FIFA Manager 09: Kadra i podział obowiązków (cz.1)
Aktualizacja:
Kadra i podział obowiązków
Zadaniem pierwszych rozdziałów tego poradnika było wskazanie czynności, które należy wykonać przed rozpoczęciem sezonu. Z założenia miały być to wskazówki. Swoiste drogowskazy do kolejnych rozdziałów, które szczegółowo wprowadzą was w arkana poszczególnych zagadnień.
Ten rozdział jest pierwszym ze szczegółowych rozdziałów poradnika. Zajmiemy się w nim doborem kadry klubowej i optymalnym podziałem obowiązków.
CENTRUM KLUBOWE
Zanim w ogóle zabierzecie się do szukania szkoleniowców, którzy mogliby zasilić wasz klub, musicie sprawdzić, czy dysponujecie odpowiednią liczbą wolnych etatów. Ich liczbę determinuje poziom centrum klubowego, które jest swoistą centralą klubu. Z reguły gra zaczyna się z pełną możliwą obsadą kadrową. W przypadku małych klubów, współpracować można najczęściej tylko z pięcioma szkoleniowcami. Musicie więc być świadomi, iż niezbędna będzie rozbudowa centrum klubowego, a tymczasowo pozbycie się szkoleniowców, którzy nie są wam potrzebni.
BUDŻET
Drugą ważną sprawą jest budżet. Wszelkie koszty ponoszone z tytułu zatrudnienia szkoleniowców dopisywane są do budżetu wynagrodzeń. Musicie mieć świadomość, iż prognoza początkowa zawiera kwotę skalkulowaną z myślą o zaspokojeniu potrzeb personelu i piłkarzy zatrudnionych w momencie jej sporządzania. Jeżeli więc nie zwiększyliście budżetu płacowego przy negocjacjach przedsezonowych, zatrudnienie dodatkowego szkoleniowca będzie wiązać się z przekroczeniem tego budżetu o kwotę pensji zatrudnianego członka sztabu. Należy mieć to na szczególnej uwadze, gdyż dochody małych klubów są ograniczone i trudno będzie potem naprawić ten błąd.
Elementy, na które warto zwrócić uwagę przy zatrudnianiu pracownika
Aby wyszukać dostępnych szkoleniowców, skorzystać ze skrótu Transfery > Kadra > Szukaj. Najważniejszym wyznacznikiem kompetencji szkoleniowca jest poziom jego umiejętności (od 0 do 100). Małe kluby zaczynają zazwyczaj ze szkoleniowcami na poziomie 20-30. W potencjale mogą na starcie zatrudnić szkoleniowców o poziomie 40-45. Zatrudniając szkoleniowca warto też zwrócić uwagę na jego talent i cechę charakteru Zapał do nauki (szukaj w profilu szkoleniowca). Elementy te determinują, jak bardzo dany szkoleniowiec będzie mógł podnieść swoje umiejętności i jak szybko to nastąpi. Aby podnieść umiejętności pracowników klubowych, należy wysłać ich na kurs (PPM na pracowniku i wybór opcji Wyślij na kurs).

OBCIĄŻENIE PRACĄ (Transfery > Kadra)
Po przejściu do karty szkoleniowca (LPM na jego nazwisku, a potem LPM na Informacje o pracownikach) można skonfigurować obciążenie pracą. Im większe obciążenie, tym lepsze efekty pracy danego pracownika. Minusem jest rosnący poziom stresu, który z kolei wpływa na morale i działa demotywująco. Trzeba tu rzecz jasna szukać złotego środka. Zazwyczaj ustawienie suwaka obciążenia pracą na 110% pozwala zwiększyć wydajność pracownika, bez narażania go na zbyt silny stres.

- FIFA Manager 09 - poradnik do gry
- FIFA Manager 09: Poradnik do gry
- FIFA Manager 09: Drużyna
- FIFA Manager 09: Kadra i podział obowiązków (cz.1)
- FIFA Manager 09: Kadra i podział obowiązków (cz.2).
- FIFA Manager 09: Trening i zdolności taktyczne drużyny (cz.1)
- FIFA Manager 09: Trening i zdolności taktyczne drużyny (cz.2)
- FIFA Manager 09: Zarządzanie kalendarzem
- FIFA Manager 09: Ustalanie taktyki i składu (cz.1)
- FIFA Manager 09: Ustalanie taktyki i składu (cz.2)
- FIFA Manager 09: Ekran zawodnika
- FIFA Manager 09: Zarządzanie kontraktami
- FIFA Manager 09: Reprezentacja
- FIFA Manager 09: Drużyna
- FIFA Manager 09: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany591040 Generał
poradnik do tej gry? dziwne
zanonimizowany602225 Centurion
Mnie też się to nie podoba.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
