
6 - Beladin Dune Sea | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
Aktualizacja:
6 - Beladin Dune Sea
Artefakty do zdobycia:
- losowo 1 lub 2 - wrak po rozbiciu (w punkcie [3]/[5]).
Główne cele:
- zniszcz wszystkie pojazdy produkcji Gaalsien oraz ich patrol;
- zniszcz transporter Ashoka;
- opcjonalnie: nie pozwól wrogim samolotom dotrzeć do Ashoki.

Zaczynasz w południowo-zachodnim rogu mapy (przyjmując kąt 90° w poglądzie Sensor Managera za północe [nie jestem w stanie zgadnąć, czy to miało być: za północ, na północ, na północy czy ki diabeł (]). Udaj się od razu na wschód kanionem, wysuwając naprzód jednostki AAV oraz RG. RG możesz ustawić na wzgórzu i zaatakować pierwszą linię produkcji z dwóch stron. Nie zaniedbuj Kapisi - od razu podążaj nią za wojskami. Gdy pokonasz pierwszy mały oddział broniący Gaalsien Production Cruisera [1], zrób sobie przystanek dopiero przy drugiej kupce surowców w rogu [2].
Podpowiedź: Jeśli posiadasz Baserunnery (domyślnie przydzielane są dwa), poślij je szczytami piaskowych wzgórz na wschód oraz północ i rozstawiaj sensory. Ostrzegą cię wcześniej przed nadchodzącym przeciwnikiem i zwiększą poczucie bezpieczeństwa.
Podpowiedź 2: Jeśli zaczynasz w trybie domyślnym (default), od razu rozpocznij badanie technologii AAV - Hull.

W tym czasie pozbieraj dostępne surowce. Wróg może zaatakować cię od północy, warto także pilnować, czy jeden mały oddział (głównie LAV-y i ze 2 AAV) nie nadejdzie od zachodu. Od północy wielokrotnie przybędą spore fale liczące ponad 8 jednostek AAV ustawione w równym rzędzie - najlepiej przeciwko nim postaw Kapisi i obok RG.

Możesz teraz przesunąć kanionem swoje oddziały kilka metrów na północ. Na wschodzie znajdziesz większy skład surowców [3] wymagający rozbicia minami. Możesz posłać tam zbieraczy bez zbędnej eskorty (lecz z Support Cruiserem). W międzyczasie, jako że posiadasz trochę waluty, możesz rozpocząć produkcję jednostek. Nie potrzebujesz ich jeszcze zbyt wiele: 4 RG i 6 AAV powinno być w stanie przy asyście Kapisi zniszczyć drugi pojazd produkcyjny w pobliżu, na północnym zachodzie [4].
Podpowiedź: Nie zapominaj o samolotach. Wróg nie posiada w tej chwili żadnych mocnych działek, które mogłyby zagrozić twojemu lotnictwu. Jesteś także w posiadaniu dwóch bombowców, które zadają ogromne obrażenia obszarowe.
Podpowiedź 2: Przed rozpoczęciem ofensywy upewnij się, w którym miejscu na mapie znajduje się aktualnie oddział patrolu Gaalsien. Jeśli wdasz się w walkę z pojazdem produkcyjnym i jednocześnie z patrolem, możesz ponieść bardzo wysokie straty. Atakuj najpierw jednych, później drugich.
Podpowiedź 3: Pamiętaj także, by atakując linię produkcyjną jednostkami naziemnymi, rzucić kilkoma granatami dymnymi w przeciwnika - pozwoli ci to atakować pojedyncze jednostki wyłaniające się z dymu, gdy wrogie jednostki będące w zasięgu strzału nie będą mogły go oddać (szczególnie wrogie Assault Railguny).

Jeśli udało ci się zająć drugi punkt [4], możesz teraz podjechać Kapisi pod drugi skład surowców [5] i spokojnie oczekiwać w tym miejscu (znajdziesz tu także losowy artefakt). Rozpocznij zbieranie surowców w tym miejscu. W międzyczasie musisz również wystawić wartę: 4 AAV i 2 RG ustaw przed składem, od zachodniej strony, oraz drugi podobny lub nieco wzmocniony skład - na szczycie wzgórza, na wschód od punktu [4].
Uwaga: Nim przejdziesz do ofensywy na ostatnią linię produkcyjną Gaalsien, zbierz wszystkie niezabezpieczone surowce na mapie: czyli te w punktach [3], [5], [6] oraz przede wszystkim [7]. Tę ostatnią linię możesz zniszczyć samymi samolotami, bez posyłania tam wojsk.

Kolejna rzecz, jaką powinieneś wykonać przed atakiem na ostatnią grupę celów w północno-zachodnim rogu [8], to przygotowanie się na przybycie jednostek wsparcia od strony przeciwnika - transportowca Ashoka i dużej armii. Zależnie od tego, jaki aktualnie masz budżet, powinieneś przeznaczyć go na trzy rzeczy:
- miny oraz działka przy punkcie przybycia jednostek wroga [9];
- produkcję samolotów - potrzebujesz jak najwięcej samolotów;
- oszczędzenie kilku tysięcy (warto mieć około 3 tysięcy w zapasie po powyższych zakupach), gdyż otrzymasz później dostęp do nowych jednostek (Missile Battery) i ich ulepszeń.
![Po pokonaniu ostatniej armii czeka cię dość długa przeprawa z ostatnimi jednostkami wroga, które przybędą od północnego-wschodu [9] - 6 - Beladin Dune Sea | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1724/441224148.jpg)
Po pokonaniu ostatniej armii czeka cię dość długa przeprawa z ostatnimi jednostkami wroga, które przybędą od północnego-wschodu [9]. Będzie to naprawdę duża armia, złożona głównie z Railgunów oraz działek przeciwlotniczych (Missile Ship), z funkcją ataku moździerzowego (wcześniej odblokuj je, odkrywając technologię Missile Battery Fabrication). Jednostki wroga rozstawią się głównie w punktach [10], [11], [12], [13] - pamiętaj, aby nie trzymać tam wtedy żadnych jednostek! Na szczytach wzgórz ustawią się wrogie RG, a przy transportowcu [13] po kilka pojazdów AA. Nie uda ci się przeprowadzić skutecznej ofensywy na wyższych poziomach trudności za jednym zamachem.
Przygotowanie do ofensywy wygląda następująco:
- Bombarduj z powietrza punkty [10], [11], [12] aż do zniszczenia w nich wszystkich RG. Nie atakuj z lądu, wróg ma przewagę liczebną, pozycyjną i w związku z tym również większy zasięg ataku (oraz posiłki w pobliżu).
- Wyprodukuj kilka jednostek (3 to wstępnie optymalna liczba) ulepszonych technologiami jednostek przeciwlotniczych Missile Battery (Missile Battery - Mortar oraz Missile Battery - Ability Recharge).

- Przeciwnik będzie atakować cię małymi falami co mniej więcej 10 minut od strony Ashoki - ustaw się najlepiej za szczytem wzgórza, aby jednostki, które wyłonią się zza krawędzi, oberwały na krótki dystans od twoich jednostek AAV, a od RG z dystansu. Zawsze przeprowadzaj też wcześniej na napierającą falangę atak armią powietrzną.

- Po kilku minutach od przybycia Ashoki z zachodniej strony [14] otrzymasz powiadomienie o nadlatujących samolotach wroga, które także później będą nadlatywać jako wsparcie. Gra sugeruje postawić tam pojazdy z działkami AA - szkoda jednak marnować potencjał pojazdów: postaw dokładnie w tym punkcie dwa działka stacjonarne AA (Baserunnerem), a wystarczy to do końca rozgrywki.

Atak na Ashokę najlepiej przeprowadzić od strony południowego wzgórza (daje to przewagę wysokości, której nie uzyskasz od północy, a od południa wejdziesz w środek wrogiej armii, tak zaś zyskasz chwilę czasu, nim ta się relokuje), by jak najszybciej zniszczyć nieprzyjacielskie pojazdy przeciwlotnicze. Wtedy będziesz mógł dokończyć dzieła swoimi samolotami. Weź ze sobą jednostki przeciwlotnicze: przydatna będzie ich umiejętność ataku moździerzowego (umiejętność ta potrzebuje chwili na odnowienie, zadaje jednak duże obrażenia obszarowe).

Nie atakuj wstępnie Ashoki, dopóki jednostki jej broniące nie zostaną zniszczone! Nie należy tego robić z tego powodu, że gdy trochę obijesz wrogi transportowiec (zabierając mu około 20% paska zdrowia), wypuści on falę elektromagnetyczną i czasowo zatrzyma twoje jednostki w miejscu, a sam rozpocznie ucieczkę na zachód. Droga ucieczki nie jest stała, dlatego trudno wcześniej przygotować pułapkę. Haczyk jest taki, że transportowiec porusza się dość szybko, a w międzyczasie będzie produkować jednostki. Należy teraz rzucić na Ashokę wszystko, co masz, przede wszystkim samoloty.
Podpowiedź: Dobrym pomysłem jest zniszczenie wszystkich lub ewentualnie pozostawienie kilku jednostek wroga przy transportowcu i chwilowe wycofanie się. Później możesz wysłać na zachodnią stronę, gdzie zacznie uciekać transportowiec, trochę jednostek/działek/min... żeby jednak nie być stratnym, po prostu postaw tam Kapisi, blokując dalszą drogę przejazdu i wkładając całą energię w Turret Network. Wrogi transportowiec nie będzie stanowić dla ciebie zagrożenia jako jednostka atakująca.
0
- Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
- Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
- Kampania
- 0 - Campaign Tutorial | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 1 - Epsilon Base | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 2 - The Boneyard | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 3 - Cape Wrath | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 5 - Kalash Wreck | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 6 - Beladin Dune Sea | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 7 - Gaalsien Base | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 8 - Tombs of the Ancients | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 9 - The Whispering Gallery | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 10 - Khashar Approach | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 11 - Khashar Plateau | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 12 - Torin Crater | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- 13 - Khar-Toba Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak
- Kampania
- Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.