Hellblade 2: Reykjanesta Rozdział 1
Otwierający rozdział Hellblade 2 zabierze Was na kamienistą plażę w czasie gwałtownego sztormu. Na stronie tym przedstawimy Wam opis przejścia etapu, w czasie którego poznacie podstawy walki oraz rozwiązywania zagadek.
Aktualizacja:
Otwierająca sekwencja Senua's Saga Hellblade II przedstawia historię tytułowej bohaterki wyrzuconej na zimnej, islandzkiej plaży po katastrofie statku. W rozdziale tym poznacie podstawowe mechaniki rozgrywki, stoczycie swoje pierwsze walki, a także poznacie zasady rządzące zagadkami w grze. Na stronie tej znajdziecie kompleksowy poradnik przejścia tego etapu uwzględniający wszystkie, interesujące punkty.
- Ucieczka z plaży
- Czym są Słupy runiczne?
- Jak rozwiązać zagadkę z symbolem na bramie?
- Podstawy walki
- Jak pokonać bossa Thorgestr?
Ucieczka z plaży

- Rozdział otwiera długi przerywnik filmowy wyjaśniający losy tytułowej bohaterki po zakończeniu poprzedniej odsłony cyklu. Statek, którym płynęła Senua ulega mocy szalejącego morza, zaś sama bohaterka zostaje wyrzucona na brzeg. Przejmując kontrolę nad protagonistką udajcie się w głąb lądu. Na oznaczoną białym kolorem skarpę wespniecie się po kliknięciu przycisku interakcji (F na klawiaturze lub B na kontrolerze). Po dotarciu do stromej skały ponownie wciskajcie klawisz akcji, by chwytać się kolejnych półek skalnych, jednocześnie cały czas przesuwając się naprzód (WSAD lub gałka analogowa).
Wciskając SHIFT lub LB Senua zacznie się poruszać szybciej. Żeby nie musieć trzymać wciśniętego przycisku przez większość czasu, polecamy włączenie trybu aktywacji sprintu pojedynczym wciśnięciem guzika. Zrobicie to z poziomu menu ustawień sterowania.

- Po wdrapaniu się na szczyt urwiska, kierujcie się z góry wytyczoną ścieżką. Po dotarciu do zwężenia nad przepaścią, wciśnijcie klawisz interakcji. Senua przylgnie wtedy do ściany. Z wolna przesuwajcie się na drugą stronę.
Czym są Słupy runiczne?
- Po minięciu ruin chatki, natrafcie na pierwszy Słup runiczny w grze. Zbliżcie się do niego, a pojawi się przed Wami czerwona poświata z runą. Kierując wzrok bohaterki na konstrukcję, przytrzymajcie klawisz odpowiedzialny za Skupienie (E lub LT/RT). Po kilku sekundach, aktywowana znajdźka umieści na Słupie nową runę, a Wy będziecie mogli wysłuchać historii opowiadanej przez Skalda. Aktywowanie wszystkich Słupów runicznych w grze nagrodzi Was osiągnięciem oraz alternatywnym narratorem.

- Kierujcie się dalej za ścieżką. Po minięciu kolejnej ruiny traficie na rozwidlenie z kilkoma odnogami prowadzącymi między głazami. W tym miniaturowym labiryncie dość ciężko jednak się zgubić i wystarczy, że będziecie trzymać się bliżej lewej strony drogi.
Jak rozwiązać zagadkę z symbolem na bramie?

- Kawałek dalej spotkacie swoją pierwszą zagadkę z dopasowywaniem symboli. Drogę zagrodzi Wam abstrakcyjna brama wyjęta żywcem z kalejdoskopu. Użyjcie Skupienia na znajdującym się na niej symbolu. Waszym zadaniem będzie odnalezienie odpowiedniego miejsca znajdującego się w okolicy, z perspektywy którego, elementy otoczenia utworzą wspomniany symbol. Dla pierwszej zagadki tego typu, właściwe miejsce znajduje się kilka kroków wstecz, za niewielkim głazem, patrząc w kierunku bramy.

- O zbliżaniu się do odpowiedniego miejsca powiadomi Was pojawiający się na ekranie symbol. Gdy będziecie już mniej więcej w odpowiedniej pozycji, przytrzymajcie przycisk Skupienia. Po aktywowaniu symbolu, wróćcie pod bramę, która stanie przed Wami otworem.
Podstawy walki

- Wędrujcie wzdłuż plaży. W pewnym momencie zaatakuje Was łowca niewolników, którego bohaterka pokona w krótkim przerywniku filmowym. Wejdziecie w posiadanie miecza, który przyda się Wam podczas walki chwilę później.

- Pierwsi przeciwnicy na drodze protagonistki nie są zbyt wymagający. Dość łatwo pokonacie ich serią szybkich ataków, co jakiś czas wykonując wymierzony unik. Moment ten to także dobra okazji do trenowania perfekcyjnej kontry - jeżeli zablokujecie (CTRL lub RB) nadciągający atak w ostatniej chwili, Senua wykona perfekcyjny blok, który na moment wytrąci przeciwnika z równowagi. Wykorzystajcie tę właściwość do wyprowadzenia śmiertelnego kontrataku. Na koniec warto także wspomnieć, że ataków przeciwników poprzedzonych pojawieniem się czerwonej aury należy zdecydowanie unikać (Spacja lub A). Próba zablokowania takiego ciosu wytrąci Senuę na kilka chwil z równowagi.
Jak pokonać bossa Thorgestr?

- Po serii pojedynków oraz przeczołganiu się pod wrakiem statku staniecie do walki z bossem tego rozdziału - przywódcom łowców niewolników, Thorgestrem. Walka z nim nie różni się zbytnio od walki z jego poplecznikami, jest jednak zdecydowanie dłuższa. Nordycki wojownik kilkukrotnie powalać będzie bohaterkę na ziemię. Po kilku "fazach" pojedynku, łowca ulegnie jednak, co aktywuje kolejny przerywnik filmowy zamykający rozdział.
- W czasie walki uważajcie na serię 4 ciosów Thorgestra zakończonych czerwonym cięciem znad głowy oraz starajcie się idealnie parować jego "zwyczajne" ataki.
0
Komentarze czytelników
HieniekZePoczty Legionista
Podobno w tej grze 1 fps to norma, taki to crapsztyk.
Wojko Legionista
SpoconaZofia Legend

Poradnik w tej samo przechodzącej się grze to okrutny żart. Żeby były jeszcze jakieś skomplikowane zagadki czy różnorodność zadań.
Rithven Pretorianin

poradnik do tej gdy to żart. To tak jakby napisać poradnik do oglądania filmu
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.