Airport Tycoon 2: Zabudowanie terminalu

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

4. Zabudowanie terminalu

Aby w ogóle móc cokolwiek postawić musisz znaleźć się wewnątrz terminalu (prawy przycisk myszy na nim). Zwróć uwagę na zakładki znajdujące się u góry. Postaram się pokrótce opisać w co warto a w co nie inwestować.

Uwaga! NIE WSZYSTKO jest dostępne od początku. Zdecydowałem się jednak już teraz przedstawić dokładny wykaz rzeczy dostępnych w terminalu, natomiast podpowiedź na co warto się zdecydować na samym początku zabawy znajdziecie poniżej tabelki.

Nazwa obiektu

czy warto i ile

funkcje

co zmienia

guard

tak, zatrudnić 2-3,

kosztuje 1000$

chroni obiekt zarówno przed "banalnymi" kieszonkowcami jak i osobami, które próbują rozrabiać na lotnisku

+bezpieczeństwo

+ochrona

-satysfakcja

guard with wand

tak, zatrudnić 5-7,

kosztuje 1275$

dobrze jest wypełnić nimi wszystkie wolne sloty, w znaczący sposób zwiększają bezpieczeństwo lotniska

+bezpieczeństwo

+ochrona

-satysfakcja

metal detektor

tak, postawić 2-3,

kosztuje 1200$

detektor metalu ma za zadanie chronić lotnisko przed terrorystami

+ochrona

-satysfakcja

x-ray machine 1

tak, postawić 2,

kosztuje 10000$

służy jedynie poprawieniu komfortu obsługi podróżujących

+satysfakcja

x-ray machine 2

tak, zastąpić,

kosztuje 15000$

zupełnie inny rezultat - nie zmienia poziomu satysfakcji, polepsza natomiast ochronę i to aż o 3 punkty

+ochrona

check-in

tak, postawić 4-5,

kosztuje 500$

buduj ile tylko możesz! w dalszej części gry nieocenione, wymagane w wielu kontraktach

+bezpieczeństwo

+ochrona

+satysfakcja

baggage carousel 1

tak, postawić 1,

kosztuje 1300$

maszyna dostarczająca bagaż, dobra jeśli dba się o dobry wizerunek lotniska, zmniejsza jednak współczynnik ochrony

+satysfakcja

-ochrona

baggage carousel 2

tak, zastąpić 1-2,

kosztuje 1700$

ulepszony model, zwiększa dodatkowo bezpieczeństwo, stawiać parami, absolutne minimum to jedna sztuka

+bezpieczeństwo

+satysfakcja

-ochrona

advertising

nie,

nic nie kosztuje

reklama na lotnisku nie służy niczemu dobremu, zyski żadne a tylko rozzłości się klientów...

-satysfakcja

carts

tak, postawić 1,

kosztuje 250$

radziłbym mieć to tylko na samym początku, wózki ułatwiają życie podróżnym

+bezpieczeństwo

+satysfakcja

information desk

tak, postawić 1,

kosztuje 750$

punkt informacyjny polepsza nastroje u zagubionych turystów, zwiększa też bezpieczeństwo, miej tylko na początku

+bezpieczeństwo

+satysfakcja

lockers

tak, postawić 1,

kosztuje 300$

szafki mają praktycznie tylko dobre strony, zwiększają wszystko, nie warto jest jednak mieć ich więcej niż jedną

+bezpieczeństwo

+ochrona

+satysfakcja

terminal map

tak, postawić 1,

kosztuje 350$

tańsza alternatywa dla information desk, miej tylko na początku, później zastąp bardziej opłacalnymi instalacjami

+bezpieczeństwo

+satysfakcja

payphones

nie,

kosztuje 600$

budki telefoniczne są bardzo drogie a zwiększają jedynie współczynnik satysfakcji a to i tak o mniej niż 1 punkt

+satysfakcja

restrooms

tak, postawić 2,

kosztuje 5000$

toalety są świetne jeśli planuje się dbać o satysfakcję podróżujących, niestety, są przy tym bardzo drogie

+bezpieczeństwo

+satysfakcja

seating area

nie,

kosztuje 300$

miejsca dla siedzących są teoretycznie tanie, ale zaledwie minimalnie zwiększają satysfakcję, na dodatek zajmują dwa pola

+satysfakcja

smokers lounge

tak, postawić 1,

kosztuje 2500$

strefa dla palących zwiększa w znaczący sposób satysfakcję, miej tylko na początku, gdy masz wolną przestrzeń

+satysfakcja

Zupełnie oddzielna kategoria to obiekty Retail. Są to płatne interesy, które wynikają z podpisania określonej umowy. Ich zastosowanie zostanie dokładnie opisane w rozdziale poświęconym podpisywaniu kontraktów.

Wróćmy jednak do naszego startowego terminalu - Zabudowanie terminalu | Rozbudowa lotniska w Airport Tycoon 2 - Airport Tycoon 2 - poradnik do gry

Wróćmy jednak do naszego startowego terminalu. Poniżej przedstawiłem moją propozycją odnośnie tego co powinien zawierać. Oczywiście w miarę rozbudowy lotniska i awansowania na kolejne poziomy technologicznie należy stopniowo go rozbudowywać zgodnie z tym co podałem w powyższej tabelce. Zdecydowanie najważniejsze jest posiadanie odpowiedniej liczby Check-Ins. Jest to jeden z najbardziej pożądanych elementów u przyszłych kontrahentów. Musi on również posiadać sporo wolnej przestrzeni na płatne biznesy Retail. Docelowo powinieneś przeznaczyć na ten cel około 6-7 pól każdego terminalu.

Oto co powinien zawierać terminal startowy:

  • guard x2 (dwóch strażników w zupełności wystarczy, dokup kolejnych kiedy pojawi się możliwość zatrudnienia guard with wand)
  • check-in x2 (w miarę zdobywania kolejnych kontraktów zwiększ ich liczbę do 4-6)
  • metal detector (jeden wystarczy, w momencie gdy będziesz mógł zbudować x-ray machine 2 skorzystaj z tego i wtedy dobuduj też drugi metal detector)
  • x-ray machine (w momencie odkrycia drugiej gerneracji maszyny zrezygnuj z tej, którą teraz konstruujesz)
  • baggage carousel (podobnie jak wyżej, dopiero po odkryciu drugiej generacji zburz tą, jedna wystarczy nawet wtedy, gdy ma się sporej wielkości lotnisko)
  • lockers (łatwe i szybkie polepszenie współczynników lotniska)
  • restrooms x2 (nie warto oszczędzać, od razu postaw dwie toalety)
  • smokers lounge (ryzykowne, bo kiedyś będziesz musiał z tego zrezygnować, ale za to w znacznym stopniu już na starcie poprawi nastroje tych podróżujących, którzy lubią palić :-))

Uwaga! Nie warto jest już na samym początku całkowicie zabudowywać terminalu, ponieważ w przyszłości nie dostaniesz nic za pozbycie się (wyburzenie) niepotrzebnych konstrukcji!! Po zakończeniu operacji wyjdź na zewnątrz i odczekaj aż pas startowy zostanie skonstruowany.

Podobało się?

0

Airport Tycoon 2

13 lutego 2003

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl