Mafia 3: Prolog (misje 1-9)
Aktualizacja:
Poniżej znajdują się opisy przejścia dziewięciu początkowych misji gry Mafia III składających się na jej nieoficjalny prolog. Wiele z tych zadań jest bardzo krótkich i tak na dobrą sprawę jedynym wyjątkiem jest zlecenie dotyczące zamordowania lidera Haitańczyków - Baki.
- Why Take the Chance?
- This Changes Everything
- A Taste of the Action
- Go Down on Their Own
- Never Going to Be Over
- Time to Make a Change
- Still Pull This Off
- Damn If This Ain't a Gas
- ...A Friend in Jesus
Why Take the Chance?

Przejdź do bocznego pomieszczenia i podnieś klucze, które leżą na ziemi obok martwego strażnika. Drugi strażnik siedzi na krześle i możesz go pozostawić w spokoju lub zastrzelić żeby pozbyć się wszystkich świadków.
Wyjdź z budynku, odpal furgonetkę i zaczekaj aż do Lincolna dołączy Giorgi. Możesz już rozpocząć przejazd do budynku rezerwy federalnej (korzystaj z mini-mapy i strzałek pojawiających się przy drodze). Po dotarciu na miejsce podjedź do wskazanej bramy.
This Changes Everything

Wejdź wraz z Giorgim do budynku i po wysłuchaniu rozmowy ze strażnikiem zabierz z furgonetki worki z pieniędzmi. Podążaj teraz za strażnikiem do miejsca, w którym banknoty mają zostać zutylizowane. Połóż worki z pieniędzmi na stole.
Zajdź strażnika od tyłu i wciśnij klawisz wykonania cichej eliminacji, dzięki czemu wartownik zostanie wyeliminowany. Wciśnij teraz klawisz/przycisk skradania się i ostrożnie przejdź do sąsiedniego pomieszczenia. Schowaj się za skrzynią, przy której stoi bliższy strażnik i zaczekaj aż jego kolega ustawi się do niego plecami. Wykonaj eliminację i następnie szybko zbliż się do drugiego wartownika celem wyprowadzenia na nim identycznego ataku. Wykorzystaj po wszystkim okazję do zabrania wartownikom broni.

Podejdź do skarbca i doprowadź do jego otwarcia. Po odzyskaniu kontroli nad Lincolnem rozważ zabranie pozostawionej w tym miejscu strzelby, a następnie wybiegnij ze skarbca i schowaj się za dowolną zasłoną. Musisz zacząć eliminować pojawiających się w okolicy strażników. Pomagaj tu sobie wskazaniami mini-mapy oraz trybem Intel View ("prześwietlanie" okolicy) żeby ich łatwiej lokalizować. Uważaj też na ich próby zajścia bohatera od flanki i szybko na nie reaguj.
Po walkach podejdź do zamkniętej bramki i zalicz bardzo prostą mini-grę z otwarcia jej z wykorzystaniem łomu (przesuń kursor do zielonego pola i następnie wciśnij w odpowiednim momencie klawisz interakcji). Wejdź do zbrojowni i zabierz z niej karabin Hartmanna (możesz też zabrać zastrzyk adrenaliny z apteczki na ścianie). Powróć do głównego pomieszczenia i przygotuj się na nowe walki - wrogowie będą pojawiali się przede wszystkim przy windzie. Misja zostanie wkrótce zakończona.
A Taste of the Action

Wsiądź do auta, otwórz mapę i jako cel podróży wybierz bar Sammy'ego. Dotrzyj tam wraz z Ellisem żeby załączył się filmik. Po jego wyświetleniu zejdź do piwnicy i połóż się na łóżku. Następnego dnia przejdź do głównego pomieszczenia baru żeby porozmawiać z Sammym i Ellisem.
Go Down on Their Own

Wejdź do budynku i podejdź do stanowiska gdzie rozdawane są posiłki potrzebującym. Zacznij wylewać zupę na talerze kolejnych osób stojących w kolejce. Musisz się tym zajmować do momentu, w którym pojawią się Haitańczycy.
Przeskocz nad ladą i zacznij atakować w walce wręcz pierwszego Haitańczyka. W trakcie walk możesz blokować ciosy przeciwników dzięki wciskaniu klawisza/przycisku kontry, ale ruch ten osiągnie zamierzony efekt tylko dzięki dobrze czasowo wymierzysz jego użycie. W przypadku wrogów korzystających z broni palnej chowaj się za ladą i wyczekuj aż sami zbliżą się do Lincolna żeby ten mógł przystąpić do zadawania im obrażeń w walce wręcz. Zadanie zakończy się w momencie pokonania wszystkich Haitańczyków.
Never Going to Be Over

To dłuższe zadanie, którego nadrzędnym celem jest zamordowanie przywódcy Haitańczyków - Baki. Po dotarciu w pobliże wrogiego obozu wskocz do wody i przepłyń do niewielkiego pomostu. Począwszy od tego miejsca możesz skradać się lub angażować się w bezpośrednie potyczki z Haitańczykami. Jeśli wybierasz ten pierwszy wariant to przez cały czas przebywaj w trybie skradania, zachodź przeciwników od tyłu i wykonuj na nich ciche eliminacje. Trudniej dostępnych wrogów odciągaj w ustronne miejsca polegając na opcji gwizdania.
Jeżeli masz w planach prowadzenie bezpośrednich walk lub jeśli zostałeś wykryty to koniecznie polegaj na zasłonach i uważaj na przeciwników wyposażonych w karabiny i strzelby. Unikaj też chowania się za skrzyniami i innymi obiektami, które mogą zostać łatwo zniszczone.

Siedziba Baki to kościół zlokalizowany na niewielkim wzgórzu. Jeśli w dalszym ciągu skradasz się to najlepiej przejść przez lewą część obozowiska. Możesz tu odciągać i po cichu eliminować pojedynczych wrogów lub ominąć wielu z nich dzięki skorzystaniu z drabinki i przejściu po dachu. Jeżeli bierzesz udział w walkach to warto zaatakować wrogów stojących przy ścieżce na wzgórze zanim rozejdą się. Warto wycelować w wybuchową beczkę żeby zadać im dodatkowe obrażenia. Niezależnie od obranej taktyki działania zainteresuj się dobrym karabinem będącym na wyposażeniu jednego z wrogów rozstawionych przy kościele.
W przypadku prowadzenia agresywnych działań niektórzy Haitańczycy mogą zdecydować się na prowadzenie ostrzału ze wzgórza. Możesz na to zareagować w podobny sposób (wejdź w posiadanie dobrego karabinu lub pistoletu) lub przejść przez lewą część obozowiska i zajść te osoby od flanki.

Baka przebywa wewnątrz kościoła. Jeśli w dalszym ciągu działasz z ukrycia to otwórz te drzwi i zakradnij się w jego pobliże. W przypadku gdy prowadzisz agresywny styl gry możesz wyważyć drzwi kopniakiem. Następnie mógłbyś rozpocząć ostrzał z okolicy wejścia do kościoła (lepszy pomysł jeśli używasz karabinu) lub wbiec do środka i ostrzelać Bakę na mniejszym dystansie (lepszy pomysł jeśli używasz strzelby). Pamiętaj o tym, że wybranie agresywnego wariantu zachowania może zaalarmować tych wrogów, których wcześniej ominąłeś i mogą oni w konsekwencji dotrzeć w pobliże kościoła. Pokonanego Bakę musisz dobić i doprowadzi to do wyświetlenia cut-scenki.

Po obejrzeniu nowego filmiku będziesz musiał rozpocząć podróź w stronę wyjścia z obozowiska. Zanim jeszcze wyjdziesz z kościoła zabierz koktajle Mołotowa i użyj ich do pokonania wrogów rozstawionych wokół wzgórza. Pilnuj się jednak, gdyż niektórzy Haitańczycy również będą wyposażeni w koktajle - oddalaj się od miejsc, w których płonące niespodzianki będą lądowały lub ostrzeliwuj przeciwników z koktajlami w nadziei, że te wypadną im z rąk i ich podpalą.
Stopniowo przebijaj się przez wioskę. Nie śpiesz się i staraj się dokładnie eliminować wszystkich napotykanych wrogów. Możesz wybrać górną lub dolną ścieżkę (górna zaprowadzi Cię do małego mostku nad drogą - nie ustawiaj się tam obok wybuchowej beczki). Docelowo musisz przebić się do pokazywanego na mapie punktu w obozowisku. Wsiądź tam do samochodu, którym przyjechał Ellis i wyrusz do baru Sammy'ego gdzie misja zostanie zakończona.
Time to Make a Change

Wsiądź do auta i rozpocznij przejazd do znajdującego się w północnej części miasta klubu jachtowego Retrousse. Po dotarciu na miejsce podjedź do bramy wejściowej. Na sam koniec zaparkuj przed klubem żeby spotkać się z Giorgim, Vito Scalettą oraz Salem Marcano. Rozmowa ta zakończy ten bardzo krótki etap.
Still Pull This Off

Zadanie to rozpoczyna się w tym samym momencie, w którym zakończyła się druga misja, tak więc musisz bronić się w pobliżu skarbca w budynku rezerw federalnych. Z racji na ograniczoną widoczność regularnie pomagaj sobie trybem Intel View (skanowaniem okolicy), dzięki czemu będziesz mógł łatwiej rozpoznawać skąd nadciągają strażnicy i eliminować ich zanim zbytnio się zbliżą lub zanim zajdą Lincolna od flanki. Używaj karabinu Hartmanna i staraj się do niego oszczędzać amunicję, bo do zabicia będzie wielu wartowników. Jeśli wyczerpiesz amunicję to wyjdź na chwilę zza zasłony i odbierz strzelbę jednemu z pokonanych strażników.
Po zlikwidowaniu pierwszej grupy strażników wezwany zostaniesz do skarbca, ale wkrótce rozpoczną się kolejne walki. Eliminuj kolejnych wrogów do momentu aż się ich wszystkich pozbędziesz. Możesz już ponownie wejść do skarbca żeby zakończyć misję.
Damn If This Ain't a Gas

Misja ta dotyczy ucieczki łodzią i w trakcie jej zaliczenia skup się w całości na bezbłędnym sterowaniu nią. Unikaj przede wszystkim zderzeń ze ścianami, bo łódź może zostać nagle wyhamowana i dodatkowo może zostać uszkodzona. Niedługo po rozpoczęciu pościgu zaczną pojawiać się inne łodzie. Nie próbuj ich za wszelką cenę spychać, ale z drugiej strony nie pozwól żeby samemu zostać zepchniętym.
Najbardziej musisz pilnować się w pokazanej na obrazku końcowej części ucieczki. Musisz tu nieznacznie zwolnić i przepłynąć pomiędzy filarami do lewego tunelu, bo prawy wkrótce zakończy się. Pozostało ci już tylko dopłynąć do swego rodzaju skoczni gdzie misja zostanie zakończona.
...A Friend in Jesus

Wyjdź z budynku i dotrzyj do pobliskiej budki telefonicznej z zamiarem skontaktowania się z Sammym. Po odbyciu rozmowy z nim rozpocznij przemarsz do miejsca, w którym podstawiony został samochód do ucieczki. Sam przemarsz odbywa się bardzo liniową trasą, aczkolwiek po drodze musisz uważać na to żeby nie zbliżać się zbytnio do napotykanych funkcjonariuszy. Omijaj ich wszystkich z bezpiecznej odległości i pomagaj sobie wskazaniami mini-mapy żeby ich lokalizować.

Po tym jak Lincoln oddzieli się od reszty rozpocznie się pościg policyjny. Pozbądź się jedynie najbliżej rozstawionych funkcjonariuszy i jak najszybciej wyrusz w stronę wskazanej bocznej alejki. Po tym jak zgubisz goniących Cię funkcjonariuszy może nieznacznie zwolnić i unikać kolejnych kontaktów z innymi policjantami przeszukującymi okolicę. Jeśli zostaniesz zauważony to oczywiście odpowiedz ogniem, ale nie pozostawaj na dłużej w jednym miejscu.
Kieruj się w stronę kościoła i następnie cmentarza. Teren cmentarza jest patrolowany przez wielu policjantów. Możesz angażować się w walki z nimi, ale lepiej jest ich unikać lub zakradać się do nich i wykonywać na nich ciche eliminacje. Pamiętaj też oczywiście o opcji gwizdania, dzięki czemu możesz odciągać w ustronne miejsca tych stróżów prawa, którzy stoją w bardzo odkrytych miejscach.

Celem podróży jest boczna uliczka gdzie odnajdziesz swoich sojuszników oraz pojazd, który zostanie wykorzystany do ucieczki. Wyjedź z alejki i licz się z tym, że rozpocznie się policyjny pościg. W trakcie pościgu unikaj zderzania się z radiowozami oraz innymi obiektami, które mogłyby spowolnić i uszkodzić sterowane auto. Możesz skupić się wyłącznie na bezbłędnej jeździe mającej na celu jak najszybsze zgubienie pościgu lub ostrzeliwać w trakcie jazdy goniące bohaterów radiowozy żeby eliminować je z pościgu. Jeśli wybierasz ten drugi wariant to celuj w opony radiowozów - każdy z radiowóz zakończy pościg po uszkodzeniu jednej lub maksymalnie dwóch jego opon.
Kontynuuj ucieczkę do momentu wyjechania poza niebieski okrąg i zgubienia pościgu. Wkrótce wyświetlona zostanie bardzo ważna scenka przerywnikowa, która zakończy nieformalny prolog.
- Mafia III - poradnik do gry
- Mafia 3: Poradnik do gry
- Mafia 3: Misje fabularne
- Mafia 3: Prolog (misje 1-9)
- Mafia 3: Rekrutacja Cassandry
- Mafia 3: Biznes prostytucyjny cz.1
- Mafia 3: Biznes heroinowy
- Mafia 3: Zamordowanie Ritchiego
- Mafia 3: Rekrutacja Burke'a
- Mafia 3: Biznes bimbrowy
- Mafia 3: Biznes płatnej ochrony
- Mafia 3: Zamordowanie Rzeźnika
- Mafia 3: Rekrutacja Vito
- Mafia 3: Biznes wymuszeń na związkowcach
- Mafia 3: Biznes kontrabandy
- Mafia 3: Porwanie Michaela Grecco
- Mafia 3: Spotkanie z bossami
- Mafia 3: Biznes nielegalnego wywozu odpadów
- Mafia 3: Biznes broni
- Mafia 3: Spotkanie z Enzo Contim
- Mafia 3: Biznes budowlany
- Mafia 3: Biznes szantaży
- Mafia 3: Zamordowanie Tony'ego Derazio
- Mafia 3: Biznes kradzieży samochodów
- Mafia 3: Biznes przemytniczy
- Mafia 3: Przygotowania do zamordowania Franka Paganiego
- Mafia 3: Zamordowanie Franka Paganiego
- Mafia 3: Biznes narkotykowy cz.1
- Mafia 3: Biznes ugrupowania rasistowskiego
- Mafia 3: Zamordowanie Remy'ego Duvalla
- Mafia 3: Wyeliminowanie Olivii Marcano
- Mafia 3: Biznes prostytucyjny cz.2
- Mafia 3: Biznes narkotykowy cz.2
- Mafia 3: Zamordowanie sędziego Holdena
- Mafia 3: Zamordowanie Lou Marcano
- Mafia 3: Zamordowanie Santangelo
- Mafia 3: Biznes hazardowy
- Mafia 3: Biznes towarów czarnorynkowych
- Mafia 3: Uratowanie Alvareza
- Mafia 3: Zamordowanie Tommy'ego Marcano
- Mafia 3: Przygotowania do finałowej misji fabularnej
- Mafia 3: Zamordowanie Sala Marcano
- Mafia 3: Zakończenia gry
- Mafia 3: Misje fabularne
- Mafia 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
TobiAlex Legend
Zastanawiam się po co poradnik do takiej gry, gdzie kompletnie wszystko jest podane na tacy?
arek25 Centurion
Jak idą prace nad poradnikiem? :D Wystarczyło dać zeby przejsc misje idz zabij bossa potem zabij bossa zeby zabic bossa bossow i zdobyc dzielnice?
hukkk Legionista
to nie jest poradnik na 100% nie ma wszystkich sekretow, ktos moze znalazl poradnik z wszystkimi sekretami?
simon92 Junior
Witam!
Czy istnieje jakiś sposób zapisywania gry? Mam już 2 dzielnice...wpadam pod samochód i wywala mnie praktycznie do początku gry, czy mam coś zjeb.. w ustawieniach czy tak po prostu musi być?:) gram na xbox one
zanonimizowany784443 Generał
Ale miernota z tej gry.Straszna.
borzyn Junior
Bardzo fajna sprawa te Wasze poradniki. Wielki dzięki za nie. Najbardziej pomocne są różne ciekawe szczególiki w grze o których normalnie nie wiadomo.
jetfighter Legionista
Czy ktoś się orientuje jak reaktywować usługę dostaw broni po wyeliminowaniu Cassandry? gdyż po jej zabiciu wyskakuje mi "usługa niedostępna: na wojennej ścieżce" i za nic nie wiem co zrobić aby korzystać z dostaw
KMFS Junior
Przeszedłem grę po raz pierwszy, gra mi się podobała, chociaż ta monotonia w wykonywaniu zadań sprawiała że odechciewało mi się grać, ale zacisnąłem zęby ze względu na zajeb*stą fabułę.
tukaram3030 Pretorianin
Wlasnie mam podobne pytanie jak przydzielac Dzielnice Sojusznikom??!!Ktos wie konkretnie ???!!!????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
