O teraflopach i ray tracingu. PS5 – jak mocne może być PlayStation 5?

futurebeat.pl

Nils Raettig (gamestar.de)

O teraflopach i ray tracingu

Równie ekscytujące jest pytanie, jak wysoka będzie przewaga osiągów mocy PS5 w porównaniu do poprzedników. PlayStation 4 Pro (4,2 TFLOPS) był ponad dwukrotnie szybszy od PS4 (1,84 TFLOPS). Nikt nie będzie chyba narzekać, jeśli skok przy przesiadce na PlayStation 5 nie będzie mniejszy.

Osiągająca 1,84 teraflopów PlayStation 4 jest znacznie wolniejsza niż PS4 Pro (4,2 teraflopów). W PlayStation 5 Sony musi osiągnąć znacznie wyższe liczby, aby mieć wypracować odpowiedni dystans od Xbox One X (sześć teraflopów).
Osiągająca 1,84 teraflopów PlayStation 4 jest znacznie wolniejsza niż PS4 Pro (4,2 teraflopów). W PlayStation 5 Sony musi osiągnąć znacznie wyższe liczby, aby mieć wypracować odpowiedni dystans od Xbox One X (sześć teraflopów).

Wartości w zakresie od ośmiu do dziesięciu teraflopów teoretycznie powinny być w zupełności wystarczające do grania przy utrzymaniu stabilnych 30 klatek obrazu na sekundę w rozdzielczości 4K, w niektórych przypadkach możliwe będzie również uzyskanie 60 fps. Ostatecznie zależy to również od tego, na czym Sony skoncentruje się w przypadku PlayStation 5.

Czy będzie ona bardziej jak zamiennik lub dodatek do PlayStation 4 Pro? Czy słowa kluczowe, takie jak 4K i HDR po raz kolejny będą znajdowały się w centrum uwagi, pomimo, iż już odegrały ważną rolę u poprzednika? Czy istnieje większy nacisk na inne aspekty, takie jak wirtualna rzeczywistość?

Gdyby w grę wchodziło to ostatnie, PlayStation 5 skorzystałby nie tylko z szybkiej jednostki graficznej, ale także wydajnego procesora. Aby osiągnąć wysoką i stabilną liczbę klatek na sekundę potrzebną do przyjemnego doświadczenia VR, niezbędny jest procesor o dużej mocy.

PlayStation VR to obecnie najlepiej sprzedające się gogle wirtualnej rzeczywistości na rynku. - 2019-03-25
PlayStation VR to obecnie najlepiej sprzedające się gogle wirtualnej rzeczywistości na rynku.

Kolejnym niezwykle ciekawym pytaniem jest, czy i jeśli tak, to jaką rolę w PlayStation 5 będzie odgrywać ray tracing. Ta technika renderowania wymaga dużej mocy, co przemawia przeciwko implementowaniu jej wsparcia na konsolach. Jednak jeden z deweloperów Metro: Exodus uważa, że wystarczająca wydajność konsol mogłaby być równie możliwa bez specjalnych procesorów, jak w przypadku kart graficznych RTX 2000 od Nvidii.

Wymagałoby to jednak stosunkowo wysokiej mocy wyjściowej, w tym dużej liczby modułów cieniujących. Dlatego ciężko powiedzieć, czy ray tracing będzie ważnym aspektem w przypadku PS5. Generalnie prawie na pewno Sony jest zainteresowane potencjałem tej technologii. Firma poszukuje w tej chwili inżynierów graficznych z doświadczeniem w pracy z ray tracingiem. Zajmą oni stanowiska w laboratorium badawczym PlayStation w Londynie. Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, również nowy Xbox może posiadać wsparcie dla ray tracingu. Pomogłoby to uczynić technologię śledzenia promieni bardziej atrakcyjną dla programistów, dzięki większej liczbie graczy z odpowiednim sprzętem.

Jeśli jesteście zainteresowani działaniem technologii ray tracingu w praktyce, powinniście zapoznać się z naszym artykułem.

Ray tracing wzbudza wiele emocji, dlatego nie mógł umknąć producentom konsol – trudno jednak powiedzieć, czy efekty śledzenia promieni uświadczymy na PS5. - 2019-03-25
Ray tracing wzbudza wiele emocji, dlatego nie mógł umknąć producentom konsol – trudno jednak powiedzieć, czy efekty śledzenia promieni uświadczymy na PS5.
Podobało się?

65

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2019-04-13
11:59

zanonimizowany1225324 Generał

😱

Słyszalem że ma być tak mocne ze jak spadnie z półki na glebe to nawet rysy nie bedzie. podobno zastosują specjalny stop żelaza z czosnkiem...

Komentarz: zanonimizowany1225324
2019-04-13
12:06

zanonimizowany1225324 Generał

Niech na starcie dadza obsluge 120hz i gry w fullhd lataja w 120 klatkach zeby pograc na monitorze z dobrym odswierzaniem. a te 4k moze sobie zostac w 30 lub 60. powinna byc opcja. nizsze detale i 120hz lub 60HZ w 1920 lub 30 -60hz w 4k

Komentarz: zanonimizowany1225324
2019-04-13
14:51

KamilB. Generał

KamilB.
😐

Jakkolwiek nie było by mocne to i tak gry robią co raz bardziej gó..ne :-) Dla mnie kończy się ta generacja i granie razem z nia na PS4 bo wydaje mi się że to wszystko "już widziałem".Gry bez pomyslu na kopiowane mechanice, okraszone jeszcze czasami mikropłatnościmi.Co mi z tej za..bistej grafiki jak po godzinie będę ziewał :-) Switcha jeszcze tylko planuje kupić by go mieć w nocnej szafce jak mi się zechce w coś tam ograć od czasu do czasu przed snem.

Komentarz: KamilB.
2019-04-13
15:01

zanonimizowany1173954 Senator

Ostatnia nadzieja na gry do grania to kolejna generacja konsoli bez zmian w sposobie dystrybucji gier.

Komentarz: zanonimizowany1173954
2019-04-13
19:04

zanonimizowany146624 Legend

A tak trudno zrobić dwie wersje konsol? Jedna standardowa, a druga z super podzespolami i gwarancją 4k 60 fps. Wszyscy byliby zadowoleni. Na samym golu jest ogrom zainteresowanych zakupem, a że to dosłownie mikro garstka, to śmiem twierdzić, że to żyła złota dla Sony. Sam bym kupił konsolę o wydajności mojej stacjonarki rezygnujac na stałe z pc. A tak to co mamy? Jakiś xbox1x o wydajności 1060tki, która w przypadku pecetów za niedlugo bedzie nadawać się tylko do pasjansa w 320x200 i detalach low :P

Komentarz: zanonimizowany146624

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl