Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Pillars of Eternity Publicystyka

Publicystyka 24 marca 2015, 15:38

autor: Patryk Greniuk

Pillars of Eternity bez tajemnic - odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania

Co zawierać będzie polska edycja gry? Ile lokacji będziemy w stanie zwiedzić? Czy można kontynuować przygodę po zakończeniu głównego wątku fabularnego? Na te oraz inne pytania odpowiadamy w naszym obszernym FAQ!

Spis treści

Walka

Ilu różnych przeciwników spotkamy w świecie gry?

W trakcie gry spotkamy około 20–30 przeciwników różnego rodzaju, z czego wielu może wystąpić w postaci „młodej”, „dojrzałej” itp. Do tej liczby nie wliczają się przeciwnicy unikalni, np. bossowie czy cała grupa przeciwników „ludzkich”.

Czy każdy z przeciwników posiada unikalne ataki i taktyki?

Większość przeciwników posiada ataki specjalne, które stosuje podczas walki. Dotyczy to przede wszystkim silniejszych oponentów.

Czy poziom potworów został dostosowany do poziomu gracza?

Nie, przeciwnicy nie są skalowani do naszego poziomu, w związku z czym często będziemy musieli niektórych z nich pominąć i wrócić do nich w późniejszej fazie gry.

Czy możemy wyciągać z grupy pojedynczych przeciwników, czy zawsze działają zespołowo?

Teoretycznie jest to możliwe, jednak w praktyce udaje się bardzo rzadko. Przeciwnicy mają bardzo silny „instynkt grupowy” i jeśli nie znajdują się w sporej odległości od siebie zawsze będą atakować nas całą grupą.

Jak skuteczne podczas walki jest skradanie?

Praktycznie niemożliwe jest podkradnięcie się do przeciwnika, pozostając niezauważonym. Skradanie powinno być używane do uniknięcia walki z silniejszymi wrogami i dogodnego ustawienia drużyny przed samym pojedynkiem.

Co dzieje się z postacią, jeśli zginie w trakcie walki?

Postać dysponuje zdrowiem oraz wytrzymałością. Zdrowia jest około 3–4 razy więcej niż wytrzymałości. Podczas otrzymywania obrażeń maleje wytrzymałość oraz w niewielkim stopniu zdrowie. W praktyce oznacza to, że aby postać zginęła, musimy stracić całą wytrzymałość kilka razy. Na niższych poziomach trudności postać, zamiast umrzeć, przechodzi w stan agonii, dopiero po kolejnej utracie zdrowia ginie bezpowrotnie.

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity