Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn

Na tej stronie przeczytacie o łączeniu maszyn w FS 22, celem wykonywania wielu zadań jednocześnie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W tym miejscu opisujemy sposoby łączenia maszyn w Farming Simulator 22: jakie maszyny można łączyć, jakie są typy połączeń, jak połączyć ze sobą przyczepy.

Ogólne informacje

W Farming Simulator 22 jest możliwość łączenia wielu maszyn ze sobą. Jest to szczególnie ważne w przypadku prac z małym sprzętem: takie maszyny najłatwiej łączyć w zespoły maszyn, by wykonywać kilka czynność za jednym przejazdem. Podstawa to logika: nie ma potrzeby łączyć głębosza z kultywatorem, gdyż wykonują w zasadzie tą samą pracę i nie przyniesie to żadnych dodatkowych korzyści. Druga sprawa: systemy połączeń. Zwracajcie uwagę na uchwyty przy maszynach - te które zawierają je z obu stron, najczęściej mogą zostać użyte jako "zespół".

Pamiętajcie, że korzystając jednocześnie z kilku urządzeń podłączonych do ciągnika, moc wymagana do ich użytkowana sumuje się - potrzebujecie więc ciągników z lepszymi silnikami, by móc używać dwóch maszyn z pełną wydajnością. Rośnie także obciążenie wagowe - dlatego ustawienie maszyn na jednej osi będzie wymagać przeciwwagi w formie innej maszyny lub obciążnika.

Kierunek pracy

Kierunkowość - przeważająca większość maszyn może pracować tylko w jedną stronę. Wyjątkiem są niektóre maszyny, jak wybrane mulczery, kosiarki, opryskiwacze, rolki i wałki.

Może być to mylące w przypadku takich maszyn jak głębosz: możecie go podłączyć z przodu ciągnika - jednak, jeśli ostrza nie będą skierowane do przodu, nie będzie on mógł wykonywać pracy podczas jazdy naprzód - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Może być to mylące w przypadku takich maszyn jak głębosz: możecie go podłączyć z przodu ciągnika - jednak, jeśli ostrza nie będą skierowane do przodu, nie będzie on mógł wykonywać pracy podczas jazdy naprzód. Na powyższej ilustracji głębosz nie będzie mógł pracować, gdy ciągnik będzie poruszał się do przodu.

Typy połączeń

Podstawą do łączenia maszyn jest typ oferowanych połączeń. Najczęściej są to zaczepy kulowe oraz na zaczepy na sworzeń. Jeśli pojazd nie posiada podwójnego zaczepy lub zgodnego z widocznym typem, nie będzie możliwości połączenia maszyn.

Informacje o zaczepie nie jest podawana przy maszynach - zdajecie się jedynie na obserwację.

Zaczep na sworzeń - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry
Zaczep na sworzeń
Zaczep kulowy - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry
Zaczep kulowy

Ciągniki posiadają mnogie zaczepy, dlatego możecie podłączyć każdy typ maszyny. Inaczej ma się sprawa z pozostałymi maszynami.

Drugi główny typ połączenia, to połączenia trzypunktowe (3-point Connector) - korzystają z niego ciągniki - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Drugi główny typ połączenia, to połączenia trzypunktowe (3-point Connector) - korzystają z niego ciągniki. Na co zwrócić uwagę?

  1. Niektóre maszyny można łączyć ze sobą, jeśli posiadają takie zaczepy i z przodu i z tyłu.
  2. Nie każdy ciągnik posiada tego typu zaczep na przedzie.
  3. Jeśli urządzenie posiada widoczny wał przegubowy (1), znaczy to, że będzie wykorzystywać do działania napęd ciągnika, co ograniczy jego moc po włączeniu urządzenia. Każdy ciągnik posiadający z przodu uchwyt trójramienny, posiada połączenie do wału.

Każdy ciągnik, który posiada połączenie trzypunktowe (niezależnie czy tył czy przód), posiada również połączenie na wał przegubowy, nawet jeśli nie jest ono widoczne na pierwszy rzut oka.

Wał przegubowy

Maszyny napędzane wałem (jak na zdjęciu powyżej), potrzebują odpowiedniego połączenia, by pobierać moc z pojazdu napędzającego - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Maszyny napędzane wałem (jak na zdjęciu powyżej), potrzebują odpowiedniego połączenia, by pobierać moc z pojazdu napędzającego. Każdy z ciągników posiada takie połączenie, lecz inne maszyny z reguły nie. Dlatego jak w tym przykładzie, wał jest niepołączone, dlatego przyczepa samozbierająca nie będzie działać - nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby swobodnie ją transportować innym pojazdem niż traktor.

Łączenie przyczep

Możliwe jest połączenie kilku przyczep w zespół. Musicie jednak zwrócić uwagę na to, jakie przyczepy chcecie połączyć - jak wcześniej, muszą posiadać one właściwe zaczepy.

Pierwsza przyczepa powinna mieć osie tylko z tyłu, bez przedniej osi ruchomej - będzie Wam łatwiej nimi sterować - Farming Simulator 22: Łączenie, zespoły maszyn - Farming Simulator 22 - poradnik do gry

Pierwsza przyczepa powinna mieć osie tylko z tyłu, bez przedniej osi ruchomej - będzie Wam łatwiej nimi sterować.

  1. Kolejne przyczepy nie muszą być tego samego typu - muszą jednak posiadać zaczep na sworzeń.
  2. Pamiętajcie, że kilka przyczep potrafi sporo ważyć, szczególnie po napełnieniu ich.
  3. Przełączajcie się między przyczepami, by odłączyć żądaną.
  4. Najlepiej podpinać przyczepy do zespołu zaczynając od ostatniej - im więcej ich, tym ciężej manewrować, by przyłączyć kolejne.
  5. Możecie mieć problem z opróżnianiem przyczep, gdy chcecie skorzystać z wywrotki do wysypywania towarów do tyłu, a za wskazaną przyczepą podłączona jest kolejna.

Łączenie przyczep jest dobrym sposobem na jednoczesny transport wielu dóbr, pozwala także po rozdzieleniu na wiele mniejszych prac transportowych. Ponadto możecie dokupować kolejne, zamiast na raz porzucać dużą kwotę pieniędzy.

Farming Simulator 22

22 listopada 2021

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-11-03
07:35

damianc258111417 Junior

Witam. Połączyłem pola w fs 22 mapa PGR Wspólnota. Drzewa powycinałem a teren zaorałem z funkcją Y. Problem polega na tym że po wczytaniu zapisu na drugi dzień teren jako teren jest zorany natomiast trawa i krzaki zostały drzew i pni nie widać na kawałku który powiększałem. Jak usunąć tą trawę i te krzaki żeby po ponownym załadowaniu zapisu ich tam nie było

Komentarz: damianc258111417
2024-10-19
19:27

jangl8837078359 Junior

wie ktoś jak zwrócić przyczepe zbierającą

Komentarz: jangl8837078359
2024-09-09
22:06

Mlody654 Junior

Hej. Mam problem z przenicą w magazynie ponieważ mam pusty silos ale dalej mi pokazuje że mam ponad 50 tyś. i nie wiem jak zrobić żeby było zero. Proszę o pomoc.

Komentarz: Mlody654
2024-07-21
22:26

dominikk25811141720 Junior

Siemka mam pytanie da się jakoś włączyć czat tekstowy w fs22 na PS4?

Komentarz: dominikk25811141720
😢

Mam problem z tym ze gdy tworzę save na multiplayer to cały czas gra stoi na 5% i nie chce się ładować próbowałem wszystkiego odinstalowałem niepotrzebne mody i te które mogły przeszkadzać temu. Pomoże ktoś?

Komentarz: kacperb25811141720232629323538

jak grasz na modach to znaczy że masz za dużo usunołem nie potrzebne i zaczeło sie ładować i po kilku dniach zainstalowałem kilka modów i dalej działa, a jak grasz bez modów to może być przez za słaby komputer a jak nie to nie wiem.

Komentarz: mateuszc2581114172023262932
2024-07-05
22:30

sasds792234114f Junior

Mam pytanie, jak na serwerze dedykowanym przewijać czas bo nikt z nas nie może przewinąć czasu

Komentarz: sasds792234114f
2024-06-24
19:44

Maju10 Junior

mam pytanie odnośnie tartaku, chciałbym produkować deski ale mój kolega na multiplayer go kupił, i nie zbytnio mam jak co robić ?

Komentarz: Maju10
2024-06-27
16:48

danielp25811141720 Junior

Postaw swój tartak, na swoim polu

Komentarz: danielp25811141720

mam pytanie ile waży bala 180cm z pszenicy bo mam moda na wladymirca z turem i tam (na tym turze) maksymalny udzwig to 700 kg .

Komentarz: bartoszs2581114172023262932
2024-06-15
16:12

tomaszh25 Junior

Brak skupu kamienia co robić ps5

Komentarz: tomaszh25
2024-06-27
16:47

danielp25811141720 Junior

Kup i postaw swoją kruszarkę. Jest w sklepie w sekcji budynki

Komentarz: danielp25811141720
2024-06-01
06:53

MaxGracz Junior

W poradniku jest błąd w sekcji Słoma/Pokos słomy
"Jeśli zamierzacie ją użyć (wyściółka dla krów i świń), wyłączcie ich ścinanie - zostaną one rozrzucone za maszyną, gotowe do zebrania. W przeciwnym razie lepiej włączyć ich ścinanie - zostaną równo rozsypane po polu."

Najpierw powinno być włączyć a później wyłączyć

Komentarz: MaxGracz
2024-05-28
04:47

zsaiboT Junior

Podpowiedzcie, bo nie ogarniam.. gram już ze 25-35h (na dwóch mapach). I nadal mi ten rzepak siany po samym rozpoczęciu gry nie wyrósł.. mam ustawione że 1 miesiąc to 1 dzień i czas x10. To normalne? Liczyłem na to, że godzinka, dwie i będę zbierał tuż po ogarnięciu usunięcia chwastów, wapnowania, nawiezienia. Trwa to koszmarnie długo... Każdy tak ma, czy tylko ja? Same kontrakty robię.. w dodatku wpadają mi same zbiory, gdzie sam muszę ogarniać odbiór urobku z kombajnu. No i te SI ciągle wiszą na jakiejś latarni w mieście. Gra jest tak nie dorobiona, niedopracowana, że nie mogę uwierzyć że ktokolwiek w to chce przez te upośledzenia grać. Help

Komentarz: zsaiboT
2024-05-29
12:43

Ars0n Junior

Czas X10 czyli godzina w grze to 6 minut, 24h to 2h24m. A rzepak potrzebuje chyba z 10 miesięcy czyli na czasie X10 bez przewijania ponad 20h :D. Masz kalendarz(chyba że wyłączyłeś) rzepak siejesz w danych miesiącach i w danych zbierasz :)

Komentarz: Ars0n
2024-04-10
11:34

user71753388a1 Junior

Czy ktoś może podpowiedzieć jak wyładować niepełna belkę bawełny z zielonego Johna na ps5. Nie ma więcej bawełny do skoszenia i nie mogę wyładować i co za tym idzie zakończyc zlecenia.

Komentarz: user71753388a1
2024-05-10
07:57

Arthasan Prime Junior

R1+L1+trójkąt - tak ktos napisal przy podobnym poscie ale nie wiem czy faktycznie dziala

Komentarz: Arthasan Prime
2024-09-09
16:33

TOMMY198309 Junior

Na PC-cie jest taki sam problem. Chociaż nie wiem czy to po prostu nie jest problem w samym kombajnie że nie ma możliwości wyładowania nie pełnej beli. U siebie właśnie trafiłem na taką sytuację i domyślam się w czym tkwi problem. Otóż w zielonym kombajnie do bawełny bela tworzy się z 4 "zlepków". W momencie tworzenia pierwszego kiedy górny licznik spada że 100% do 0% a kombajn nadal jedzie to bawełna zebrana w tym czasie nie jest doliczana i niejako "przepada". U mnie do tej ostatniej ćwiartki dużej beli brakło dosłownie niespełna 30% co pewnie zostało zgubione właśnie w ten sposób.

Komentarz: TOMMY198309
2023-11-11
10:47

przemyslawp258 Junior

Hej. Mam problem FS 22 jakiś problem. Wszystko jeździ głównie do tyłu żaden przycisk nie działa do przodu. Wiecie może co się dzieje. Już wszystkie ustawienie przejrzane. Może coś przegapiłem.

Komentarz: przemyslawp258
2023-10-15
09:38

marcinx2 Junior

Siema.mam pytanie czy wy też macie problem , połączeniem. Się multiplayer?

Komentarz: marcinx2

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl