Battlestations Pacific: Invasion of Hawaii (cz.1)
Aktualizacja:
Misja 14 "Invasion of Hawaii"
![]() | Rodzaj starcia: kombinowana operacja morska Jednostki do dyspozycji: wyznaczone - lotniskowce Akagi i Kaga, lekki krążownik klasy Agano, torpedowe bombowce pokładowe B6N Jill (x 30); pozostałe - pancernik Yamato, ciężki krążownik klasy Takao, niszczyciele klasy Fubuki (x 2), myśliwce J2M Raiden (x 30), bombowce nurkujące D4Y Judy (x 30), bonusowe - niszczyciele klasy Akizuki (x 2) i niszczyciel Shimakaze Jednostki do odblokowania: załogowa bomba latająca Ohka Model 22 (za zdobycie złotego medalu) |

Zadania główne:
1. Poprowadź swoją flotę do zatoki Mamala
2. Przebij się przez blokadę
3. Zatop pancernik USS Iowa
Zadania dodatkowe:
1. Zniszcz blokadę przed przybyciem amerykańskich posiłków
Zadania ukryte:
1. Wyślij samolot zwiadowczy by zlokalizować wraże okręty podwodne przed ich atakiem
Scenariusz ten najlepiej jest chyba rozgrywać praktycznie nie wychodząc z mapy taktycznej. Wszelkich jednostek nieprzyjaciela jest na tyle dużo, że osobiste prowadzenie w bój jednej ze swoich, kierowanie jej poczynaniami jest stratą czasu (tracimy z oczu pozostałe, zaczynamy gubić się w sytuacji, itd.). Główne zadanie polega na 1) poprowadzeniu swojej potężnej flotylli okrętów wojennych do zatoki znajdującej się na północy mapy, 2) przebijając się jednocześnie przez amerykańską blokadę . A pierwsze jankeskie siły wchodzące w jej skład nadpłyną od północnego-zachodu. Radziłbym skierować w ich stronę japoński pancernik w eskorcie dwóch krążowników i być może kilku niszczycieli. Z kolei oba lotniskowce proponuję wysłać na wschód. Nie musza jednak podążać aż do krawędzi planszy, lecz odpłynąć tylko kawałek, były by tylko nie znaleźć się w zasięgu ognia nadciągającego nieprzyjaciela. Pływająca lotniskowce powinny mieć osłonę w postaci kolejnych dwóch niszczycieli - tobie pozostawiam, co z nimi zrobisz, ja swoje również wysłałem w bój na północny-zachód. Przed walką koniecznie należy wyrzucić w powietrze z pokładów okrętów, które mogą to zrobić (krążowników, pancernika) kilka wodnosamolotów zwiadowczych (powinny być uzbrojone w bomby głębinowe) i rozesłać je na wszystkie strony świata (głównie jednak na zachód, północ i północny-zachód), aby rozwiały mgłę wojny i dostarczały nam informacji o tym, co znajduje się na mapie i z której strony zbliża się zagrożenie. Trzymaj jednak te samolociki z dala od formacji wroga by nie zostały zestrzelone.

Jeśli chodzi o szyk jaki twoje okręty wojenne powinny przybrać to oczywiście dobieramy go tak, by mniejsze łajby ekranowały burty "ważniaków" (pancernika Yamato, obu lotniskowców). W przypadku pancernika najbliżej jednej z jego burt powinny płynąć krążowniki dysponujące średnim zasięgiem ognia, zaś nieco dalej niszczyciele, które muszą przepływać na tyle blisko wroga, by móc częstować go salwami torped. Kierując taki związek "żelazek" w stronę wroga musisz, rzecz jasna, zawczasu rozpoznać, z której burty będziesz go mijał i po tej stronie rozstawiać swoje łajby.

Proponuję tuż po rozpoczęciu gry wyrzucić z pokładów obu japońskich samolotów maksymalną liczbę samolotów. Jedno pływające lotnisko dysponuje tylko maszynami kamikadze (wystartuj z niego 4-a kluczami tych samolotów), zaś z drugiego mogą startować maszyny pozostałych typów (myśliwce, bombowce, samoloty torpedowe), przenoszące najrozmaitsze uzbrojenie (rakiety, bomby, w tym głębinowe, torpedy). Z tego lotniskowca sugeruję wyrzucić w powietrze dwa klucze myśliwców i dwa bombowców lub samolotów torpedowych (zależnie od tego, które preferujesz). Maszyny kamikadze od razu kieruj nad wspomnianą wcześniej wrażą formację okrętów wojennych zbliżającą się od północnego-zachodu (myśliwce i bombowce/samoloty torpedowe niech na razie krążą nad macierzystymi lotniskowcami). Jest ona dosyć silna, bowiem składa się z pancernika USS Massachusetts płynącego w eskorcie krążownika lub dwóch i kilku niszczycieli. Wszystkie te "żelazka" stawiają potężną ścianę ognia wokół największego z nich i może być ciężko dobrać mu się do skóry. Dlatego radzę rozbić najpierw kilka kluczy kamikadze o pokłady wrażych niszczycieli (to głównie one zieją ogniem plot.), przerzedzając nieco szeregi wroga.

Dopiero wtedy wyślij bombowce z zadaniem zbombardowania pokładu pierwszego amerykańskiego pancernika. Najlepiej atakować oczywiście wzdłuż jego pokładu, masz wówczas największe szanse na trafienie go bombami.

Później możesz spróbować storpedować gada podchodząc prostopadle do jego burty formacją samolotów torpedowych. Oczywiście cały czas zasypuj siły przeciwnika samobójcami kamikadze.

0
- Battlestations: Pacific - poradnik do gry
- Battlestations: Pacific - poradnik do gry
- Battlestations Pacific: Japonia
- Battlestations Pacific: Attack on Pearl Harbor
- Battlestations Pacific: Destruction of Force Z
- Battlestations Pacific: Battle of Java Sea
- Battlestations Pacific: Saving the Shoho
- Battlestations Pacific: Invasion of Port Moresby (cz.1)
- Battlestations Pacific: Invasion of Port Moresby (cz.2)
- Battlestations Pacific: Invasion of Port Moresby (cz.3)
- Battlestations Pacific: Hunt for the USS Hornet (cz.1)
- Battlestations Pacific: Hunt for the USS Hornet (cz.2)
- Battlestations Pacific: Invasion of Midway (cz.1)
- Battlestations Pacific: Invasion of Midway (cz.2)
- Battlestations Pacific: Defense of Gudalcanal
- Battlestations Pacific: Solomons' Skirmish (cz.1)
- Battlestations Pacific: Solomons' Skirmish (cz.2)
- Battlestations Pacific: Attack on Sydney Harbour
- Battlestations Pacific: Seizing the Fiji's (cz.1)
- Battlestations Pacific: Seizing the Fiji's (cz.2)
- Battlestations Pacific: Meet the Germans (cz.1)
- Battlestations Pacific: Meet the Germans (cz.2)
- Battlestations Pacific: The Road to Hawaii (cz.1)
- Battlestations Pacific: The Road to Hawaii (cz.2)
- Battlestations Pacific: Invasion of Hawaii (cz.1)
- Battlestations Pacific: Invasion of Hawaii (cz.2)
- Battlestations Pacific: Japonia
- Battlestations: Pacific - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

