3. Świat przedstawiony i jego eksploracja | Might and Magic Heroes Online
Aktualizacja:

Calutka akcja gry Might & Magic: Heroes Online toczy się w fantastycznej krainie o nazwie Ashan, w której nieprzerwanie konfrontują się ze sobą siły dobra (Święte Imperium) i zła (Kult Pająka). Aspekt przewodni przygody stanowi rozbudowany wątek fabularny, na który składa się szereg mniej lub bardziej wymagających misji (początkowe akty są oddzielne dla obu stronnictw). Przygotowaną przez twórców kampanię można co prawda przejść wyłącznie w pojedynkę, jednakże czerpanie garściami z rozwiązań MMO sprawia zdecydowanie dużą większą frajdę. Wszyscy gracze na serwerze w swoim tempie zaliczają coraz to kolejne rozdziały historii i odblokowują dostęp do zupełnie nowych lokacji. W przeciwieństwie do wcześniejszych odsłon serii w tej produkcji poruszanie się herosem (bohater jeżdżący konno, który jest jedynym nośnikiem armii gracza) po terenach Ashan (warstwa strategiczna) nie odbywa się - co w sumie zrozumiałe ze względu na liczne elementy rozgrywki wieloosobowej - w konwencji turowej, a w czasie rzeczywistym. Użytkownicy mają ze sobą stale styczność nie tylko w miastach, w których otrzymuje się nowe zlecenia i uzupełnia zapasy, ale również na terenach opanowanych przez wrogie stworzenia oraz szlakach między poszczególnymi prowincjami. Co istotne indywidualny kontakt jest zupełnie dobrowolny, więc wszelkie sytuacje pokroju nagłego ataku ze strony zorganizowanej szajki groźnych bandytów czy całkowitego rozgromienia przez dziesięciokrotnie liczniejszą armię są kompletnie niemożliwe. Gracze mają za to prawo do swobodnej konwersacji, dodawania się do grona znajomych, czy też obdarowywania się wzajemnie cennymi artefaktami.
Jeżeli chodzi zaś o sferę czysto bitewną (warstwa taktyczna) twórcy przygotowali dla nas kilka ciekawych opcji kooperacji zarówno ze znajomymi jak i całkiem obcymi ludźmi. O ile pokonanie watahy stworów strzegących skarbu i zabranie kosztowności w pojedynkę nie wywoła żadnych zmian na ekranie innych użytkowników, tak jednak wspólne rozgromienie oponentów wraz z kolegą sprawi, że dla obydwu postaci dana jednostka symbolizująca wrogów na mapie przestanie istnieć (punkty doświadczenia zostaną odpowiednio rozdysponowane, natomiast ten sam skarb będą mogli zgarnąć indywidualnie bez żadnego dzielenia się łupami). Podobnie rzecz się ma w stosunku do zadań fabularnych, które również można wykonywać z paczką przyjaciół. Przykładowa misja polegająca na przyniesieniu rzadkiego artefaktu, którego strzeże potężny przeciwnik wraz z obstawą może przebiec bez problemu w następujący sposób: gracze w jednej bitwie pokonują strażników (co warto zaznaczyć komputer zawsze skaluje sobie liczebność i siłę jednostek względem biorących udział w potyczce herosów), a następnie każdy z nich przynosi osobno ten sam przedmiot do zleceniodawcy. Do tego typu tymczasowych przedsięwzięć warto łączyć się w drużyny dzięki odpowiedniej opcji, która widnieje na ekranie jako część interfejsu, ale już do stałych eskapad zdecydowanie lepiej stworzyć gildię, czyli innymi słowy stowarzyszenie - lub jak to woli klan - skupiające w swoich szeregach często grających ze sobą graczy (o formach wspólnej zabawy szerzej w oddzielnym rozdziale poradnika).
Arena PvP

Ostatnia kwestia to opcja pojedynkowania się z innymi herosami bez najmniejszej obawy o stałe straty liczebne w armii, które nie są zapisywane (dostępna od 5 poziomu doświadczenia postaci). Żołnierze zabici w czasie batalii mogą jedynie przejść w stan rekonwalescencji i nie być dostępni do wystawienia w tym konkretnym trybie walk PvP przez jakiś okres czasu (im większa pozycja w rankingu tym mniejszy procent rannych od razu powraca do czynnej służby). Aby skorzystać z areny musimy wpierw wejść do odpowiedniego panelu, którego ikonka z złowrogo prezentującym się hełmem bojowym znajduje się tuż obok minimapy w prawy górnym rogu ekranu. Całe przedsięwzięcie zostało zrealizowane w formie rankingu, w którym poszczególni gracze odpowiednio plasują się pod względem ilości zdobytych Punktów Bitewnych, a więc i de facto rang, na które się one składają (przyznawane za wygrane potyczki). Mowa tutaj oczywiście o Rankingu pojedynków (aktualnie po prostu Liga), który został szczegółowo omówiony w kroku 5. Ponadto mamy do czynienia również z trwającymi 2 tygodnie sezonami, w ramach których gromadzi się krótkotrwale specjalne Punkty Sezonowe. Użytkownicy z najlepszymi wynikami mogą rzecz jasna liczyć na ciekawe i z pewnością wartościowe nagrody.
Sklepy NPC
No co tam masz, dziadzia?
W wielu miastach oraz obozowiskach NPC (neutralne postacie sterowane sztuczną inteligencję) natrafimy na bogato wyposażone sklepy o ciekawym i bardzo przydatnym asortymencie. Co warto zauważyć itemy użytkowe dla naszego herosa możemy zdobyć właśnie albo w nich, albo też na trzy inne sposoby - jako nagrody za wykonane misje fabularne oraz dodatkowe, w postaci łupu po pokonanych w walce oddziałach wrogich stworzeń, a także poprzez panel mikropłatności.
Magiczne talizmany i runy? Eee tam, to ja już wolę porządny miecz!
Przykładowy zakład aptekarski zaoferuje nam kilka rodzajów run oraz odłamków, czyli itemów, które założone w ekwipunku czasowo podwyższają konkretne statystyki bojowe bohatera. Co ciekawe u tego samego kupca możemy również opchnąć przedmioty podobnego typu czy też od razu je odkupić w razie popełnienia jakiejś pomyłki (co istotne należy to uczynić przed opuszczeniem okna zakupów).
Bajlify

Na pierwszy rzut oka nazwa "Bajlif" niewiele nam mówi, jednak spokojnie, gdyż już w drugiej linijce można znaleźć stosowne wyjaśnienie. Otóż bajlify to specjalne opcje przenoszenia różnych przedmiotów oraz jednostek armijnych pomiędzy posiadanymi bohaterami. Aby skorzystać z takowych funkcji należy znaleźć wpierw w mieście odpowiednich NPC - "Bajlif armii" oraz "Bajlif artefaktów". Pierwszy z nich pozwala na zawieszenie czy też po prostu przechowanie w specjalnym schowku kilku oddziałów żołnierzy dowolnego typu, których następnie możemy bez problemu odebrać wchodząc do tego samego panelu już inną postacią (oczywiście z tego samego konta). Standardowo mamy do dyspozycji 3 sloty, natomiast dokupienie kolejnych będzie nas niestety nieco kosztować.

Drugi z omawianych NPC oferuje nam możliwość przechowania u siebie maksymalnie trzech artefaktów, które następnie może za pomocą tego samego panelu odebrać nasz inny heros. Rozszerzenie dostępnych miejsc o kolejne sloty oczywiście sporo kosztuje.
0
- Might & Magic: Heroes Online w 10 prostych krokach
- Might & Magic: Heroes Online w 10 prostych krokach
- Poradnik do gry - 1. Interfejs rozgrywki | Might and Magic Heroes Online
- 2. Kreacja postaci | Might and Magic Heroes Online
- 3. Świat przedstawiony i jego eksploracja | Might and Magic Heroes Online
- 4. Rozwój bohaterów | Might and Magic Heroes Online
- 5. Rankingi i osiągnięcia | Might and Magic Heroes Online
- 6. Zadania fabularne i dodatkowe | Might and Magic Heroes Online
- 7. Prowadzenie batalii | Might and Magic Heroes Online
- 8. Miasta i ich rozwój | Might and Magic Heroes Online
- 9. Formy wspólnej gry | Might and Magic Heroes Online
- 10. Mikropłatności | Might and Magic Heroes Online
- Might & Magic - Heroes Online - wymagania sprzętowe
- Might & Magic: Heroes Online w 10 prostych krokach
Komentarze czytelników
Bogost Legionista
Poradnik dobrze opracowany. Gra jest najlepsza z wszystkich części Herosów, jak na przeglądarkę grafika i animacje znakomite. Mikropłatności nie są agresywne. Niestety - polski serwer bardzo źle się spisuje, praktycznie codziennie są błędy i wyłączenia, czasem po kilka godzin
Bogost Legionista
I na koniec pytanie - dlaczego nie można wydrukować sobie tego poradnika?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
