Towarzysze a twoje decyzje | Expeditions Viking

Podejmowanie decyzji w Expeditions: Viking może przynieść poważny skutek dla Ciebie i Twoich towarzyszy. Sprawdź nasze porady dotyczące dialogów i morale drużyny w Expeditions: Viking.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Każdy towarzysz jest opisany 4 cechami, które oddają jego/jej osobowość. Oprócz mają również swoje statystki, umiejętności oraz ekwipunek tak samo zorganizowany jak główny bohater. Możesz ich rozwijać w danej dziedzinie, usprawniający ich zdolności za pomocą punktów zdolności. Jednak cechy osobowości nie sposób zmienić, usunąć lud dodać. Kiedy zatrudniasz dodatkowych ludzi np. z Ribe, otrzymują oni losowy zestaw cech na podstawie ich statystyk oraz umiejętności. Często będą dawać wyraz swoim odczuciom w dialogach lub komentować twoje decyzje.

Większe wybory mają wpływ na wielu towarzyszy. - Towarzysze a twoje decyzje | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Większe wybory mają wpływ na wielu towarzyszy.

Wpływ na morale towarzyszy masz przy podejmowaniu decyzji odnośnie zadań (nieprzyjęcie zadania czasem też wpływa na reakcje grupy), sposobie ich wykonania (np. puścić wolno niewinnych młodych żołnierzy, czy wykonać rozkaz), negocjowaniu nagrody i czasami kiedy ją odbieramy (np. czy weźmiesz obiecaną nagrodę za oczyszczenie bandytów, pożywienie i kosztowności, od biednych mieszkańców wioski, którym się to na pewno przyda) oraz zmiany planów (zgodziłeś się na współpracę, ale potem zdradziłeś sojusznika) czy na postępowanie z przegranym wrogiem (zabić czy puścić wolno?).

Oprócz takich większych decyzji, często sam sposób rozmowy (nawet przywitanie) z danym NPCem wpływa na morale drużyny. Jeśli będziemy ciągle szukali zwady i mówili o siłowym rozwiązaniu jakiejś sprawy, to zyskamy w oczach agresywnych kompanów. Z drugiej strony, odnoszenie się z szacunkiem i życzliwe sposób prowadzenia rozmów, zaowocuje wzrostem poparcia u pokojowych i honorowych towarzyszy. Czytaj kwestie które możesz wybrać, weź pod uwagę swojego rozmówcę i dobrze się zastanów nad odpowiedzią, jeśli zależy ci na opinii twoich towarzyszy.

Kiedy kompletujesz swoją drużynę, warto dobrać ją do stylu twojej rozgrywki. Jeśli chcesz dużo łupić i grabić, wybieraj agresywnych, niezależnych i zachłannych członków. Jeśli stawiasz na dyplomację to zrekrutuj pokojowych, współpracujących i altruistycznych towarzyszy. Dzięki temu unikniesz niezadowolonych kompanów, co przełoży się na trudniejsza walkę. Dlatego tak ważne jest , już wspomniane wcześniej, wysondowanie stylu gry i odpowiednie przygotowanie twojej postaci oraz doboru członków drużyny.

Każdy towarzysz ma kilka cech osobowości. - Towarzysze a twoje decyzje | Expeditions Viking - Expeditions: Viking - poradnik do gry
Każdy towarzysz ma kilka cech osobowości.

Zazwyczaj twoje decyzje mają wpływ na dwie przeciwstawne cechy. Często pojawiają się w takiej konfiguracji, gdzie u jednej grupy zyskujesz, a drugiej tracisz np. :

  • Agresywny (agreesive) - pokojowy (peaceful). Agresywni członkowie drużyny będą popierać takie zachowania jak wrogie nastawienie, szukanie walki, ucinanie negocjacji, atak frontalny itp. Pokojowy będą natomiast szukać rozwiązań mających na celu uniknięcie wszelkich konfrontacji, jak rozmowy, negocjacje, kompromis czy unikanie walki.
  • Optymistyczny - pesymistyczny. Te dwie cechy często odnoszą się do sytuacji, w której się znajdujesz. Trochę wskazują na nastroje jakie przed tobą się rysują oraz sposób w jaki rozmawiasz z innymi.
  • Zachłanny (greedy) - wspaniałomyślny (altruistic). Zachłanni kompani będą szukać okazji aby zarobić, wymusić coś na kimś, oczekiwać nagrody za każde zadanie i usługi. Altruistyczni będą natomiast dążyć do pomagania innym nieodpłatnie, w trudnej sytuacji oraz ludziom, którzy sami nie poradzą sobie z problemem.
  • Honorowy (honourable)- Przebiegły (cunning). Pierwsza grupa, będzie walczyć w otwartym polu, a nie się skradać. Chcą walczyć sprawę, a nie pieniądze lub własne uciechy. Honor wikingów jest też trochę inny - np. śmierć w pojedynku jest sprawiedliwa i honorowa. Przebiegli towarzysze, wolą natomiast działać w ukrycia jak najdłużej, wywabić przeciwnika fortelem, oszukiwać innych, zwodzić wrogów.
  • Przesądny (supersticious) - sceptyczny (sceptical). Dość jasne porównanie gdzie przesądni boją się różnych czarów i nadnaturalnych postaci (w mitologii wikingów). Będą brać na poważnie kłatwy i omeny oraz źle się odnosić do wypowiedzi tępiących rzekomo wierzących ludzi. Sceptyczni zachowają się na odwrót, stawiają rozum ponad wiarę.
  • Wyrozumiały (open-minded) - zarozumiały (conceited). Jedna grupa jest otwarta na nowe kultury, wiedzę oraz cheć poznania świata, gdzie druga będzie reagować odwrotnie.
  • Współpracujący (cooperative) - Niezależny (independnet). Twoi kompani będą chętnie na kazdy rodzaj współpracy, zawiązywania sojuszy, pomaganie innym jeśli przyniesie to obu stronne korzyści. Niezależni będą cenić sobie wolność, chęć o decydowaniu o swoim losie i nie będą chętnie nawiązywać sojuszy ani pozytywnie o tym mówić.

Nie uda ci się zadowolić wszystkich za każdym razem, ale na pewno uda ci się to z większością, jeśli będziesz trzymał się odpowiedniego stylu gry. Jednak w ten sposób możesz sobie sam zablokować pewne rozwiązania, które będą może łatwiejsze lub łatwiej osiągalne. Czasem jednak warto raz czy dwa narazić się opinii twoje drużyny, ale osiągnąć większą korzyść lub bezpieczniejsze rozwiązanie.

Podobało się?

0

Expeditions: Viking

27 kwietnia 2017

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-07-15
17:26

Clash01 Centurion

Czy ktoś może wie gdzie znajdę informację o tym ile mam punktów umiejętności do wydania? Może jestem ślepy, ale nie widzę niczego takiego.

Komentarz: Clash01
2017-07-15
18:09

BazylPluszak Centurion

W menu "postaci i umiejętności" na dole masz 2 kratki w pierwszej jest podane ile masz punktów do wydania oraz ile zdobyłeś łączne

Komentarz: BazylPluszak
2017-09-24
11:27

baldursan Legionista

Cześć. Mam problem z dwoma zadaniami. Nie pamiętam dokładnie nazw zadań, ale po opisie będzie wiadomo.
1. Śladami ojca - jak wylądowałem w Brytanii, znalazłem wskazówki o jego wyprawie i babkę w tej pierwszej wiosce, która coś mi tam powiedziała. Teraz już szykuje się do ataku na Nortumbire (wykonałem zadania dla Piktów i Northumrie), ale nie znalazłem dalszych wskazówek. Nie licząc Orkan i topora wuja. Jakieś podpowiedzi, gdzie szukać?
2. Wyspa Jabłonii - znalazłem 6 z 7 kamieni. Nie mam pojęcia, gdzie może być 7?

Komentarz: baldursan

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl