Mass Effect Legendary Edition: Kody twarzy postaci - jak korzystać?
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do kolekcji Mass Effect Edycja Legendarna podpowiadamy jak korzystać z kodów twarzy postaci (Face Codes). Dowiecie się jak zaimportować wygląd bohatera ze starych części serii oraz jak zapisać wygląd bohatera w ramach remasterów trylogii Legendary Edition.
Kody Face Codes - ogólne założenia
Kody twarzy postaci (Face Codes) to ciągi znaków generowane na podstawie ustalonego wyglądu twarzy Sheparda, czyli na podstawie wyborów dokonanych z pomocą suwaków okna kreatora postaci. W grach Mass Effect dozwolona jest tylko modyfikacja twarzy bohatera. Nie możecie zmieniać kształtu ciała Sheparda (za wyjątkiem wyboru płci).
W oryginalnych wydaniach Mass Effect 2 i Mass Effect 3 pojawiały się kody, których przepisanie pozwalało na zaimportowanie samego wyglądu bohatera bez konieczności polegania na opcji importowania sejwów. Kody można odczytać w oknie drużyny (Squad) - są w lewym górnym rogu ekranu.
Mass Effect 1 nie oferował niestety kodów Face Codes. W tym przypadku wymagane było zaimportowanie zapisanych stanów gry do Mass Effect 2 po to żeby odtworzyć wygląd Sheparda.
Korzystanie z kodów Face Codes w Edycji Legendarnej

Mechanika kodów Face Codes pojawia się również w remasterach gier Mass Effect wchodzących w skład zestawu Legendary Edition. Musicie w tym celu w oknie kreatora postaci zdecydować się na rekonstrukcję profilu (Profile Reconstruction), tzn. na zmianę domyślnego wyglądu Sheparda.
W oknie z suwakami regulującymi wygląd bohatera znajdziecie pole Code - zaznaczyliśmy je na dołączonym obrazku. Ma ono dwa zastosowania:
- Możecie wprowadzić kod Face Code odczytany w Mass Effect 2 lub Mass Effect 3 (najłatwiej zapisać go sobie na kartce) - Pozwoli to wam odtworzyć wygląd Sheparda, którego używaliście podczas przechodzenia oryginalnych wydań trylogii.
- Możecie zapisać wygenerowany przez kod dla aktualnie przygotowanego bohatera po to żeby skorzystać z niego w przyszłości. Nie jest to oczywiście wymagany krok, bo Edycja Legendarna pozwala bezproblemowo importować sejwy z ME1 do ME2 oraz z ME2 do ME3.
Dodatkowe uwagi:
- Nie wszystkie odtworzone "klasyczne" postacie będą wyglądały dokładnie tak, jak w oryginalnych wydaniach gier. Autorzy remasterów pracują nad poprawieniem skuteczności kodów Face Codes po to żeby zadbać o lepsze odwzorowywaie importowanych twarzy.
- Możecie też korzystać z odnajdywanych w Internecie kodów wygenerowanych przez innych graczy po to żeby np. grać ciekawie wyglądającym Shepardem przygotowanym przez kogoś innego.
- Mass Effect Legendary Edition - poradnik do gry
- Mass Effect Legendary Edition: Poradnik do gry
- Mass Effect Legendary Edition: Legendary Edition
- Mass Effect Legendary Edition: Instalacja i uruchamianie gier
- Mass Effect Legendary Edition: Tryb multiplayer - czy jest w remasterze ME3?
- Mass Effect Legendary Edition: Najważniejsze nowości i zmiany
- Mass Effect Legendary Edition: Level scaling - klasyczny czy legendarny?
- Mass Effect Legendary Edition: Asteroida X57 - problem z lokacją
- Mass Effect Legendary Edition: Kody twarzy postaci - jak korzystać?
- Mass Effect Legendary Edition: DLC - lista dostępnych dodatków
- Mass Effect Legendary Edition: Legendary Edition
- Mass Effect Legendary Edition: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
szamanesqu Junior
WTF is wrong with this. Oprócz spisu tresci nic tu nie dziala
iras sziras Legionista
Chyba jest jakiś problem z linkami, bo spisy treści są niepodlinkowane
Howardzik Legionista
yyyy, czy na pewno ten poradnik działa?
donjacollo Junior
Czy to jakaś ściema z tym poradnikiem? Mam nawet konto Vip i też nie działa. Czyli tu płacę za nic a korzystać będę z Eurogamera. Dziwną linę przyjmuje redakcja, dziwną...
Wrotekiusz Legionista
Czy ktoś ten poradnik mógłby naprawić, albo skasować by zbłąkane dusze w potrzebie nie trafiały na to?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
