczku (rozdział: Wyprawa do sklepu). Pamiętaj, by mieć przynajmniej 2500 koron, by kupić części, paliwo oraz zapas jedzenia.
Generalnie musisz kupić prawie wszystko z półek na ścianie po lewej stronie. Jadąc do sklepu, weź ze sobą kanister z garażu (GASOLINE) i przy okazji zatankuj benzynę potrzebną do uruchomienia silnika, gdy samochód będzie już gotowy.
Lista zakupów powinna wyglądać następująco:
Nazwa części | Nazwa angielska | Ilość potrzebnych sztuk |
Pasek alternatora | Alternator belt | 1 |
Akumulator | Battery | 1 |
Pudełko świec zapłonowych | Spark plug box | 1 |
Płyn hamulcowy | Brake/clutch fluid | 4 |
Płyn chłodniczy | Coolant | 2 |
Olej | Motor oil | 2 |
Benzyna do kanistra | Gasoline | 18 litrów |
Opcjonalnie możesz też kupić nową tapicerkę (niebieski stojak z napisem Suomi), ale jej wzór jest dokładnie taki, jak całego stojaka. Sam oceń, czy warto.
Jak używać narzędzi
Przy używaniu narzędzi najbardziej uciążliwą rzeczą będzie ciągła zamiana kluczy. Każda część wymaga innego rozmiaru śrub i będziesz musiał zawsze dobrać właściwe. Na szczęście nie musisz nigdzie szukać drobnych nakrętek ani uważać, by ich nie zgubić - wystarczy przystawić właściwy klucz do śruby, by zacząć montaż. Nie bój się używać klawisza Q i sięgać w głąb karoserii przenikając przez tekstury - to nie błąd, a funkcja gry, która znacznie ułatwi Ci życie!
W pudełku (Spanner set) znajdziesz klucze o rozmiarach 5-15 (spanner), śrubokręt (screwdriver), klucz do świec (sparkplug wrench) oraz linijkę (ruler).

Podczas pracy będziesz ciągle przełączać pomiędzy:
- trybem używania rąk - do przenoszenia części i ich montażu (klawisz 1)
- trybem używania narzędzi - do wyboru kluczy oraz przykręcania lub odkręcania śrub (klawisz 2)
Schemat montażu części wygląda następująco:
- Kliknij na wybraną część lewym klawiszem, by ją swobodnie przenosić. Przystaw do odpowiedniego miejsca w samochodzie. Gdy część będzie mniej więcej we właściwym miejscu, pojawi się biały symbol OK. Wtedy kliknij lewym klawiszem, by zamontować część. UWAGA - to jeszcze nie koniec. By element nie odpadł, musisz go jeszcze przykręcić. Jeśli musisz, użyj prawego przycisku myszy na zamontowanej części, by ją zdemontować.
- Przejdź w tryb narzędzi klawiszem 2. Wybierz odpowiedni rozmiar klucza. Najedź celownikiem na środku ekranu na śruby montażowe części - jeśli klucz jest właściwy, zaświecą się na zielono. Przesuwając rolkę myszy w górę przykręcasz śrubę, w dół - odkręcasz. Dopiero po przykręceniu wszystkich śrub element jest zamontowany. Żeby go zdemontować, musisz najpierw odkręcić wszystkie śruby.
Pamiętaj, że czasem śruby będą kompletnie niewidoczne, ukryte np. pod innymi elementami. Nie musisz jednak patrzeć na nie od frontu, by przykręcić - skręcanie działa z każdej perspektywy, byle tylko znaleźć śrubę. Jeśli nie widzisz jakieś śruby, obejdź pojazd, korzystaj z klawiszy Q (sięgnij) i C (kucnij, połóż się). W późniejszych fazach uważaj, by przypadkiem nie wykręcić śruby od innej części, która ma akurat ten sam rozmiar.



0
- My Summer Car - poradnik do gry
- My Summer Car: Poradnik do gry
- My Summer Car: Budowa samochodu Satsuma
- My Summer Car: Budowa samochodu Satsuma - podstawy
- My Summer Car: Zawieszenie i układ kierowniczy
- My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma
- My Summer Car: Montaż silnika w samochodzie Satsuma
- My Summer Car: Montaż akumulatora i elektryki w samochodzie Satsuma
- My Summer Car: Nadwozie i wnętrze w samochodzie Satsuma
- My Summer Car: Pierwsze uruchomienie silnika
- My Summer Car: Budowa samochodu Satsuma
- My Summer Car: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
krzysztofz25811141720 Junior
Wie ktoś może dlaczego zawsze gdy użyje msceditora to zawsze nie mam już wody w domu w kranie jak i również w prysznicu wie ktoś jak to naprawić czy da się to naprawić np przezscedotor? Proszę o pomoc
Kaczuszka Junior
Hej złożyłem cały silnik zamontowałem elektryke a dalej mi cos nie działa nie chce wogle palić ale wogole jakies rzeczy jezeli jest tu ktoś kto zna sie na tym prosze o kontakt na discordzie :kaczkoloteczek
ziaho45 Junior
jak naprawic wgniecenia w aucie dzk jak ktoś odpowie
kacperw2581114172023 Junior
Czy gaźnik i koło zamachowe tuningowane mogą być czy też muszę zdjąć?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.