Monster Hunter: World: Heavy Bowgun
Aktualizacja:

Charakterystyka broni
- Czas wytoczyć ciężkie działa. Używając Heavy Bowgun twoim głównym zmartwieniem będzie dobór odpowiedniej amunicji, która przełoży się na różne ataki. W przeciwieństwie jednak do Light Bowgun, opisywana broń głównie bazuje na destrukcyjnej sile.
- Ataki są wolne, jednak bardzo silne i często bardzo widowiskowe. To dość wszechstronna broń - możesz wybrać amunicję pod danego wroga. Pamiętaj, jednak, że musisz regularnie przeładowywać broń.
- Używając tej broni będziesz bardzo wolno się poruszał, choć w przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon - możesz poruszać się i strzelać. Dość łatwo jest również wykonywać przewroty.
- Różne Heavy Bowgun obsługują inne special ammo. W czasie walki możesz aktywować je i zacząć strzelać specjalnym trybem amunicji. Zależnie od broni, może to być coś na kształt np. miniguna, lub pojedyncze wystrzelenie silnej rakiety. W przeciwieństwie do innych strzałów, special ammo się nie przeładowuje - należy poczekać, aż pasek się zregeneruje, by ponownie oddać strzał.
- Brak combosów. Broń nie ma combosów i opiera się tylko i wyłącznie na inwencji graczy. Sam wybierasz rodzaj amunicji, mierzysz do potwora... i tak naprawdę to wszystko. Łatwo nauczyć się walczyć.
- Customizacja u kowala. Broń możesz ulepszać u kowala i zamontować np. recoil suppressor (zmniejsza odrzut), reload assist (szybsze przeładowywanie), ranged attack up (silniejsze ataki z dalszego dystansu) itp. Pozwala to zmodyfikować broń pod siebie i poprawić niektóre słabe punkty heavy bowgun. Ilość modyfikacji zależna jest od rarity level broni, a te same ulepszenia mogą być dodawane kilkakrotnie, by wzmocnić efekt.
Dla kogo jest ta broń?
- Jeśli lubisz ciężki sprzęt i duże giwery - to idealna broń dla ciebie. Zależnie od amunicji, ta broń może ci służyć za shotgun, wyrzutnię rakiet, czy minigun.
- To dobry wybór, jeśli chcesz walczyć w pół dystansie. Nie musisz bezpośrednio atakować wroga i zawsze trzymasz relatywnie bezpieczny dystans. Dobra opcja dla osób, które chcą np. grać ze znajomymi i chcą stworzyć zróżnicowane kombinacje łowców.
- Broń zadaje masę obrażeń, jednak musisz być celny. Jeśli nie trafisz, stracisz cenną amunicję i będziesz odstawał zadanymi obrażeniami od innych graczy.
- Broń ma niezły potencjał na ogłuszanie wrogów. Jeśli wykonasz wymierzysz kilka eksplozji w głowę, lub oddasz inne silne strzały, to bardzo prawdopodobnym jest, że ogłuszysz potwora.
Podsumowanie: Broń dla koneserów ciężkiego sprzętu militarnego. Brak combosów i pół dystans powoduje, że jest to dość bezpieczna i łatwa do użycia broń.
Przydatne combosy

Używając Heavy Bowgun nie będziesz wykorzystywał wcześniej zaprojektowanych combosów. Wszystko zależy od ciebie i doboru odpowiedniej amunicji. Powyżej znajdziesz wszystkie akcje, które możesz wykonać, gdy używasz tej broni.
- Monster Hunter World - poradnik do gry
- Monster Hunter: World: Poradnik do gry
- Monster Hunter: World: Bronie
- Monster Hunter: World: Parametry broni
- Monster Hunter: World: Bow
- Monster Hunter: World: Charge Blade
- Monster Hunter: World: Dual Blade
- Monster Hunter: World: Gunlance
- Monster Hunter: World: Great Sword
- Monster Hunter: World: Hammer
- Monster Hunter: World: Heavy Bowgun
- Monster Hunter: World: Hunter Horn
- Monster Hunter: World: Insect Glaive
- Monster Hunter: World: Lance
- Monster Hunter: World: Light Bowgun
- Monster Hunter: World: Long Sword
- Monster Hunter: World: Switch Axe
- Monster Hunter: World: Sword & Shield
- Monster Hunter: World: Bronie
- Monster Hunter: World: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Mam pytanie dotyczące rozgrywki
Czy do trybu single player jest potrzebny internet...
Czy można grać bez netu?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jak najbardziej można grac samemu offline, choć gra wiele zyskuje gdy gra sie z innymi.
>Znane miejsce występowania: Starodrzew
no to se szukaj po całym starodrzewie
beka z tego "poradnika"
Witam, jeśli ktoś szuka ludzi do grania zachęcam do dołączenia na discord /pzJAJ6
W sumie ciężko to nazwać poradnikiem, a co dopiero wymagać opłaty za niego...
Autor opisał jedynie pierwszą 'połowę' gry, prawie zero informacji o endgamie, a to co jest- to po prostu przetłumaczona, wbudowana w grę encyklopedia. Dodatkowo opisy dotyczą jedynie 17 potworów, więc połowy. W sumie warto tu zajrzeć głównie dla opisów broni, one akurat mogą być pomocne. Chociaż i tak próżno tu szukać informacji o tym, którym ciosem wybudzić śpiącego potworka, jakie combo jest najbardziej wydajne itp.
Cześć,
właśnie zacząłem zabawę z MH i mam pierwszą zagwozdkę...
o co chodzi z "inne potwory" w dzienniku zadań?
Niestety ale trofeum miniaturowa korona jest zagadką...Mam ponad 100 godzin i ani jednego potwora aby było trofeum.
Widocznie miałeś niesamowitego pecha, że nie spotkałeś żadnego potwora, który jest najmniejszy w rejestrze łowców po ponad 100 h gry. Potwory niby są generowane losowo, więc musisz coś w końcu trafić. Wytrwałości :)
Jaką broń polecacie na Diablosa. Tylko nie łuk nie umiem się nim obsługiwać.
Jak zdobyć kryształ świetlny jest potrzebny do zbroi z Titziego i nie wiem jak go zdobyć.
Jeżeli grasz po angielsku to polecam https://monsterhunterworld.wiki.fextralife.com/Large+Monsters. Tam wybierasz potwora z którym będziesz walczył i masz wszystkie informacje o nim a także jakie sety i co jest potrzebne do nich.
A co do "kryształu świetlnego " wydobywa się go z niebieskich złóż górniczych na mapach wysokiego poziomu.
Hej,
mam pytanie do zapalonych graczy MH :) Rozpoczynają wywód chciałem zaznaczyć, że nie grałem w poprzednie części i teraz po przegraniu 15h w MHW trochę żałuje...no trudno ;)
Teraz konkret:
Dysponujecie może jakimiś poradnikami dotyczącymi craftingu oraz ulepszania rynsztunku? Zauważyłem, że zbroje mają swoje poziomy, a co za tym idzie dodatkowe modyfikatory np. +6 do ataku itd.
Wiecie jak ulepszać zbroje własnie w tym kierunku? Kule uzbrojenia podnoszą przede wszystkim obronę, ale jeszcze nie udało mi się dojść do tego jak skupić się na innych gałęziach rozwoju pancerzy :)
Z góry dzięki
PSN: Jezuitaa
Hejo, odpowiem Ci tak: na początek warto się skupić na głównym wątku fabularnym i ubijać po prostu kolejne stwory. Jeśli chodzi o wyposażenie, to najlepiej polować na takie, co ma po prostu najwięcej pancerza. Bronie podobny schemat - wybieraj drzewko rozwoju, co akurat oferuje najlepsze ulepszenie (żebyś tylko miał odpowiednią ilość materiałów do craftowania).
Dopiero po ok. 30h, jak ukończysz główny wątek (powiedzmy, będą jeszcze misje, ale już trochę innej natury) to coś tam się stanie i wtedy będzie miał miejsce nowy grind. Dopiero to będzie end gamem i wtedy warto się skupić na farmieniu pod kątem danego setupu. Póki co, nie przejmuj się wyborami tak bardzo i skup się na zadaniach głównych ;)
PSN: Alban33k
"Rodzaje Misi"... a przypadkiem nie Misji?
Co do:
Korzystanie z broni. Każda broń w grze ma swoje plusy i minusy, ale łączy je jedno - żadna z nich nie jest błyskawiczna do opanowania. Warto przeznaczyć trochę czasu na naukę w specjalnym trybie treningowym, gdzie możesz trenować uskoki i combosy. W ogniu walki nie będzie zbyt dużo czasu na trening, a potwory potrafią być bezwzględne.
Ja sie z tym nie zgadzam. Próbowałem tak, ale później, już podczas misji, okazywało się, że co innego trening w obozie, a co innego misja. Dlatego lepszym pomysłem jest po prostu powtórzenie pierwszej misji na dużego potwora tyle razy, ile broni chcemy sprawdzić.
Warto też dodać polskie tłumaczenia, bo gra dostępna jest w polskiej wersji językowej (napisy).
Wiadomo -> w praktyce zawsze wygląda to trochę inaczej. Ale dobrze chociaż chwilę czasu poświęcić na trening, zobaczyć jak mniej więcej combosy wyglądają itp. Podczas treningu masz też blisko skrzynie, więc można od razu zmieniać ekwipunek.
A jeszcze dodam tyle, że i tak praktycznie każdy duży potwór wymaga innej taktyki i dopiero w walce z nim nauczymy się, często metodą prób i błędów, jak używać naszej broni. Great Jagras, a więc pierwszy potwór, to bardzo słaby wróg - myślę, że dobrym sprawdzianem umiejętności jest dopiero Anjanath (T-Rex). Ps: Na jaką broń się zdecydowałeś?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
