Imperial Glory: Jednostki - Artyleria
Aktualizacja:
Artyleria

W kolejności od lewej mamy: (1 ) Howitzers (Haubice), (2 ) 6 Pound Cannons (działa 6 funtowe), (3 ) Congreve Rockets (Rakiety Congreve'a) - te 3 rodzaje artylerii możemy tworzyć (Congreve Rockets tylko Anglicy!) po zbudowaniu Basic Foundries w Pierwszej Erze. Zużywają one odpowiednio 12 (Howitzers i Congreve Rockets) oraz 13 (6 Pound Cannons) jednostek jedzenia na turę.
Następnie - (4 ) 12 Pound Cannons (12 funtowe armaty), możliwe do rekrutowania w Drugiej Erze, jeśli wybudujemy Advanced Foundries, a zużywające 15 jednostek "żarcia" na turę z naszych jego zapasów.
Ostatnie dwa obrazki przedstawiają artylerię ciągnioną przez konie (wymaga postawienia Elite Foundries w 3 Erze) - (5 ) Horse Howitzers (17 sztuk jedzenia) i (6 ) Horse Artillery (16 sztuk jedzenia).
Każda jednostka, obojętnie jakiej artylerii, składa się z jednej baterii, czyli 3 dział (armat). Armaty strzelają po płaskiej trajektorii i są użyteczne głównie przeciw piechocie oraz kawalerii wroga, zaś haubice miotają swoje pociski "lobikami", a stosujemy je najlepiej przeciwko wrogowi ukrytemu w budynkach. Jeśli chodzi o Rakiety Congreve'a, to były one stosowane głównie przeciw konnicy nieprzyjaciela - eksplozje ich pocisków straszyły konie i potrafiły w ten sposób uniemożliwić wrogiej kawalerii szarżę.
![]() | Z uwagi na wrażliwość jednostek artylerii na jakikolwiek atak przydzielamy jej w grze "ochronę" - jakiś oddział piechoty dla armat ciągnionych przez żołnierzy i oddział jeźdźców dla artylerii konnej (żeby mogli za nią nadążyć). Ochronę-piechotę najlepiej chyba ustawiać nie tuż przy działach, ale w pewnej od nich odległości (powiedzmy w połowie zasięgu ognia armat) - przy zbyt ciasnym ustawieniu i ochronie walczącej wręcz z nieprzyjacielem mającym ochotę na pozbawienie nas naszych drogocennych "pukawek" armatom może się jednak oberwać. |
Dla zwielokrotnienia siły ognia naszych "grubych rur" dobrze jest je łączyć w większe zgrupowania - ja na przykład z dwóch baterii (6 armat) plus oddział ochrony robiłem sobie osobną armię i używałem jej w bitwach jako tej czwartej, rezerwowej.
0
- Imperial Glory - poradnik do gry
- Imperial Glory: Imperial Glory - poradnik do gry
- Imperial Glory: Poradnik do gry - Mapa strategiczna
- Imperial Glory: Surowce
- Imperial Glory: Sympatia (Sympathy)
- Imperial Glory: Handel (Commercial View)
- Imperial Glory: Tryb Militarny (Military View)
- Imperial Glory: System polityczny
- Imperial Glory: Dyplomacja
- Imperial Glory: Questy
- Imperial Glory: Aneksja państwa
- Imperial Glory: Wojna
- Imperial Glory: Wojna - Bitwy morskie
- Imperial Glory: Wojna - Bitwy lądowe
- Imperial Glory: Jednostki - Oficerowie i Militia
- Imperial Glory: Jednostki - Piechota
- Imperial Glory: Jednostki - Kawaleria
- Imperial Glory: Jednostki - Artyleria
- Imperial Glory: Jednostki - Flota
- Imperial Glory: Budynki
- Imperial Glory: Budynki - First Era (Pierwsza Era)
- Imperial Glory: Budynki - Second Era (Druga Era)
- Imperial Glory: Budynki - Third Era (Trzecia Era)
- Imperial Glory: Prowincje
- Imperial Glory: Prowincje - Wielka Brytania
- Imperial Glory: Prowincje - Francja
- Imperial Glory: Prowincje - Austro-Węgry i Prusy
- Imperial Glory: Prowincje - Rosja
- Imperial Glory: Prowincje - Północna Afryka
- Imperial Glory: Prowincje - Półwysep Iberyjski
- Imperial Glory: Prowincje - Skandynawia
- Imperial Glory: Prowincje - Reszta
- Imperial Glory: Research Tree (Drzewo Technologiczne)
- Imperial Glory: Zakończenie
- Imperial Glory: Imperial Glory - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Player14 Junior
Hello ! I dont speak polski , so can you tell me on english , how to make 3 land routes ? Im new in game so i dont know how to make route
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

