Ekonomia. Wszystko, co wiemy o Assassin's Creed II

Filip Grabski

43

Ekonomia

  1. Bardzo istotną nowością w drugiej części gry jest wprowadzenie systemu ekonomicznego – Ezio za wykonane zadania będzie zdobywał pieniądze, które z kolei może przeznaczyć na zakup różnych rzeczy. Jeśli natomiast będziemy potrzebować nagłego zastrzyku gotówki, da się okraść praktycznie każdego mieszkańca świata gry.
  2. Skoro są pieniądze, musi być na co je wydać – Ezio będzie mógł nabyć mnóstwo różnych rodzajów broni, przebrać się w inne ciuchy, założyć zbroję, kupować mikstury lecznicze, trucizny i inne mniej lub bardziej przydatne przedmioty. Monety dodatkowo mogą posłużyć jako środek odwracania uwagi – rzucenie kilku złotych krążków w tłum z pewnością wywoła odpowiednią reakcję.

A oprócz tego

  1. Z rzeczy istotnych dla rozgrywki wymienić trzeba jeszcze wprowadzenie cyklu dobowego, który w odpowiedni sposób urozmaici zabawę (oprócz oczywistych walorów wizualnych misje rozgrywane w nocy wymagać będą innego podejścia – mniej ludzi na ulicach oznacza, z jednej strony, mniej świadków, ale z drugiej, że ubywa przynajmniej jeden sposób na zmylenie ewentualnego pościgu.
  2. Autorzy chwalą się również mocno zaakcentowanym, szeroko pojętym rozwojem głównej postaci i – co naturalne – całej opowieści. Przyjdzie nam obserwować zmianę, jaka zachodzi w Ezio – z młodego, beztroskiego, bogatego chłopaka w bezwzględnego i zimnego zabójcę, kierowanego żądzą zemsty i sprawiedliwości. Rozwój oznacza też typowo „rozgrywkowe” zmiany – więcej broni, przedmiotów, ciekawsze wynalazki i umiejętności, silniejsi przeciwnicy, bardziej interesujące lokacje.
  3. I na lokacjach właśnie zakończymy tę wyliczankę. Ubisoft wprowadzi w Assassin’s Creed II coś, co czasem nazywane jest wręcz „grą w grze” – w kilku miejscach w świecie „dwójki” ukryte zostały specjalne komnaty. Owe sekretne miejsca to rozległe poziomy pełne przepaści, wąskich półek, lin i ścian, które w stu procentach przetestują akrobatyczne zdolności Ezio. To taka asasynowa wersja przygód Księcia Persji - te czysto zręcznościowe poziomy nie będą powiązane z główną historią gry, ale ich przejście za każdym razem odblokuje jakąś bardzo atrakcyjną nagrodę, więc szukać i starać się będzie warto.

Pierwsze recenzje w zagranicznych mediach jasno dają do zrozumienia, że zdecydowana większość obietnic została spełniona i Assassin’s Creed II to wzorowy sequel – ładniejszy, bogatszy, ciekawszy i bardziej wciągający. Niewielką łyżką dziegciu w tej wielkiej beczce pełnej miodu jest kilkumiesięczne opóźnienie premiery edycji pecetowej w stosunku do jej konsolowych odpowiedników. Pocieszmy się jednak, że w przyszłym roku na pewno pojawi się wersja reżyserska, jeszcze lepsza od nadchodzącej „podstawki”.

Filip „fsm” Grabski

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 17 listopada 2009
Assassin's Creed II - Encyklopedia Gier
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

8.9

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

Filip Grabski

Autor: Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl