Hearts of Iron 3: Wybór państwa
Aktualizacja:
Wybór państwa
Grę możemy zacząć od początku czyli od 1 stycznia 1936 roku lub od jednej z późniejszych dat. Po podjęciu decyzji, która z opcji odpowiada nam najbardziej, staniemy przed wyborem naszego państwa. Hearts of Iron III oferuje graczowi w tym zakresie trudny wybór, ponieważ mamy tu do dyspozycji prawie wszystkie, jeśli nie wszystkie państwa świata z ówczesnych czasów. Pisząc ten poradnik, wybierając kraj jakim miałem rządzić, brałem pod uwagę jedynie te duże położone na kontynencie europejskim. Czemu? Przede wszystkim dlatego, że to w środku Europy wybuchła II wojna światowa. Rozgrywka jest znacznie bardziej interesująca, gdy znajdujemy się, jeśli nie w sercu konfliktu, to przynajmniej tuż obok. Ponadto, panując nad dużym obszarem mamy na początku więcej możliwości działania i rozwoju, a nieprzyjacielowi podbicie nas powinno zająć trochę czasu. Mało tego, niewielkie państwa dysponują na początku bardzo małą liczbą ludzi (przyszłych żołnierzy) w porównaniu do tych większych. Uważam jednak, że da się grać każdym krajem - niezależnie od jego wielkości. Niektórymi gra się niezwykle ciężko i wolno, ale gdy nabierzecie więcej doświadczenia nic nie stoi na przeszkodzie by spróbować rozgrywki wszystkimi.

W związku z powyższym przygodę z grą proponuję rozpocząć obejmując rządy jednego z poniższych państw:
- Wielka Brytania
- Niemcy
- Francja
- Włochy
Należy również pamiętać, aby nie przesadzić w drugą stronę. Granie ogromnymi państwami takimi jak Związek Radziecki (i Stany Zjednoczone) także nie jest dość łatwe i przejrzyste - przynajmniej dla początkującego. Niezwykle trudno zabezpieczyć całą granicę ZSRR. Na dobitkę, równie trudno, jeśli nie trudniej, jest utrzymać stabilność tak wielkiego terenu. Bunty, rozmaite rewolty niszczą nasz przemysł - mają one ujemny wpływ na IC (Industry Capacity) czyli tzw. pojemność, zdolność przepustową przemysłu.
Jeśli czujemy się wielkimi patriotami możemy zacząć grać Polską, chociaż odradzam to początkującym. Nasza Rzeczpospolita znajduje się, jak zawsze, w złym położeniu geopolitycznym i ma stosunkowo słabo rozwinięty przemysł. Oczywiście, da się to zmienić, ale moim zdaniem gra II Rzeczypospolitą wymaga więcej doświadczenia - przede wszystkim doskonałego planowania.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany664782 Junior
poradnik niezły, choć mógłby być jeszcze większy no i mogłeś poruszyć jeszcze bardziej kwestie wymiany i handlu. Czytało się przyjemnie i znalazłem także pare info o których nawet nie wiedziałem. pozdro
zanonimizowany889096 Junior
A jak kontrolować swoich szpiegów? Jak ich wysłać/wycofać z danego kraju? Ja mam tylko jakiś priorytet. Poradnik całkiem niezły
zanonimizowany920907 Junior
Siema wszystkim , a ja sie wam moge pochwalic ze rozpoczołem grę Polską i udało mi sie uniknąc kapitulacji a co lepsze podbijam wszysko wkoło jak leci ( jestem we frakcji OŚ) Gra fenomenalna , nie warto grac na kodach bo szybko sie znudzi , polecam
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
