Arma 3: Nawigacja w terenie - kompas, azymut, mapa
Aktualizacja:
Jedną z rzeczy, z którymi wiele osób zdaje się mieć problem jest sprawna nawigacja.
Podstawy nawigacji - kompas i azymut
Jak nie zgubić się na ogromnych mapach w ArmA 3.

<br>Kompas wyświetlasz naciskając klawisz K - dwukrotne naciśnięcie klawisza będzie przełączać będzie pomiędzy wyświetlaniem i wyłączaniem kompasu. Dla słabszych z angielskiego, przypominamy:
N - północ
E - wschód
W - zachód
S - południe
Co istotne, podobnie jak rzeczywisty, kompas potrzebuje chwili na ustabilizowanie igły.
Na kompasie mamy widoczne numerki, od 0 do 340 - są to stopnie, w których wyznacza się kierunki marszuty oddziału, określa cele i tak dalej. Nazywa się je "azymutami", np. rozkaz "idź na azymut 140" oznacza, że mamy udać się na południowy-wschód. Znając swą pozycję oraz lokację do której mamy dotrzeć, wystarczy wyznaczyć sobie azymut, na jaki mamy pójść (i nawet narysować sobie na mapie: na pytanie "jak?" odpowiadamy punkt niżej) i ew. korygować trasę.
MAPA I KOORDYNATY
Najważniejsze rzeczy, jakie musicie wiedzieć na ten temat:
- koordynaty w ArmA 3 podaje się w formacie XXX-YYY (3 cyfrowe, zamiast 4 cyfrowe);
- częstym błędem jest czytanie najpierw koordynatów z boku mapy: otóż nie, oś X jest opisana U GÓRY
mapy. Czyli najpierw czytasz koordynaty z góry mapy, dopiero później te z boku (Y);
- w podstawowej wersji gry ArmA 3, kursor na mapie pokazuje koordynaty wskazanej lokacji;
- naciskając 2x LPM możemy ustawić marker, przytrzymując Lewy CTRL + LPM, rysujemy linie;
- w prawym górnym rogu możemy przełączyć między mapą turystyczną, a topograficzną.

Nie zmienia to faktu, że laikom polecamy w pierwszej kolejności wycieczki z...
System GPS
Garść informacji o trzecim najlepszym przyjacielu żołnierza (zaraz po broni i mapie).

By móc skorzystać z GPS'a, musimy posiadać takowy w ekwipunku, na specjalnym slocie między mapą, a radiem. Terminal dronów oferuje również funkcje GPS'a.

GPS wyświetla na swoim panelu, nad "minimapą" wskazującą naszą pozycję, także (idąc od lewej):
- aktualną godzinę
- azymut na jaki jesteśmy zwróceni (strona, w którą celujemy, nie patrzymy)
- kwadrat w którym się obecnie znajdujemy (bardzo przydatne przy szukaniu się na mapie)
0
Komentarze czytelników
FireAgent Junior
"Poradnik do gry Arma III stanowi rozbudowane kompendium wiedzy...." - jakoś nie widać tego rozbudowania. Poradnik jest w takim stanie od początku jego powstania czyli jeszcze przed właściwą premierą gry... Widać nie został kontynuowany o opisy misji z kampanii itd... itp.... Bardzo SZKODA!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
