Poziom trudności i uszkodzenia | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
Aktualizacja:
W tym rozdziale znajdziesz kilka podstawowych informacji na temat dostępnych ustawień trudności: co warto zmienić, ile kredytów dostaniesz za zmianę, jak wpływa dana opcja na rozgrywkę.

Na poziom trudności składa się wiele czynników. Wszystkie parametry dostosowujesz z jednego menu Poziomu trudności, możesz tego dokonać w dowolnym momencie rozgrywki (lecz poza wyścigiem). Zwiększanie trudności pozwala na zdobycie większej ilości kredytów po każdym wyścigu, nawet o 125%, nieznacznie wpływa także na zdobywane doświadczenie. Ustawienia obejmują kilka parametrów, które wpływają na sposób gry i jej odbiór.

Gra samoczynnie wykryje, jeśli będziesz sobie dobrze (lub za dobrze) radził i zasugeruje podniesienie poziomu trudności. Dotyczy on jedynie opcji drivatarów, aby nie zmieniać stylu gry, do którego jesteś już przyzwyczajony.
Poziom trudności drivatarów
Jest to ogólny poziom jaki przyjmują wszyscy przeciwnicy na torze. Wraz ze zwiększeniem ich poziomu lepiej pokonują zakręty, popełniają mniej błędów, a czasem stają się nawet bardziej agresywni. Parametr ten warto dostosować na początek niższy, niż zakładany, by potem móc go stopniowo zwiększać, gdy poczujesz, że pozostałe ustawienia zostały dobrze skorygowane. Zakres ustawień pozwala na zyskanie dodatkowych kredytów nawet do +40%.
Hamowanie
Dostępne są tutaj trzy opcje: ABS włączony, wyłączony, hamowanie z asystą. Zdecydowanie zaleca się niekorzystania z hamowania asystowanego. Gracz nie jest w stanie kształcić swoich umiejętności z tą formą ułatwienia i nie poprawi swoich osiągów. Asysta nie pozwoli ci pokonać idealnie zakrętu, a jedynie zabezpieczy przed wypadnięciem z niego. Pamiętaj jednak, że nawet z włączonym ABSem przy specyficznej konfiguracji samochodu i np. hamowaniu na śliskiej nawierzchni lub gdy samochód jest pod kątem do kierunku jazdy i tak nie unikniesz poślizgu. Obie opcje zmieniają zarobki o +5% każda, gdy zostaną wyłączone
Sterowanie
Dostępne jest sterowanie normalne i symulacyjne. Dobrze jest od razu rozpocząć zabawę na trybie symulacyjnym, gdyż później możesz mieć problem z przestawieniem się, jeśli chciałbyś zwiększyć poziom trudności zmieniając ten parametr. Opcjonalnie sterowanie normalne zalecane może być dla nowicjuszy, którzy nie mają wprawy w korzystaniu z kierownicy/pada. Różnica w zarobkach przy trybie symulacyjnym wynosi jedynie +5%.
Kontrola trakcji
System TCS zapobiega blokowaniu kół, niezależnie od sytuacji. Większość graczy skorzysta zapewne z dobrodziejstw tego parametru, szczególnie jeżdżąc samochodami o wyjątkowo dużej mocy. Pamiętaj jednak, aby wyłączyć go, gdy zamierzasz wykonywać zadania typu drift - może się okazać to bardzo pomocne. Wyłącz, by zarobić dodatkowe +10% kredytów na wyścigu.
Kontrola stabilności
Efekt działania jest zbliżony do systemu TCS, jednak jego działanie jest inne - nie jest odcinany napęd do pojedynczych kół, a są one odpowiednio hamowane, gdy samochód wpadnie w poślizg. Można stwierdzić, że system ten działa w mniejszej ilości przypadków, dlatego jest mniejszym ułatwieniem niż TCS. Podobnie jak wyżej - warto wyłączyć go przed przystąpieniem do driftu. Dodatek za wyłączenie tej opcji: +10%.
Kontrola zmiany biegów
Domyślą opcją kontroli jest przekładnia automatyczna. Jeśli zechcesz, możesz przełączyć się na kontrolę ręczną, która jest powszechna wśród bardziej zaawansowanych graczy, gdyż pozwala na dokładniejszą kontrolę nad wozem. Dostępna jest także trzecia opcja, tylko dla profesjonalistów - przekładnia ręczna ze sprzęgłem. Ten tryb szczególnie poprawić może wrażenia, gdy posiadasz odpowiedni zestaw kierownicy i pedałów. Włączenie ręcznej skrzyni dodaje +5% dochodów, oraz kolejne +5% otrzymujesz za aktywację sprzęgła.
Tor jazdy
Linie toru jazdy są powszechne w wielu grach wyścigowych. Jeśli brak ci pewności lub chcesz sprawdzić, czy przyjęty przez ciebie styl pokonywania zakrętów jest poprawny, możesz skorzystać z sugerowanych linii przejazdu. Jednakże, w zależności od trasy i pojazdu, a szczególnie w przypadku jazdy w terenie linie mogą nie pokazywać najlepszej drogi. Linia może obejmować cały tor lub tylko strefy hamowania. Wyłączenie każdej z opcji pozwoli uzyskać po +5%, czyli maksymalnie +10% dochodów.
Uszkodzenia
Możesz całkiem wyłączyć uszkodzenia (np. nie jest to wygodna opcja, gdy z rozbitą szybą prowadzisz pojazd z kamery od wewnątrz) lub ustawić uszkodzenia kosmetyczne (wizualne). Takie ustawienie nie wpływa w żaden sposób na prowadzenie samochodu. Aktywacja symulacyjnych uszkodzeń wprowadza liczne elementy uszkodzeń: od opon, poprzez elementy zawieszenia i układu hamowania, aż po silnik. Auto jest dość łatwo uszkodzić podczas jazdy, nawet niewielkimi stłuczkami powodując jego znoszenie, dlatego jeśli preferujesz agresywny styl jazdy lepiej zrezygnuj z fizycznych uszkodzeń. Włącz uszkodzenia symulacyjne, by uzyskać +10% więcej kredytów.
Gdy twój samochód ulegnie uszkodzeniu podczas swobodnej jazdy musisz wrócić do garażu, aby został naprawiony. Możesz jednak skorzystać także z Trybu zdjęć, gdzie możesz naprawić auto. Po jego opuszczeniu pojazd pozostanie w stanie fabrycznym.
Przewijanie
Jest to jedno z najmocniejszych ułatwień gry, może jednak pozbyć się wielu przykrych sytuacji, gdy po kilkuminutowym wyścigu przeciwnik spycha cię tuż przed metą poza tor. Funkcja pozwoli ci za pomocą jednego przycisku zatrzymać i cofnąć czas do momentu sprzed wypadku i naprawić popełniony błąd. Ze względu, że jest to mocne ułatwienie, wyłączenie tej opcji nagradzane jest +15% kredytów.
0
- Forza Horizon 3 - poradnik do gry
- Forza Horizon 3 - poradnik do gry
- Podstawy rozgrywki
- Porady na początek | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Poziom trudności i uszkodzenia | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Pierwsze kroki w fabule | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Szybka podróż i Drivatary | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Festiwale i zespół | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Szybkie zdobywanie fanów / kredytów / PD | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Nabywanie pojazdów | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Rodzaje wyścigów | Podstawy rozgrywki w Forza Horizon 3
- Podstawy rozgrywki
- Forza Horizon 3 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Luk_92 Junior
Tak jak niżej, jest już 18 wozów, a i mapa niedokładna kilka punktów brakuje ;)
sznyciuu Legionista

blad w poradniku odnośnie wymagan sprzętowych
gra nie obsluguje kart z dx11
TYLKO DX12
premium197001 Junior
pierwszy raz mam kontakt z fh 3 kiedy można jechać do garażu z zapomnianymi samochodami bo narazie wszystkie są zamknięte ?
Mikus1310 Junior
Gram w 2020 na one s i nie ma tam osisgnięcia 'forza first'
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.