Rozdział II - Sekret w górach (1) | Opis przejścia Lost Horizon
Aktualizacja:
Rozdział II - Sekret w górach
Szczęśliwie Fenton nie doznał uszczerbku w wyniku rozbicia się samolotu. Natomiast Kim uwięziona jest w zwisającym ze skały wraku. Rozejrzyj się po okolicy w poszukiwaniu wyjścia z tej sytuacji.
Przedostań się na drugą stronę rozpadliny
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Kiedy skierujesz się od miejsca katastrofy ścieżką wiodącą w lewo, dotrzesz nad brzeg rozpadliny, po drugiej stronie której leży rozbity messerschmitt. Aby się do niego dostać, potrzebujesz paru przedmiotów. Jednym z nich są sanki , które znajdziesz przy wraku samolotu Fentona (jeśli nie zabrałeś ich stamtąd od razu, stosowny kursor kierunkowy znad rozpadliny zlokalizujesz w prawym dolnym rogu ekranu). Weź też stamtąd jedną z urwanych łopatek śmigła. Z jej pomocą odegnij wieko leżącej obok skrzyni (automatycznie wyląduje ono w ekwipunku). Sprawdź jej zawartość, a Fenton wyciągnie z niej: połamaną płytę winylową , składany stolik i tubę gramofonu . Maszeruj nad rozpadlinę (w lewo).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Oczywiste jest, że można by spróbować przeskoczyć ją, zjeżdżając na sankach, ale przeszkadza w tym brak śniegu tuż przed samą przepaścią. Nabierz go zatem do tuby gramofonu z zaspy po prawej i rozsyp na nagiej skale. Teraz wypadałoby ulepszyć sanki, którym brak siedziska - jego rolę świetnie spełni wieko skrzyni. Ulokuj sanki na bruździe po prawej i ziuuuu...
Dostań się do uwięzionej we wraku Kim
![]() | ![]() |
Skoro udało Ci się przedostać do rozbitego messerschmitta, masz szansę zdobyć coś w rodzaju drabiny, potrzebnej, by dotrzeć do Kim. Mianowicie użyj kawałka śmigła do odgięcia powierzchni nośnej wbitego w ziemię skrzydła wrogiego samolotu. Z jego wnętrza wyjmij szkielet skrzydła .
![]() | ![]() |
By powrócić na drugą stronę rozpadliny, weź drugie skrzydło , to które leży na śniegu po prawej. Oprzyj jego koniec na skalnej szczelinie po drugiej stronie przepaści. Przejdź po nim jak po kładce i wróć na miejsce katastrofy maszyny Fentona (kursor w prawym dolnym rogu ekranu).
![]() | ![]() |
Oprzyj o ośnieżoną półkę skalną (po prawej) przypominający drabinę szkielet skrzydła. Wespnij się po nim do wiszącego wraku samolotu. Spróbuj odgiąć to, co zostało z kokpitu, by wyciągnąć zemdloną Kim. Okaże się, że aby ją wydostać, potrzebujesz jej pomocy. A zatem dziewczyna musi być przytomna.
Przegoń argali
Zejdź po "drabinie" i tym razem udaj się ścieżką prowadzącą w górę ekranu. Trafisz na półkę skalną, gdzie stoi wojownicze argali (dzika owca). Musisz pozbyć się stąd tego zwierzątka.
![]() | ![]() |
Potrzebujesz do tego kurtki niemieckiego pilota , którą (jeśli jeszcze jej nie masz) znajdziesz w kabinie messerschmitta (przy okazji do ekwipunku Fentona trafi od razu lornetka ). Przy pomocy odłamka płyty winylowej ze skrzyni dobierz się do wnętrza kurtki. Uda Ci się w ten sposób odpruć jej zrobioną z jagnięcej skóry podszewkę, pod którą zaszyty był jakiś dokument . Przyjrzyj mu się (PPM). Odczytaj jego nagłówek, treść, zwróć też uwagę na dwie pieczęcie.
![]() | ![]() |
Wróć na skalną półkę z argali, gdzie z sanek, jagnięcego kożuszka i składanego stolika (w tej kolejności) zmontuj atrapę owcy. Zaprezentuj ją argali, a pozbędziesz się niesfornego stworzonka.
Ocuć Kim
![]() | ![]() |
Do ocucenia dziewczyny potrzebujesz czegoś o intensywnej woni. Zabierz zatem kadzidełka z umiejscowionego przy skale, z której przegoniłeś argali, ołtarzyka. Zainteresuj się też ciemnymi grudkami (na lewo od ołtarza). Okaże się, że to odchody argali . Jednak same te znaleziska nie wystarczą, potrzebujesz jeszcze wydobyć z nich zapach, do czego niezbędny jest ogień.
![]() | ![]() |
Maszeruj zatem do płonącego wraka messerschmitta. Oczywiście możesz zapalić kadzidełko bezpośrednio od ognia, ale zanim dobiegniesz z nim do Kim, ono zgaśnie. Znacznie lepszym pomysłem jest wrzucenie do tuby gramofonu kupki koziołka i rozżarzenie jej nad ogniem. Kiedy dotrzesz do wraku samolotu Fentona, odchody argali nadal będą się żarzyć i bez problemu zapalisz od nich kadzidełko. Tlące się kadzidełko podetknij pod nos Kim.
0
- Lost Horizon - poradnik do gry
- Lost Horizon - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Prolog | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział I - Zaginiony przyjaciel (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział I - Zaginiony przyjaciel (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział II - Sekret w górach (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział II - Sekret w górach (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział II - Sekret w górach (3) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział II - Sekret w górach (4) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział II - Sekret w górach (5) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział III - Wyścig z czasem (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział III - Wyścig z czasem (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział IV - W jaskini lwa (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział IV - W jaskini lwa (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział IV - W jaskini lwa (3) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział V - Głęboko na terytorium wroga (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział V - Głęboko na terytorium wroga (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział VI - Oko tygrysa (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział VI - Oko tygrysa (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział VII - Serce świata (1) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział VII - Serce świata (2) | Opis przejścia Lost Horizon
- Rozdział VII - Serce świata (3) | Opis przejścia Lost Horizon
- Bonus | Opis przejścia Lost Horizon
- Opis przejścia
- Lost Horizon - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.