Airport Tycoon 2: Zabudowanie terminalu
Aktualizacja:
4. Zabudowanie terminalu
Aby w ogóle móc cokolwiek postawić musisz znaleźć się wewnątrz terminalu (prawy przycisk myszy na nim). Zwróć uwagę na zakładki znajdujące się u góry. Postaram się pokrótce opisać w co warto a w co nie inwestować.
Uwaga! NIE WSZYSTKO jest dostępne od początku. Zdecydowałem się jednak już teraz przedstawić dokładny wykaz rzeczy dostępnych w terminalu, natomiast podpowiedź na co warto się zdecydować na samym początku zabawy znajdziecie poniżej tabelki.
Nazwa obiektu | czy warto i ile | funkcje | co zmienia |
guard | tak, zatrudnić 2-3, kosztuje 1000$ | chroni obiekt zarówno przed "banalnymi" kieszonkowcami jak i osobami, które próbują rozrabiać na lotnisku | +bezpieczeństwo +ochrona -satysfakcja |
guard with wand | tak, zatrudnić 5-7, kosztuje 1275$ | dobrze jest wypełnić nimi wszystkie wolne sloty, w znaczący sposób zwiększają bezpieczeństwo lotniska | +bezpieczeństwo +ochrona -satysfakcja |
metal detektor | tak, postawić 2-3, kosztuje 1200$ | detektor metalu ma za zadanie chronić lotnisko przed terrorystami | +ochrona -satysfakcja |
x-ray machine 1 | tak, postawić 2, kosztuje 10000$ | służy jedynie poprawieniu komfortu obsługi podróżujących | +satysfakcja |
x-ray machine 2 | tak, zastąpić, kosztuje 15000$ | zupełnie inny rezultat - nie zmienia poziomu satysfakcji, polepsza natomiast ochronę i to aż o 3 punkty | +ochrona |
check-in | tak, postawić 4-5, kosztuje 500$ | buduj ile tylko możesz! w dalszej części gry nieocenione, wymagane w wielu kontraktach | +bezpieczeństwo +ochrona +satysfakcja |
baggage carousel 1 | tak, postawić 1, kosztuje 1300$ | maszyna dostarczająca bagaż, dobra jeśli dba się o dobry wizerunek lotniska, zmniejsza jednak współczynnik ochrony | +satysfakcja -ochrona |
baggage carousel 2 | tak, zastąpić 1-2, kosztuje 1700$ | ulepszony model, zwiększa dodatkowo bezpieczeństwo, stawiać parami, absolutne minimum to jedna sztuka | +bezpieczeństwo +satysfakcja -ochrona |
advertising | nie, nic nie kosztuje | reklama na lotnisku nie służy niczemu dobremu, zyski żadne a tylko rozzłości się klientów... | -satysfakcja |
carts | tak, postawić 1, kosztuje 250$ | radziłbym mieć to tylko na samym początku, wózki ułatwiają życie podróżnym | +bezpieczeństwo +satysfakcja |
information desk | tak, postawić 1, kosztuje 750$ | punkt informacyjny polepsza nastroje u zagubionych turystów, zwiększa też bezpieczeństwo, miej tylko na początku | +bezpieczeństwo +satysfakcja |
lockers | tak, postawić 1, kosztuje 300$ | szafki mają praktycznie tylko dobre strony, zwiększają wszystko, nie warto jest jednak mieć ich więcej niż jedną | +bezpieczeństwo +ochrona +satysfakcja |
terminal map | tak, postawić 1, kosztuje 350$ | tańsza alternatywa dla information desk, miej tylko na początku, później zastąp bardziej opłacalnymi instalacjami | +bezpieczeństwo +satysfakcja |
payphones | nie, kosztuje 600$ | budki telefoniczne są bardzo drogie a zwiększają jedynie współczynnik satysfakcji a to i tak o mniej niż 1 punkt | +satysfakcja |
restrooms | tak, postawić 2, kosztuje 5000$ | toalety są świetne jeśli planuje się dbać o satysfakcję podróżujących, niestety, są przy tym bardzo drogie | +bezpieczeństwo +satysfakcja |
seating area | nie, kosztuje 300$ | miejsca dla siedzących są teoretycznie tanie, ale zaledwie minimalnie zwiększają satysfakcję, na dodatek zajmują dwa pola | +satysfakcja |
smokers lounge | tak, postawić 1, kosztuje 2500$ | strefa dla palących zwiększa w znaczący sposób satysfakcję, miej tylko na początku, gdy masz wolną przestrzeń | +satysfakcja |
Zupełnie oddzielna kategoria to obiekty Retail. Są to płatne interesy, które wynikają z podpisania określonej umowy. Ich zastosowanie zostanie dokładnie opisane w rozdziale poświęconym podpisywaniu kontraktów.

Wróćmy jednak do naszego startowego terminalu. Poniżej przedstawiłem moją propozycją odnośnie tego co powinien zawierać. Oczywiście w miarę rozbudowy lotniska i awansowania na kolejne poziomy technologicznie należy stopniowo go rozbudowywać zgodnie z tym co podałem w powyższej tabelce. Zdecydowanie najważniejsze jest posiadanie odpowiedniej liczby Check-Ins. Jest to jeden z najbardziej pożądanych elementów u przyszłych kontrahentów. Musi on również posiadać sporo wolnej przestrzeni na płatne biznesy Retail. Docelowo powinieneś przeznaczyć na ten cel około 6-7 pól każdego terminalu.
Oto co powinien zawierać terminal startowy:
- guard x2 (dwóch strażników w zupełności wystarczy, dokup kolejnych kiedy pojawi się możliwość zatrudnienia guard with wand)
- check-in x2 (w miarę zdobywania kolejnych kontraktów zwiększ ich liczbę do 4-6)
- metal detector (jeden wystarczy, w momencie gdy będziesz mógł zbudować x-ray machine 2 skorzystaj z tego i wtedy dobuduj też drugi metal detector)
- x-ray machine (w momencie odkrycia drugiej gerneracji maszyny zrezygnuj z tej, którą teraz konstruujesz)
- baggage carousel (podobnie jak wyżej, dopiero po odkryciu drugiej generacji zburz tą, jedna wystarczy nawet wtedy, gdy ma się sporej wielkości lotnisko)
- lockers (łatwe i szybkie polepszenie współczynników lotniska)
- restrooms x2 (nie warto oszczędzać, od razu postaw dwie toalety)
- smokers lounge (ryzykowne, bo kiedyś będziesz musiał z tego zrezygnować, ale za to w znacznym stopniu już na starcie poprawi nastroje tych podróżujących, którzy lubią palić :-))
Uwaga! Nie warto jest już na samym początku całkowicie zabudowywać terminalu, ponieważ w przyszłości nie dostaniesz nic za pozbycie się (wyburzenie) niepotrzebnych konstrukcji!! Po zakończeniu operacji wyjdź na zewnątrz i odczekaj aż pas startowy zostanie skonstruowany.
0
- Airport Tycoon 2 - poradnik do gry
- Airport Tycoon 2: Poradnik do gry
- Airport Tycoon 2: Rozbudowa lotniska
- Airport Tycoon 2: Wybór miejsca
- Airport Tycoon 2: Wykupienie powierzchni
- Airport Tycoon 2: Pierwsze konstrukcje (1)
- Airport Tycoon 2: Pierwsze konstrukcje (2)
- Airport Tycoon 2: Zabudowanie terminalu
- Airport Tycoon 2: Pierwszy kontrakt
- Airport Tycoon 2: Awans technologiczny
- Airport Tycoon 2: Kolejne konstrukcje
- Airport Tycoon 2: Pierwsze kontrakty biznesowe
- Airport Tycoon 2: Drugi poziom technologiczny
- Airport Tycoon 2: Trzeci poziom technologiczny
- Airport Tycoon 2: Nowe biznesy
- Airport Tycoon 2: Czwarty poziom technologiczny
- Airport Tycoon 2: Kolejne poziomy technologiczne
- Airport Tycoon 2: Porady na koniec
- Airport Tycoon 2: Rozbudowa lotniska
- Airport Tycoon 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.