Dungeon Siege: Zestaw porad taktycznych i nie tylko
Aktualizacja:
4. Zestaw porad taktycznych i nie tylko
Rozwój postaci.
Należy się zdecydować, kim dana postać ma być i wytrwać przy tym. Próby uczynienia postaci jak najbardziej wszechstronnej skazane są na fiasko, gdyż będzie za słaba we wszystkim. Ponieważ umiejętności postaci rosną w miarę walki, dodatkowe postaci w drużynie zabierają punkty doświadczenia dla siebie, tym samym nawzajem spowalniając swój rozwój. Jednak większa drużyna to większa siła ognia (oraz wytrzymalsi przeciwnicy, czyli więcej punktów doświadczenia za ich bicie). W sumie wychodzi na jedno - co kto lubi.
Walka z silnym przeciwnikiem.
Jeżeli przeciwnik walczy na odległość, a gracz nie dysponuje bronią o jeszcze większym zasięgu, wówczas należy usiec wroga z bliska - będzie miał mniej czasu, gdyż walka wręcz jest szybsza. Jeśli przeciwnik musi podejść, można go ostrzeliwać oddalając się od niego. Należy mieć na podorędziu mikstury lecznicze i jednym okiem kontrolować stan życia postaci.
Walka z licznym wrogiem.
O ile to tylko możliwe należy doprowadzić do rozbicia grupy przeciwników. Dysponując bronią strzelecką lub zaklęciami dystansowymi, wybrać najbliższego wroga i strzelić do niego. Odsunąć się i czekać aż podejdzie poza zasięg wzroku swoich towarzyszy. W miarę potrzeby drażnić go z daleka kilkakrotnie. Na koniec zasiec go z bliska. Tak samo można postępować z przeciwnikami strzelającymi. Z całym tłumem mocnych stworzeń naraz walczyć tylko w ostateczności i tylko posiadając zapas leczniczych mikstur. Jeśli szala bitwy zacznie się przechylać na niekorzyść gracza - uciekać na uprzednio już zabezpieczony teren. Przeciwnicy nie będą gonić drużyny w nieskończoność, w zasadzie prawie w ogóle nie będą gonić, dopóki któryś z nich nie zostanie poważnie ranny.
Zawsze najpierw należy pozbyć się przeciwników strzelających lub rzucających czary. Ci pierwsi są niebezpieczni z tego względu, iż (za wyjątkiem samego początku gry) strzały zwykle nie chybiają celu. Magowie zaś również nie chybiają celu, a jeśli na domiar złego przywołują jeszcze dodatkowe potwory, wówczas należy ich wyciąć w pień zanim będzie za późno.
Zarabianie na życie.
Prowadzenie ze sobą trzech osiołków powinno wystarczyć, by wyzbierać cały zdobyty i znaleziony sprzęt pomiędzy dwoma sklepami. Warto penetrować zaułki w poszukiwaniu skrzyń i beczek. W kolejnych sklepach warto poświęcić trochę uwagi zakupom, ale to jest przecież jasne. Pamiętać warto jednak o tym, że jeśli postać nie jest w stanie posługiwać się jakąś bronią, gdyż jest za mało doświadczona lub za słaba, wówczas może się znajdzie u sklepikarza jakiś przedmiot lub kilka, które podniosą charakterystyki postaci do pożądanego poziomu. Szczególnie w późniejszym okresie gry zabierać ze sobą dużo (do połowy udźwigu osiołka na jedną postać) leczniczych mikstur na podróż. Jest to najpewniejsza metoda odzyskiwania zdrowia podczas walki, dzięki czemu można te walki odbywać w szybszym tempie.
Różne takie drobiazgi...
- Grać powoli. Zdrówko się regeneruje z czasem, w otoczeniu można znależć wiele przydatnych przedmiotów, a biegnąc za szybko do przodu wpada się w tłumy przeciwników, zanim się ich zauważy.
- Zmieniać bronie w zależności od sytuacji. Nauczyć się skrótów klawiszowych. Najbezpieczniej strzelać z daleka do wrogów, nawet do strzelającego, gdyż z początku gry ich celność zwykle nie jest wysoka, a sami z siebie nie podchodzą bliżej.
- Sprawdzać od razu znajdywane bronie i odzienia i od razu ich używać. Wówczas okaże się, że kolejne coraz sielniejsze potwory sprawiają tyle samo problemów.
- Rozbijać beczki i skrzynie, przeszukiwać półki, sarkofagi etc.
- Rekrutując postać można sprawdzić jej współczynniki zanim się jej zapłaci.
- Starać się, by osiołki szły w pewnej odległości za drużyną i co jakiś czas je przywoływać. Nie powinny wpadać w środek walki.
- Pochodnie na ścianach w lochach można zapalać dotknięciem.
- Wybuchające beczki w kopalni wysadzać z daleka. Te stojące przy ścianie mogą otworzyć nowe przejście. Z resztą generalnie lepiej i skrzynie rozbijać z daleka, żeby mniej ucierpieć od pułapek.
- W trudnej sytuacji od razu zatrzymać grę. Na spokojnie łatwiej jest wydawać sensowne rozkazy.
- W walce z silnym przeciwnikiem można wykorzystywać teren, a zwłaszcza szukać miejsc przez ktore potwory nie przejdą, a zza nich będzie się je dało dosięgnąć.
- Kliknięcie na zakładkę z miksturami u sprzedawcy odświeży jego zasoby. Przydatne przy robieniu większych zapasów.
- Potwory oświetlone snopem światła z góry mają przy sobie szczególnie dużo cucu i są zwykle mocniejsze.
- Dungeon Siege - poradnik do gry
- Dungeon Siege - poradnik do gry
- Dungeon Siege: Spis możliwych do otrzymania i wykonania misji
- Dungeon Siege: Lista towarzyszy oraz zestawienie punktów handlowych
- Dungeon Siege: Zestaw porad taktycznych i nie tylko
- Dungeon Siege: Farmy - początek gry
- Dungeon Siege: Krypta Świętej Krwi
- Dungeon Siege: Okolice Stonebridge
- Dungeon Siege: Wesrin Cross
- Dungeon Siege: Kopalnia Glitterdelve
- Dungeon Siege: Okolice Glacern
- Dungeon Siege: Lodowe Pieczary
- Dungeon Siege: Jeriah's Trading Post
- Dungeon Siege: Fedwyrr's Way
- Dungeon Siege: Ciemny Las
- Dungeon Siege: Bagno
- Dungeon Siege: Gobliny
- Dungeon Siege: Bonepicker's Post
- Dungeon Siege: Okolice Fortu Kroth
- Dungeon Siege: The Cliffs of Fire
- Dungeon Siege: Zamek Ehb
- Dungeon Siege - poradnik do gry
Komentarze czytelników
po 1 chyba nie umiesz z niego korzystac, po 2 moze masz slaby poradnik, po 3 moge ci wyslac poradnik (jesli masz juz z gry-online to nie musze wysylac chyba ze skorzystasz), szczegoly w opisie
Jeżeli masz zakupiony w Kolekcji Klasyki to na CD#3 jest spolszczenie.
Co do poradnika: nie pomógł mi za bardzo...
mam pytanie: jak ustawic poski jezyk w dungeos siege?? blagam pomozcie
mam takie pytanko staralem sie zagrac w DS na multiplayer ale jak wchodze do jakies gry to wysfietla mi sie napis "brak sesji gry pod wskazanym adresem". Czy mozna cos z tym zrobic??
lojal---> https://www.gry-online.pl/poradniki/dungeon-siege-ii/
BTW po co Ci? Ja całą przeszedłem bez żadnych solucji ani kodów.
Jeśłi by ktoś znalazł poradnik do Dungeon Siege II był bym wdzięczny
jak przejsc te przeklete lodowe jaskinie kraże juz chyba z 2,5 godziny po pomieszczeniu wielkosci mojego imieszkania pomozcie roze
super opis jaskiń loowych "ironia" jestem lekko poddenerwowany bo maja one powierzchnie iewiele mniejszą od mojego mieszkania i nie da sie za bardo gdzies tam isc obeszlem wszystkie scieny chyba po 10 razy i nic jesli trzeba cos wysadzic lub nacisnąc to dzieki ze o tym nie wsponiałeś
Hellmaker > dzięki za link .
Jeszcze tylko drobiazg , jak podziekować jednemu z mułów za służbę , aby nająć w jego miejsce laseczkę sprzed Ciemnego Lasu . Mam juz wykorzystanych 8 etatów .
Wciśnij F na klawiaturze.
Pojawi się na dole menu.
Wybierz jedną postać (muł) i w górnej części dolnego menu masz po prawej "disband selected party members" - kliknij to.
Jestem w połowie drugiego rozdzaiłu i nie mogę skumać po co są poziomy broni? Jak dotąd nie zauważułem żeby była jakaś broń która wymaga określonego poziomu np. w łukach. Czy to się później zmienia? I czy poziom broni ręcznej i łuku ma jeszcze na coś wpływ? Np. celność?
JZ
Hmmm.... Dziwne - czy tylko ja znalazłem w pierwszym mieście (Stonebridge) najemnika-wojownika, który przyłącza się za kasę? Bo nie widzę go ani na spisie postaci, ani w opisie miasta... Parametry 3-0-0-0 :)
Bloodthirster- no nie wiem, to fakt że gre należy przejsc samemu w SP, ale MP to uzpełnie inna beczka- w takim np. multiplayerowym Diablo 2 nie wolno zrobic ani jednego błędu w rozwijaniu postaci. Tam liczy sie kazdy punkt umiejetnosci, jesli chcemy sie liczyc na BNet czy w innejh rzogrywce wieloosobowej. To troche absurdalne , ale przeciez uczenie sie na pamiec taktyk w Stracrafcie czy AOE 2 to tez bzdura, a ma miejsce...
BTW skoro juz jestesmy przy DS to powtorze moje pytanie z wątku o DS, na ktore nikt nie odpowiedzial: jaki jest limit rozwojku postaci w DS- w Diablo mozna rozwinac do 99 lvl, ale w DS nie ma leveli jako takich, wiec gdzie jest bariera ktora zatrzyma rozwijanie umiejetnosci?
I pytanie 2 - czy jest jakis ranking graczy DS, tak jak ladder w Diablo 2, bo chcialbym obczaic statystyki najwiekszysch mocarzy w DS...
Buuuuuahahahha...... DO DUNGEON SIEGE Poradnik??
Chyba sobie żartujecie. Idzie sie w jedną strone i siecze potwory, a w y chcecie poradnika używać??
Żałosne... LOL
:)
Czy ktoś ma opracowanie dotyczące czarów w DSiege ? Moich ludzi szkolę w ostrych narzędziach ale z czarów to są tępaki .
Andrea-> Moze panowie od sieciowych poradnikow nie chcieli psuc do konca radosci z odkrywania gry prostej lekkiej i przyjemnej i zostawili cos dla graczy;) A z drugiej strony w takich poradnikach szuka sie z reguly jakis wskazowek tudziez informacji na temat rzeczy ktore nie sa az tak oczywiste zeby o nich nawet nie napomknac
Ostatnio spotkalem rowniez interesujace pomieszczenie (tzn interesujace zawartosci skrzynek:) w lokacji Bonepicker's Post/Zatopione Lochy w komnacie najbardziej wysunietej na pln-wsch jest przejscie przez sciane (trzeba ja rozbic) a pozniej korytarzyk dalej prosto na wschod do sali w stylu podziemi goblinow z duzym"kociolkiem" i zaworkami dookola Po ich przekreceniu uaktywnia sie nam dzwignia mijana wczesniej a po przesunieciu wyjezdza z ziemi nastepna ktora to dopiero otwiera wlasciwe drzwi w scianie za nami i tym samym droge do skarbu:)
Moze ktos jeszcze zna jeszcze tego typu ciekawostki zeby je dorzucic dla pelnego wygladu gry?
No problem, jak masz jeszcze jakieś pytanka to wal śmialo.
Na marginesie powiem, że w ŻADNYM opisie w necie nie ma wzmianki o tych trzech przejściach - szkoda, że panowie od opisów się nie postarali.
andrea -> thx wiem ze poradnika nie trzeba tylko machac mieczem:) Monitor mi pada i mam ciemny obraz (kurcze powini dac pochodnie do rozswietlania mrocznych podziemi herosowi w lape:) wiec nie za bardzo moglem dostrzec te przejscia - a do tych dwoch z trzech wlazlem po omacku wlasnie;) Poszukam wiec i tego trzeciego - szkoda zeby sie dobro zmarnowalo:)
Thx za info...
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
