Imperial Glory: Jednostki - Artyleria

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Artyleria

W kolejności od lewej mamy: (1 ) Howitzers (Haubice), (2 ) 6 Pound Cannons (działa 6 funtowe), (3 ) Congreve Rockets (Rakiety Congrevea) - te 3 rodzaje artylerii możemy tworzyć (Congreve Rockets tylko Anglicy - Jednostki - Artyleria | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

W kolejności od lewej mamy: (1 ) Howitzers (Haubice), (2 ) 6 Pound Cannons (działa 6 funtowe), (3 ) Congreve Rockets (Rakiety Congreve'a) - te 3 rodzaje artylerii możemy tworzyć (Congreve Rockets tylko Anglicy!) po zbudowaniu Basic Foundries w Pierwszej Erze. Zużywają one odpowiednio 12 (Howitzers i Congreve Rockets) oraz 13 (6 Pound Cannons) jednostek jedzenia na turę.

Następnie - (4 ) 12 Pound Cannons (12 funtowe armaty), możliwe do rekrutowania w Drugiej Erze, jeśli wybudujemy Advanced Foundries, a zużywające 15 jednostek "żarcia" na turę z naszych jego zapasów.

Ostatnie dwa obrazki przedstawiają artylerię ciągnioną przez konie (wymaga postawienia Elite Foundries w 3 Erze) - (5 ) Horse Howitzers (17 sztuk jedzenia) i (6 ) Horse Artillery (16 sztuk jedzenia).

Każda jednostka, obojętnie jakiej artylerii, składa się z jednej baterii, czyli 3 dział (armat). Armaty strzelają po płaskiej trajektorii i są użyteczne głównie przeciw piechocie oraz kawalerii wroga, zaś haubice miotają swoje pociski "lobikami", a stosujemy je najlepiej przeciwko wrogowi ukrytemu w budynkach. Jeśli chodzi o Rakiety Congreve'a, to były one stosowane głównie przeciw konnicy nieprzyjaciela - eksplozje ich pocisków straszyły konie i potrafiły w ten sposób uniemożliwić wrogiej kawalerii szarżę.

Z uwagi na wrażliwość jednostek artylerii na jakikolwiek atak przydzielamy jej w grze ochronę - jakiś oddział piechoty dla armat ciągnionych przez żołnierzy i oddział jeźdźców dla artylerii konnej (żeby mogli za nią nadążyć) - Jednostki - Artyleria | Imperial Glory - Imperial Glory - poradnik do gry

Z uwagi na wrażliwość jednostek artylerii na jakikolwiek atak przydzielamy jej w grze "ochronę" - jakiś oddział piechoty dla armat ciągnionych przez żołnierzy i oddział jeźdźców dla artylerii konnej (żeby mogli za nią nadążyć). Ochronę-piechotę najlepiej chyba ustawiać nie tuż przy działach, ale w pewnej od nich odległości (powiedzmy w połowie zasięgu ognia armat) - przy zbyt ciasnym ustawieniu i ochronie walczącej wręcz z nieprzyjacielem mającym ochotę na pozbawienie nas naszych drogocennych "pukawek" armatom może się jednak oberwać.

Dla zwielokrotnienia siły ognia naszych "grubych rur" dobrze jest je łączyć w większe zgrupowania - ja na przykład z dwóch baterii (6 armat) plus oddział ochrony robiłem sobie osobną armię i używałem jej w bitwach jako tej czwartej, rezerwowej.

Podobało się?

0

Imperial Glory

17 maja 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-07-01
22:17

Player14 Junior

Hello ! I dont speak polski , so can you tell me on english , how to make 3 land routes ? Im new in game so i dont know how to make route

Komentarz: Player14

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl