FIFA Manager 10: Transfery i kontrakty

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Transfery i kontrakty

Gdy już uporządkujecie drużynę, zadbacie o przygotowania kondycyjne oraz zabezpieczycie zaplecze kadrowe, przyjdzie czas na zaplanowanie wzmocnień przedsezonowych.

W przypadku transferów przedsezonowych, podzielić ja należy na te do i na te z klubu. Z klubu należy próbować pozbyć się wszystkich graczy, którzy nie łapią się ani do 1, ani do 2 jedenastki.

Jeżeli chodzi o zakupy. W przypadku, gdy wasz klub prezentuje wyrównany poziom, pomyśleć należy o rozpoczęciu wzmocnień, mających na celu wprowadzenie drużyny na kolejny poziom. Warto jest pomyśleć o lepszym bramkarzu, szybkich napastnikach i szybkich skrzydłowych. Należy przy tym zwrócić uwagę, by ich poziom ogólny był przynajmniej 6-10% wyższy od aktualnie najlepszego gracza na danej pozycji.

Aby przejść do ekranu transferowego, należy skorzystać ze ścieżki: Transfery > Rynek transferowy.

W pierwszej kolejności należy wybrać pole Tylko możliwe transfery - Transfery i kontrakty - Porządkowanie spraw klubowych - FIFA Manager 10 - poradnik do gry

W pierwszej kolejności należy wybrać pole Tylko możliwe transfery. Dzięki temu z listy znikną zawodnicy, którzy na 100% nie zgodziliby się na grę w waszym klubie. Następnie za pomocą filtrów należy określić możliwie najwyższy poziom, dla którego na liście będą jacyś gracze. Jeżeli będzie wśród nich bramkarz, skrzydłowy lub napastnik, należy spróbować go zatrudnić.

Drugi scenariusz transferowy ma miejsce wtedy, gdy ewidentnie brakuje wam gracza lub graczy na konkretnej pozycji. Wtedy należy postąpić dokładnie tak, jak już zostało to wyżej opisane, z tą różnicą, że za pomocą filtrów szukacie możliwie najlepszego gracza na danej pozycji.

Rzecz jasna w pierwszej kolejności składamy ofertę najtańszemu graczowi, który spełnia nasze kryteria. Pilnujemy przy tym, by nie był to emeryt, który może i ma umiejętności, ale nie ma już kondycji.

Aby złożyć ofertę transferową, kliknij PPM na zawodniku, a następnie opcję Zaproponuj kupno.

Pojawi się ekran oferty transferowej. W dolnej części okna znajduje się pole z paskiem i komentarzem, określające jak bardzo intratna jest wasza propozycja.

Operować należy zawsze kwotami głównymi, unikając klauzul i rat. Dlaczego? Ku przejrzystości budżetu. Zarząd i tak będzie protestował przeciwko wielkim transferom, niezależnie, czy raty wyczerpią budżet czy nie. Wy natomiast szybko zatracicie kontrolę nad tym ile dokładnie za tych nowych graczy płacicie.

Negocjacje cenowe nie należą do zbyt trudnych czynności. Wystarczy zwiększyć kwotę główną do pierwszego poziomu, w którym pojawi się informacja Do przyjęcia.

Po zaakceptowaniu oferty transferowej, przyjdzie czas na negocjacje kontraktowe. Odbywają się za pośrednictwem następującego ekranu:

Ekran ten jest bardzo podobny do ekranu transferowego - Transfery i kontrakty - Porządkowanie spraw klubowych - FIFA Manager 10 - poradnik do gry

Ekran ten jest bardzo podobny do ekranu transferowego. Również w nim znajduje się pole z oceną oferowanej propozycji i również tu wystarczy osiągnąć poziom Do przyjęcia. Podobnie, jak i w przypadku transferów należy unikać premii i klauzul. Kwoty całkowite ułatwią wam kalkulację przyszłorocznego budżetu. Nie zagrożą też załamaniu budżetu obecnego.

Aby przekonać piłkarza do podpisania kontraktu, warto jest nie tylko zwiększyć podstawową kwotę kontraktu (wypłacana w skali roku), ale i skrócić czas trwania kontraktu do roku, składać obietnice bezgotówkowe oraz deklarować klauzule, które nie pociągną za sobą bezpośrednich kosztów. Zawodnik u schyłku kariery powinien na przykład otrzymać propozycję zatrudnienia w klubie po zakończeniu kariery.

Rzecz jasna, gdy będziecie już prowadzić klub zasobny w fundusze, nie będziecie musieli oszczędzać na premiach, by ściągnąć do siebie gwiazdorów. Na etapie małego klubu jest to niezbędne.

FIFA Manager 10

30 października 2009

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl