Darkness Within 2 The Dark Lineage: Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Stary budynek (podziemia)

1 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
2 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
3 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
Po wyjściu z wiodącego od windy korytarza, skieruj się do drzwi po prawej - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Po wyjściu z wiodącego od windy korytarza, skieruj się do drzwi po prawej. To pomieszczenie z dużą tajemniczą maszyną na końcu. Najpierw zajmij się umiejscowionym z jej prawej strony fonografem. Przyjrzyj mu się w zbliżeniu - trzeba umieścić w nim jeden z walców, zabranych z szafy pełnego owadów magazynu. Proponuję ulokować najpierw walec czarny (w ekwipunku umieszczony jest pionowo), jeśli chcesz usłyszeć nagraną na nim wiadomość (nie ma znaczenia dla przebiegu akcji). Jeśli wolisz od razu przejść do rzeczy (czyli przywoływania zmarłego) zainstaluj w fonografie walec szary (umieszczony w ekwipunku poziomo). Kliknij prztyczek w fonografie - usłyszysz spory szum, który trzeba teraz wyeliminować.

Wyjdź ze zbliżenia i zbadaj urządzenie do redukcji szumów (po prawej). Składają się na nie dwa okrągłe wskaźniki i trzy suwaki. Manipulując suwakami, musisz doprowadzić do tego, by wskazówki obu wskaźników znalazły się jednocześnie na zerze (początek zielonej strefy po lewej) lub poniżej niego. Jest to o tyle trudne, że każdy suwak przemieszcza obie wskazówki równocześnie w inne strony i o inną ilość stopni skali. I tak:

Pierwszy suwak przemieszcza wskazówkę na lewym wskaźniku w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) o 4 stopnie, a wskazówkę na prawym wskaźniku w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) o 4 stopnie.

1S - L --> 4

1S - P <-- 4

Drugi suwak przemieszcza wskazówkę na lewym wskaźniku w lewo o 4 stopnie, a na prawym wskaźniku w prawo o 2 stopnie.

2S - L <-- 4

2S - P --> 2

Trzeci suwak przemieszcza wskazówkę na lewym wskaźniku w prawo o 2 stopnie, a na prawym w lewo o 2 stopnie.

3S - L --> 2

3S - P <-- 2

Zero znajduje się z lewej strony skali, a zatem najistotniejszy jest ruch wskazówek w lewo. Niestety, kiedy jedna z nich zmierza w tę stronę, druga przesuwa się w przeciwną. Trzeba w związku z tym wykorzystać rozbieżność w stopniach podczas ruchu wskazówek, czyli to, że nawet jeśli jedna wędruje w niepożądane przez nas prawo, to robi to wolniej niż druga, maszerująca w lewo.

Stąd już prosty wniosek, że podstawowym suwakiem do sterowania wskazówkami jest suwak drugi (L <-- 4; P --> 2). Trzeba przesunąć nim lewą wskazówkę poza zero (wymaga to przeważnie 2 lub 3 ruchów) - tak, aby się zatrzymała, a następnie manipulować na przemian suwakiem pierwszym i drugim - tak, by lewą wskazówkę cały czas utrzymywać na zerze lub poniżej niego, podczas gdy prawa będzie coraz bardziej przemieszczać się w lewo.

Zamiast suwaka pierwszego można by używać suwaka trzeciego, jednak nie warto. Zważywszy, że suwak trzeci przemieszcza obie wskazówki w te same strony co pierwszy, ale 2 razy wolniej, szybciej zniwelujesz szumy, manipulując tylko suwakiem pierwszym i drugim. Suwak trzeci ma zastosowanie jedynie w trzech przypadkach, kiedy wskazówka lewa rozpoczyna swoją wędrówkę od 6 stopnia skali. Wprawdzie i wówczas można doprowadzić do likwidacji szumów tylko przy pomocy dwóch pierwszych suwaków, ale w tym wypadku wymagałoby to kilku ruchów więcej niż wtedy, kiedy na sam koniec użyje się suwaka trzeciego. A zatem, jeśli ustawienie wskazówek w którymś momencie będzie takie jak na fotce poniżej, użyj wówczas suwaka trzeciego - będzie to ostatni ruch, po którym nastąpi wyciszenie szumów.

Położenie suwaków (góra bądź dół) jest bez znaczenia - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Położenie suwaków (góra bądź dół) jest bez znaczenia.

Zagadka jest losowa. Wskazówki na starcie mogą być ustawione na którymś z trzech stopni skali, mianowicie: 4 (mniej więcej pozycja godziny 11 na zegarze), 6 (mniej więcej pozycja godziny 13 na zegarze) lub 8 (mniej więcej pozycja godziny 15 na zegarze), co daje 9 możliwych wariantów. Poniżej rozwiązania dla każdego z nich - jeśli nie chce Ci się bawić w samodzielne rozwikływanie tej zagadki. Jeśli jednak wolisz spróbować dojść do celu samemu, postępuj tak, jak opisałam powyżej (nad obrazkiem):

obie wskazówki na 4: przesuń 3x pierwszy suwak, 4x drugi;

obie wskazówki na 6: przesuń 4x pierwszy suwak, 6x drugi, 1x trzeci;

obie wskazówki na 8: przesuń 6x pierwszy suwak, 8x drugi;

lewa wskazówka na 4, prawa na 6: przesuń 4x pierwszy suwak, 5x drugi;

lewa wskazówka na 4, prawa na 8: przesuń 5x pierwszy suwak, 6x drugi;

lewa wskazówka na 6, prawa na 4: przesuń 3x pierwszy suwak, 5x drugi, 1x trzeci;

lewa wskazówka na 6, prawa na 8: przesuń 5x pierwszy suwak, 7x drugi, 1x trzeci;

lewa wskazówka na 8, prawa na 4: przesuń 4x pierwszy suwak, 6x drugi;

lewa wskazówka na 8, prawa na 6: przesuń 5x pierwszy suwak, 7x drugi.

Doprowadzenie do pomyślnego finału zabawy z suwakami objawia się zaświeceniem na czerwono guzika po prawej, zniknięciem szumów (rzecz jasna) i możliwością wysłuchania nagrania z dysku - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Doprowadzenie do pomyślnego finału zabawy z suwakami objawia się zaświeceniem na czerwono guzika po prawej, zniknięciem szumów (rzecz jasna) i możliwością wysłuchania nagrania z dysku. Na czarnym została zarejestrowana próba przywołania zmarłego, na szarym wypowiedź profesora Jacoba, instruującego, jak obsługiwać maszynę i podającego kod do niej (5-1-6-3-7). (Jeśli chcesz wysłuchać nagrań z obu dysków, po zainstalowaniu każdego z nich na fonografie musisz od nowa zniwelować szumy).

4 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
5 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
6 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
Teraz skieruj się do głównego urządzenia i otwórz znajdującą się u dołu klapę - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Teraz skieruj się do głównego urządzenia i otwórz znajdującą się u dołu klapę. Przyjrzyj się ukrytemu pod nią zamkowi kodowemu (zbliżenie) i ustaw na nim podany przez profesora kod, wciskając guziki pod okienkami, w których pojawiają się cyfry. Wyjdź ze zbliżenia i raz jeszcze kliknij panel z wprowadzonym kodem. Pojawi się wgłębienie, w którym należy umieścić kapsułę z prochami zmarłego. W tym celu połącz w ekwipunku (Myśli Howarda) kapsułę znalezioną przy zwłokach Dreadena z kapsułą zabraną z szafy z magazynu. Howard przełoży prochy Schneiddera do drugiej z nich. Oczywiście ulokuj ją we wgłębieniu w maszynie.

7 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
Pora uruchomić urządzenie, podejdź zatem do agregatu po lewej (zbliżenie) - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Pora uruchomić urządzenie, podejdź zatem do agregatu po lewej (zbliżenie). Do wlewu z jego lewej strony nalej paliwa z kanistra, zabranego z szafy pomieszczenia z homunkulusem. Następnie wciśnij guzik po prawej, by zgasła diodka czerwona, a zapaliła się zielona.

Stary budynek (sypialnia)

8 - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry
Znalazłszy się w sypialni, zauważ przyszpiloną nożem do łóżka piętrowego kartkę - D2 - Wizyta w osławionym miejscu, w środku lasu (9) | Opis przejścia - Darkness Within 2: The Dark Lineage - poradnik do gry

Znalazłszy się w sypialni, zauważ przyszpiloną nożem do łóżka piętrowego kartkę. Weź ją i przeczytaj - niestety, napisana jest po niemiecku, czyli w języku, którego Howard nie zna. Przenieś się zatem do niezawodnego tłumacza w księgarni.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze4
2010-10-13
14:21

giermuś1972 Generał

giermuś1972

No. To teraz czekam na poradnik do Amsesii. PS. Dobry poradnik.

Komentarz: giermuś1972
2010-10-13
20:52

maslice Generał

maslice

THX.

Komentarz: maslice
2010-10-16
20:38

zanonimizowany710829 Legionista

http://odpowiedzi.programio.pl/ polecam, poprawne odpowiedzi! Bardzo dobre, zawsze poprawne!

Komentarz: zanonimizowany710829
2014-01-10
21:41

zanonimizowany758682 Legionista

przeszedlem ja po angielsku dobra mila zabawaosobisciepolecam dla wytrwalych i cierpliwych bez uzywania poradnika teraz widze ze poradniczek to kawal dobrej roboty oby tak dalej powodzenia zycze

Komentarz: zanonimizowany758682

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl