Porady rozgrywki | Informacje wstępne i porady | Daylight
Aktualizacja:
Flary i światło chemiczne

W grze twoją jedyną bronią są flary. Świecą krótko czerwonym płomieniem, lecz bronią cię przed wiedźmami. Znajdziesz je w powieszonych na ścianach skrzynkach oraz sporadycznie w szufladach, szafach itd.

Światło chemiczne znajdziesz na początku każdego poziomu w plecaku oraz w obiektach w grze. Pozwala ci ono dostrzec niektóre rzeczy niewidoczne gołym okiem: meble mogące posiadać cenną zawartość oraz twoje ślady stóp, co zdecydowanie ułatwia nawigację widząc kierunek z którego przyszedłeś.
Jedne jak i drugie można nosić przy sobie w ilości czterech sztuk + jedna w ręce. Nie możesz używać ich, gdy trzymacz ręce inny obiekt (do otwarcia przejść).
Nawigacja

W grze za dodatkowy nawigator służy ci telefon komórkowy, na którym rejestrowana jest mapa wraz z postępem w jej odkrywaniu. Jednakże warto powziąć pewną strategię, aby ułatwić sobie rozgrywkę. Po pierwsze staraj się pamiętać drogi którymi chodzisz, punkty odniesienia. Gdy będziesz częściej nawiedzany przez wiedźmy nie będziesz miał czasu, aby spojrzeć na telefon.
Po drugie - na każdym poziomie do znalezienia są klucz - czyli pewien obiekt otwierający przejście - oraz samo przejście - oznaczone charakterystycznymi białymi inskrypcjami. Odnajdź je wcześniej zanim rozpoczniesz zbieranie kartek - to one powodują, że cienie będą częściej cię nawiedzać.
Wiedźmy

Gdy zauważysz na ekranie telefonu zakłócenia, oznacza to, że wróg jest w pobliżu. Najlepszy wyjściem jest biec przed siebie lub odpalić flarę. Jednak czasem, jeśli wiedźma pojawi się przed tobą, wystarczy zamknąć drzwi. Gdy podejmujesz ucieczkę staraj się nie odwracać. Dobrze jest pamiętać drogę, aby nie zapędzić siebie w zaułek.
W przejściach jesteś bezpieczny

W przejściach miedzy poziomami mającymi nielosowy charakter budowy zawsze jesteś bezpieczny. Dopóki nie rozpoczniesz kolejnego poziomu możesz w nich przebywać bez obaw przez dowolną ilość czasu. Automatyczny zapis następuje przy wejściu w ów obszar oraz przy jego opuszczaniu.
Znajdźki za kilkoma podejściami

Jeśli chcesz ukończyć grę w 100% nie jest powiedziane, że uda ci się to za pierwszym razem. Mnogość i losowość umiejscowienia tajemnic wymusi na tobie rozgrywanie gry ponownie, by znaleźć wszystkie ślady przeszłości. Te, które zebrałeś w lokalizacjach stałych (po ukończeniu poziomu / przejściu przez zaklęte drzwi) wystarczy, że zbierzesz je raz - pozostają one zawsze takie same.
0
Komentarze czytelników
ELpolakoss Pretorianin
Gra jest hardcorowa jak dla mnie, dostałem ją ale że czas mam ograniczony to muszę w nią grać na wieczór dodatkowo na konkretnych słuchawkach - Masakra ( żona to siedzi cwana za mną i się śmieje, a ja na początku nie miałem pojęcia jak grać) Ciary to aż po placach mi chodziły. Gra dla ludzi o mocnych nerwach i dla tych co lubią Horrory. Ja przyznam bez bicia że nie grałem wcześniej w taką grę - nie licząc fear-a czy też cold fera ale tam miałem broń więc jest trochę inaczej.. Polecam
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
