Farming Simulator 22: FS19 i FS22 - podobieństwa i różnice
Na tej stronie poradnika do Farming Simulator 22 przeczytacie o tym, ile zmian oferuje gra w stosunku do Farming Simulator 19.
Aktualizacja:
Każdy z weteranów serii Farming Simulator zastanawia się zapewne, co czeka go w nowej odsłonie Farming Simulator 22. Na tej stronie dowiecie się, co nowego otrzymacie wraz z zakupem nowej serii cyklu oraz jakim różnicom ulegają dotychczasowe schematy działania.
- Nowości - ogólne informacje
- Budynki
- Gatunki upraw
- Szklarnie
- Zarządzanie czasem
- Kreator postaci
- Hodowle zwierząt

Nowości - ogólne informacje
W pierwszej kolejności warto zauważyć, że FS22 zawiera znacznie większą ilość maszyn, roślin uprawnych oraz niektóre rozwiązania dostarczane wcześniej przez modyfikacje. Otrzymujecie tu niemal równowartość FS19 wraz z dostępnymi DLC:
- Ponad 400 maszyn, w tym niemal 100 różnych producentów, takich jak: John Deere, CLAAS, Case IH, DEUTZ-FAHR, New Holland, Fendt, Massey Ferguson, Valtra, Zetor, Kaweco. Pojawi się również polski motyw, jak producent maszyn rolniczych Unia czy SaMASZ.
- Uprawy: do uprawy łącznie jest 20 roślin (wliczając trawę i rzodkiew oleistą oraz topole i warzywa szklarniowe). Nie różni się to w zasadzie znacznie od FS19. Nowe rośliny to głównie owoce. Nowe rośliny to: sorgo, oliwki, winogrona. W związku z ostatnimi została wprowadzona cała mechanika sadownictwa. Dodano również szklarnie.
- Łańcuchy produkcyjne: od teraz w FS22 macie możliwość wytwarzania dóbr z pozyskanych produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Wytwarzajcie żywność, by sprzedać ją po lepszej cenie niż samo zboże! Także leśnictwo i przetwórstwo drewna trafiają do systemu łańcuchu produkcji.
- Nowe mapy: przewidziane zostały ponownie obszary Ameryki Północnej oraz Europy. Dostępne mają być na początek 3 mapy, podobnie jak to miało miejsce w FS19: jedna ulokowana w Ameryce (Elmcreek), oraz dwie z krajobrazem Europejskim - w tym jedna przywodząca na myśl krajobraz Alpejski, znana z FS19 (Alpine DLC), poprawiona mapa Erlengrat. Druga to Haut-Beyleron - o klimacie śródziemnomorskim na terenie Francji.
- Nowy silnik: na potrzeby FS22 opracowano zupełnie nowy silnik GIANT Engine 9. Nieznacznie poprawiono fizykę i dźwięk, pochylono się nad błędami w SI, co nierzadko irytowało przy obserwacji pracy robotników i zachowaniu pojazdów na drogach. Poprawiona optymalizacja umożliwia uruchomienie gry niemal na każdym komputerze oraz konsolach, nie tracąc przy tym znacznych poprawek graficznych. Nie zabrakło poprawy fizyki terenu. Zapowiedziano także wsparcie dla ręcznej zmiany biegów.
- Cykle pogodowe: to czego nie można było mieć natywnie w Farming Simulator 19, czyli zmiennej pogody i pór roku (a co dostarczał znany mod Seasons 19), zostało wprowadzone jako stały element gry w Farming Simulator 22. Poza temperaturą czy wilgotnością należy uwzględniać także inne czynniki, jak choćby wiatr.
- System gry wieloosobowej: oczywiście nie odebrano graczom bardzo istotnej funkcji, czyli zabawy z innymi poprzez sieć. Producenci planują także kontynuację rozgrywek e-sportowych, co byś może udostępni przeciętnym graczom rywalizację grupową z innymi zawodnikami w swobodnym trybie. Gra wieloosobowa z modami również jest możliwa - a jeśli na serwerze mody pochodzą z oficjalnej platformy ModHub, dołączający gracze mają możliwość automatycznego pobrania zawartości dodatkowej. Nie można wykluczyć w przyszłości dodania opcji crossplatform, umożliwiającej rozgrywki multiplayer pomiędzy różnymi platformami.
- Tablice rejestracyjne - mała rzecz, a cieszy: pojazdy w grze posiadać będą teraz tablice rejestracyjne.
Farming Simulator 22 oferuje sporo zmian, choć nie musi być to widoczne na pierwszy rzut oka. Ponadto dzięki nowym narzędziom modderskim, możemy spodziewać się wielu bardziej złożonych i ciekawszych rozwiązań oferowanych przez niezależnych twórców.
Budynki
Do gry Farming Simulator 22 dodano dużą porcję budynków, które można umieścić na mapie z menu budowy. System umieszczania nieruchomości został znacznie poprawiony i jest teraz bardziej intuicyjny. Będziecie tu także znacznie częściej zaglądać.

Poza budowaniem magazynów czy zagród dla zwierząt, możecie teraz umieścić inwestycje, budować sady, stworzyć budynki związane z łańcuchami produkcji, postawić szklarnie, a także struktury zapewniające estetykę, jak drzewa czy płoty (przy czym te drugie posiadają również bramy z prawami dostępu).
Gatunki upraw
W Farming Simulator dostępnych jest 17 gatunków roślin, które możecie uprawiać. Dostępne uprawy w grze, to:
- Pszenica,
- Jęczmień,
- Owies,
- Rzepak,
- Słonecznik,
- Soja,
- Kukurydza,
- Ziemniaki,
- Buraki,
- Trzcina cukrowa,
- Bawełna,
- Sorgo,
- Winogrona,
- Oliwki,
- Trawa,
- Topole,
- Rzodkiew oleista,
- Sałata (szklarnia),
- Pomidory (szklarnia),
- Truskawki (szklarnia).
Producent zapowiedział, że dostępne będą narzędzia, które pozwolą modderom dodać do gry nowe gatunki upraw. Jedynym zastrzeżeniem jest zbliżona forma uprawy, dlatego nie możemy spodziewać się nietypowych roślin, jak ananasy.
Szklarnie
Nowością w Farming Simulator 22 są szklarnie. Te występowały już w poprzednich wersjach, jednak jako forma pasywnego dochodu. Mają formę budynków, jak inne struktury gospodarcze, które należy zakupić w menu budowy. Dostępne są trzy gatunki upraw: sałata, pomidory i truskawki. W koszu przed budynkiem znajdziemy zbiory pojawiające się na paletach gotowe do sprzedaży.

Jednakże, konieczność transportu zbiorów to nie jedyna nowość. Produkty te także znalazły swoje miejsce w łańcuchach produkcji.
Zarządzanie czasem
Ze względu na wprowadzenie nowych mechanik do gry Farming Simulator 22 względem poprzednich części, bardziej na znaczeniu zyskuje czas. W FS22 rok podzielony został na 12 miesięcy, w których każdy dzień w grze odpowiada jednemu miesiącowi. Wprowadza to intensywny narzut na manipulowanie przyspieszeniem czas (lub raczej koniecznością jego spowalniania wraz z rozrostem farmy), z poziomu głównego menu.
Dostępne jest przewijanie czasu o całą dobę, głównie w przypadku zimy lub braku dostępności dodatkowych prac do wykonania, gdy obrobicie wszystkie pola i wykonacie zaplanowane zadania. Domyślne tempo upływu czasu to mnożnik 1x - jedna sekunda realnego czasu to jedna sekunda w grze. Można go zwiększyć do maksymalnego poziomu 120x, gdzie jedna sekunda realnego czasu to 2 minuty w grze (a więc doba trwa wtedy 12 minut).
Kreator postaci
Kolejną nowością w FS22 jest prosty kreator postaci. Szczególnie ucieszy to osoby grające sieciowo.

Kreator jest prostu, gdyż opiera się na gotowych szablonach postaci, bez precyzyjnych narzędzi. Wybieramy najpierw twarz wraz z kolorem skóry, włosy i zarost. Później dobieracie strój: możecie wybrać jeden z gotowych kostiumów z logiem popularnych producentów maszyn rolniczych: Case IH, CLAAS, Fendt, Massey Ferguson, Valtra i innych. Ewentualnie kreujecie własny zestaw, posługując się:
- koszulami,
- spodniami,
- płaszczami,
- okularami,
- nakryciem głowy,
- rękawiczkami,
- obuwiem.
Dostępne narzędzia powinny być wystarczające, by stać się unikalną postacią na serwerze.
Hodowle zwierząt
W Farming Simulator 22 nie mogło zabraknąć poza rolnictwem funkcji hodowli zwierząt. Ze względu na pory roku, nierzadko będzie trzeba zaplanować produkcję, uprawy oraz magazynowanie zbiorów na czas niepogody i zimy. Zwierzęta różnią się teraz odmianami. Kupując krowy możecie zadecydować, czy chcecie skupić się na produkcji mleka, czy wołowiny, by nabyć odmiany dostosowane do waszych planów i lepiej spełniające zadane funkcje.
0
- Farming Simulator 22 - poradnik do gry
- Farming Simulator 22: Poradnik do gry
- Farming Simulator 22: Podstawy
- Farming Simulator 22: Porady na start
- Farming Simulator 22: FS19 i FS22 - podobieństwa i różnice
- Farming Simulator 22: Rozszerzenia DLC
- Farming Simulator 22: Pory roku
- Farming Simulator 22: Rozgrywka wieloosobowa
- Farming Simulator 22: Poziom trudności - porównanie, który wybrać?
- Farming Simulator 22: Wyjście z gry i zapis
- Farming Simulator 22: Kontrakty i zlecenia
- Farming Simulator 22: Teleportacja / Szybka podróż
- Farming Simulator 22: Przewijanie czasu i sen
- Farming Simulator 22: Pracownicy
- Farming Simulator 22: Bank i kredyt
- Farming Simulator 22: Trick na nieskończoną gotówkę
- Farming Simulator 22: Trick na trawę
- Farming Simulator 22: Podstawy
- Farming Simulator 22: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
MaxGracz Junior
W poradniku jest błąd w sekcji Słoma/Pokos słomy
"Jeśli zamierzacie ją użyć (wyściółka dla krów i świń), wyłączcie ich ścinanie - zostaną one rozrzucone za maszyną, gotowe do zebrania. W przeciwnym razie lepiej włączyć ich ścinanie - zostaną równo rozsypane po polu."
Najpierw powinno być włączyć a później wyłączyć
bartoszs2581114172023262932 Junior
mam pytanie ile waży bala 180cm z pszenicy bo mam moda na wladymirca z turem i tam (na tym turze) maksymalny udzwig to 700 kg .
Maju10 Junior
mam pytanie odnośnie tartaku, chciałbym produkować deski ale mój kolega na multiplayer go kupił, i nie zbytnio mam jak co robić ?
sasds792234114f Junior
Mam pytanie, jak na serwerze dedykowanym przewijać czas bo nikt z nas nie może przewinąć czasu
kacperb25811141720232629323538 Junior
Mam problem z tym ze gdy tworzę save na multiplayer to cały czas gra stoi na 5% i nie chce się ładować próbowałem wszystkiego odinstalowałem niepotrzebne mody i te które mogły przeszkadzać temu. Pomoże ktoś?
dominikk25811141720 Junior
Siemka mam pytanie da się jakoś włączyć czat tekstowy w fs22 na PS4?
Mlody654 Junior
Hej. Mam problem z przenicą w magazynie ponieważ mam pusty silos ale dalej mi pokazuje że mam ponad 50 tyś. i nie wiem jak zrobić żeby było zero. Proszę o pomoc.
jangl8837078359 Junior
wie ktoś jak zwrócić przyczepe zbierającą
damianc258111417 Junior
Witam. Połączyłem pola w fs 22 mapa PGR Wspólnota. Drzewa powycinałem a teren zaorałem z funkcją Y. Problem polega na tym że po wczytaniu zapisu na drugi dzień teren jako teren jest zorany natomiast trawa i krzaki zostały drzew i pni nie widać na kawałku który powiększałem. Jak usunąć tą trawę i te krzaki żeby po ponownym załadowaniu zapisu ich tam nie było
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
