Homeworld: Deserts of Kharak - Misja 4
Homeworld: Deserts of Kharak - Misja 4

Homeworld Deserts of Kharak: Kalash Site

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

4 - Kalash Site

Artefakty do zdobycia: brak

Główne cele:

  • znajdź wrak Kalash;
  • zbuduj skaner i zbadaj wrak;
  • znajdź 3 pozostałe szczątki i rozstaw w tych miejscach skanery;
  • broń wszystkich skanerów przez 3,5 minuty;
  • zniszcz pozostałe jednostki Gaalsien i obroń Carriera.
Najpierw odszukaj zaginiony wrak statku. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Najpierw odszukaj zaginiony wrak statku.

W tej misji będziesz musiał jedynie bronić określonych pozycji, nie jest to bardzo trudne zadanie. Zaczynasz od zbadania fragmentu terenu pojazdem Rachel - po prostu jedź na północ przez kilkadziesiąt metrów.

Musisz odnaleźć mniejsze odłamki statku w trzech punktach - znajdują się one dokładnie w centrum okręgów widocznych w podglądzie taktycznym. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Musisz odnaleźć mniejsze odłamki statku w trzech punktach - znajdują się one dokładnie w centrum okręgów widocznych w podglądzie taktycznym.

Wokół wraku rozbijesz swoją bazę. Do zbadania masz trzy punkty wskazane na mapie taktycznej, w których musisz rozłożyć czujniki (Scanners). Mogą one zostać rozłożone przez Rachel oraz przez pojazdy o nazwie Baserunner. Przed ich zbudowaniem musisz jednak je odkryć (Baserunner Fabrication). Potrafią one także rozstawiać działka o dużym zasięgu i sile ataku, jednak marnej wytrzymałości.

Tornada szczególnie groźne są dla jednostek nieopancerzonych, takich jak LAV-y. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Tornada szczególnie groźne są dla jednostek nieopancerzonych, takich jak LAV-y.

Na minimapie i w podglądzie rzeczywistym dostrzeżesz na środku mapy losowo poruszające się tornada. Unikaj ich, by twoje jednostki nie zostały dotkliwie uszkodzone bądź całkowicie zniszczone. Najlepiej dobrze pilnuj każdej wysyłanej w teren grupy pojazdów.

Postaw czujnik w rogu, między wrakiem a skałami, będzie trudniejszy do odstrzelenia na odległość. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Postaw czujnik w rogu, między wrakiem a skałami, będzie trudniejszy do odstrzelenia na odległość.

Początkowe jednostki walki, czyli 4 LAV-y, 2 RG oraz 4 AAV, możesz wraz z Rachel od razu wysłać do pierwszego od zachodu punktu [1], by rozłożyć tam pierwszy skaner. Jednostki umieść niedaleko skanera, jednak dość wysoko dla lepszej celności, AAV przed RG, a tuż za nimi (w zasięgu leczenia) Rachel. Możesz pozostawić te jednostki w tym miejscu już do końca zadania.

Po zajęciu jednego dowolnego punktu ze skanerem musisz bronić skanera, a jednostki wroga będą stale atakować małymi grupami (po kilka LAV-ów i zwykle dwa AAV). Jeśli skaner zostanie zniszczony, musisz postawić go na nowo. Aby wygrać, trzeba utrzymać przez około 3,5 minuty wszystkie 3 punkty ze skanerami.

Podpowiedź: Twój Baserunner posiada zdolność specjalną - wysłanie sondy skanującej. Kosztuje jedynie 50 Cu, a działa podobnie jak statyczny radar - zwiększa twój obszar widzenia i pozwala odnaleźć ukryte na mapie obiekty (jak przyczajone jednostki wroga, struktury obronne czy jak w tym zadaniu - wraki).

Kontynuuj przez cały czas budowę jednostek lub rozwój technologii. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Kontynuuj przez cały czas budowę jednostek lub rozwój technologii.

W swojej bazie przydziel Salvagery do zbierania surowców (głównie Cu, pomarańczowe), nie musisz rekrutować dodatkowych. Zamiast tego zrekrutuj 4 AAV i 2 RG, 1 Support Cruisera oraz 1 BR i poślij je na wschód [3]. Dobrze będzie postawić tu także ze 2 działka (z użyciem pojazdu BR), a skaner ustawić za wrakiem.

Podpowiedź: Warto ulepszyć AAV (zwiększenie odporności, AAV Hull) oraz Support Cruisery (wyższa prędkość leczenia, Support Cruiser - Repair Speed).

Znowu przełącz się na Kapisi i wybuduj dodatkowe jednostki z przeznaczeniem na ostatni punkt [2] - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry

Znowu przełącz się na Kapisi i wybuduj dodatkowe jednostki z przeznaczeniem na ostatni punkt [2]. Tu jednak możesz zbudować więcej jednostek - około 6 AAV, 4 RG i jednostki pomocnicze (Supporty i Baserunnery, jak wcześniej). Ustaw je po obu stronach wraku, wróg będzie atakować głównie z północy.

Gra sugeruje jako zadanie poboczne wybudowanie jednostek latających - Strike Fighters. Warto to zrobić, by lepiej się z nimi zapoznać. Musisz je jednak wcześniej odkryć Strike Fighter Fabrication. Wybuduj 3 jednostki i wypróbuj atak na dowolnej grupce. W tym celu przełącz się na Kapisi i w nowej kolumnie w dolnej prawej części interfejsu wybierz opcję ataku, oznaczoną literą "W" ("W" jest również skrótem do szybszego rozpoczęcia nalotu). Po wybraniu celów ataku samoloty same je odnajdą i po ataku wrócą do bazy uzupełnić amunicję i paliwo.

W lewym rogu, przy krawędzi mapy, możesz znaleźć minibazę wroga, gdzie produkuje on jednostki. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
W lewym rogu, przy krawędzi mapy, możesz znaleźć minibazę wroga, gdzie produkuje on jednostki.

Podpowiedź: Na zachód od punktu pierwszego ([4]) znajduje się nieduża baza wroga wraz z jednostką produkcyjną, skąd wysyłane są małe fale przeciwników. Warto tam podjechać, by zniszczyć tę fabrykę lub wykonać kilka rundek samolotami.

Ostatni atak przeprowadzony przez oponenta składać się będzie z AAV i LAV-ów - Kapisi jest w stanie samodzielnie się obronić. - 4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak - Homeworld: Deserts of Kharak - poradnik do gry
Ostatni atak przeprowadzony przez oponenta składać się będzie z AAV i LAV-ów - Kapisi jest w stanie samodzielnie się obronić.

Gdy zajmiesz wszystkie trzy obszary, rozpocznie się odliczanie, w trakcie którego nie możesz pozwolić na zniszczenie skanerów. Po jego zakończeniu czeka cię jeszcze krótka procedura. Musisz zlikwidować pozostałe na mapie jednostki wroga. Te jednak przypuszczą atak na twój transporter w punktach [5] i [6]. Z tego powodu możesz wrócić jednostkami do bazy i pomóc sobie samolotami (jeśli je zakupiłeś), choć w rzeczywistości Kapisi po załadowaniu wszystkich punktów energii w Turret Network powinien być w stanie sam się obronić.

Uwaga: Możliwa jest sytuacja, że po pokonaniu wszystkich jednostek atakujących bazę nie zakończysz misji. Wtedy rozpocznij poszukiwanie jakiejś zabłąkanej wrogiej jednostki, która mogła utknąć gdzieś w terenie. Wówczas faktycznie przydadzą się samoloty oraz drony skanujące Baserunnera.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl