HoMM 5: Misja 2 Kampania 6
Aktualizacja:

Zadania:
Odzyskać wszystkie Srebrne Miasta.
Wybudować w Al Safir wieżę magiczną 5-go poziomu.
Zehir musi przeżyć.
Zająć większość okolicznych kopalń, ale bez zagłębiania się dalej w tereny wulkaniczne. Ważny jest czas. Wynająć bohatera, który zostaje w mieście i broni go przed atakami niebieskich . Na szczęście nie przybywają zbyt silne oddziały. Zamek obronny z niewielką ilością żołnierzy wystarcza do obrony.
Czas zająć Al Safir zanim jego załoga za bardzo się nie wzmocni . Pokonać słabą załogę posterunku na północ od miasta i skorzystać z teleportu (1) . Ma on losowe połączenie z trzema innymi teleportami. Zabrać armię i korzystać z teleportu tak długo, aż wyrzuci bohatera dokładnie na północy mapy . Przedrzeć się przez dwa posterunki (2) (3) . Zaatakować miasto (4) .
Technika walki: Nie czekać na posiłki, armia w tym mieście zawsze będzie silniejsza od armii gracza, a co tydzień rośnie. Podczas ataku Zehir ma w każdej turze walki przywoływać Elementale, bo Żywiołaki Ognia najlepiej radzą sobie z Tytanami. Warto pamiętać o zdolności Gremlinów do reperowania zniszczonych przez wroga machin wojennych. Nie pchać się za mury, wróg i tak zza nich wyjdzie, a wtedy trzeba się bronić. Także w tym przypadku Elementale są nieocenione.
Po zajęciu miasta wybudować w nim wieżę 5-go poziomu , o ile przeciwnik nie zrobił tego wcześniej.

Teraz można spokojnie podbić dwa miasta Nekromantów (5) (6) , co nie jest trudne. Z nieumarłych jednostek utworzyć armię pomocniczą z wynajętym nekromantą na czele. Skorzystać ze stoczni (7) i płynąć na południe. Wynająć bohatera posiłkowego, który będzie dostarczał jednostki z Al Safir do miast położonych na południu, by Zehir mógł je z nich przywoływać.
Zadanie:
Zająć Lorekeep.
Ostatnie bastiony niebieskich to skrawek lądu na południu mapy. Po obu jego stronach znajdują się zatoczki do lądowania strzeżone przez silne oddziały niezależnych istot. Łatwiej jest przebić się od strony zachodniej (8) , od Newpost. Przetrzebić strażników przy pomocy armii pomocniczej, a potem wykończyć niedobitki armią Zehira. Minąć Newpost i zająć Lorekeep (9) , które nie jest już tak silnie strzeżone, jak miejsce do lądowania.
Komentarze czytelników
Gram sobie raz na ruski rok i dla przyjemności, czyli... zazwyczaj na poziomie łatwy, choć nie zawsze ;) Właśnie mi minął 9 miesiąc misji, a Lorda dalej nie widać, choć podobno miał się pojawić po dwóch z kawałkiem...
Bit 1 ma rację.Poradnik strasznie krótki i niezbyt mi pomógł.Autor chyba zbytnio się nie postarał przy jego tworzeniu.Co do gry-mam problem w misji 5 w kampanii 1.Gdzie jest trzeci obelisk?
Witam chciałem zapytac jak znalesć te łzy Ashy ;p bo skopalem cała mape prawie i nic;oooo
Pl@ski --> Zgadzam się w 100%. Poradnik na żenująco niskim poziomie, niektóre oznaczenia na mapie nie zgadzają się z tymi podczas gry, opisy poszczególnych misji można sobie darować, i przejść je po swojemu, bo zaprezentowany tu wariant jest albo najtrudniejszy albo tak "idealny" i co za tym idzie niemożliwy do wykonania, że albo ta Pani grała na niskim poziomie trudności(do którego żaden poradnik nie jest potrzebny) albo "pachnie" tu przechodzeniem gry na kodach etc. I potem powstają takie "dzieła".
Chyba mi odbiło ze wydałem kasę na to coś, ale przynajmniej po raz ostatni.
witam może popykałby ktoś ze mną w herosów 5 kampani nie mogę przejśc więc pomyślałem sobie że ktoś ze mną zagra jeśli jest ktoś chętny zapraszam
witam . nie moge dojść do 1 obeliska . Poda ktoś gdzie on jest
ja mam orginał HOM&M I DALI MI TEŻ PORADNIK ALE TAM JEST TAK DO BANI OPISANE ŻE Z TEGO KOŻYSTAM
Co prawda to prawda. Grafika wymiata, ale dla mnie to już nie ten klimat co był w III.
Pewnie ta gra jest fajna.Raczej fajna i fulwypasowa,bo widać to po grafice.Ja sobie patrze w necie poradnik do tej gry i od razu widać grafike.Jeszcze jej nie mam ale będę ją miał już nie długo.
Heh, no offence, ale to jeden z najgorszych poradników z jakimi na GOLu się spotkałem... :/ W zasadzie to nie jest nawet poradnik w pełnym znaczeniu tego słowa, ale jedynie pobieżnie napisana solucja. Żadnych opisów miast, jednostek czy wskazówek, a jedynie średnio trafione sugestie co do tego jak ukończyć misję. Patrząc na poradnik dodawany do gry ten okazuje się zupełnie bezużyteczny.
EDIT: Zmiana nazw anglojęzycznych na ich polskie odpowiedniki to robota na kilkanaście minut dla kogoś obytego z grą, dlaczego więc tego nie zrobicie - wtedy ten poradnik byłby przynajmniej bardziej czytelny, zwłaszcza że niektóre nazwy własne występujące w HoM&M5 są naprawdę trudne do przetłumaczenia i ciężko jest mi się domyślić o co chodzi podczas gdy gram w polską wersję językową.
jak ktoś wie jak przejść 4 misje kampani 3 to jestem bardzo wdzieczny za informacje bo nie wiem jak mam dojść do cyriusa. chetnie bym chcial jakąś wskazówke dotycząćą tej misji gg 8978099 email: [email protected]
Ech... No comments. Ten poradnik wygląda jakby autorowi nie chciało się pisać!
czemu na poczatku pierwszej misji w kampani numer 1 mam niby 1000 footmanow a jak przylacze sqire to mam tez 1000+3 i za kazdym footmanem jak dołącze to do 1000 np bedzie 1023 rozdzielilem i mam 25 a chlopow mam 171 i cos misji nie moge przyjsc co mam robic ;/ ? wersja gry 1.00 from GERmany eh pomozcie ale przeslijcie mi save i wrzuccie na rapidshare plz eh
Ten poradnik jest tak skąpy jak... No comment...
Hahahahaha... daj lasce napisac poradnik! Ja gram, gra sobie, a... poradnik sobie! :-D
A nie, sorry, w jednych podziemiach rzeczywiscie - poradnik mowil na polnoc, i bylo na polnoc :-D
ja tam zawsze lubie grac bez poradnikow, mam wtedy prawdziwy fan.
A gówno daje ten poradnik.Ja zrobiiłem tak jak radzi autor (2 kampania 3 Misja)
tego poradnika i ***.oprocz Girlaena przychodzi jeszcze 2 gosci z jeszcze wieksza armia i on tego pod uwage nie wzial.a poza tym jak Agrael ma miec silna armie po 2 miechach jak w ojczystym miescie prawie NIC SIE WYBUDOWAC NIE DA.GÓWNIANY TEN PORADNIK I TYLE.
Loon ---> Ciekawych rzeczy można się z tej recenzji dowiedzieć, np. to, że ojcem sagi HoMM jest firma 3DO.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
