autor: Michał Długosz
Najciekawsze gry 2013 roku według redakcji gry-online.pl
Rok 2012 już prawie za nami. W co będziemy grać w kolejnym, 2013 roku? Zbieramy 20 najbardziej obiecujących produkcji.
Spis treści
- Najciekawsze gry 2013 roku według redakcji gry-online.pl
- 20. Dota 2 - PC
- 19. Dark Souls II – PC, X360, PS3
- 18. Splinter Cell: Blacklist – PC, X360, PS3
- 17. GRID 2 – PC, X360, PS3
- 16. Crysis 3 – PC, X360, PS3
- 15. God of War: Wstąpienie – PS3
- 14. SimCity - PC
- 13. Dead Space 3 – PC, X360, PS3
- 12. Divinity: Grzech Pierworodny - PC
- 11. Total War: Rome II - PC
- 10. South Park: The Stick of Truth - PC, X360, PS3
- 9. Company of Heroes 2 - PC
- 8. Beyond: Two Souls – PS3
- 7. Aliens: Colonial Marines - PC, X360, PS3
- 6. StarCraft II: Heart of the Swarm - PC
- 5. Tomb Raider - PC, X360, PS3
- 4. Watch Dogs - PC, X360, PS3
- 3. The Last of Us – PS3
- 2. BioShock: Infinite - PC, X360, PS3
- 1. Grand Theft Auto V - X360, PS3, PC (?)
6. StarCraft II: Heart of the Swarm - PC
StarCraft II: Heart of the Swarm, czyli druga z trzech planowanych odsłon StarCrafta II, oferować będzie rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza przedstawiającą historię Sary Kerrigan i kierowanej przez nią rasy Zergów. Jednak to nie tryb dla pojedynczego gracza jest najważniejszy w StarCrafcie, więc najistotniejsze zmiany czekają opcję zabawy wieloosobowej. Każda z trzech frakcji otrzyma zupełnie nowe jednostki w znacznym stopniu wpływające na różne taktyki mające zapewnić zwycięstwo na polu bitwy. Oprócz tego gracze zyskają kilka mniej znaczących, ale wpływających na czerpaną z gry przyjemność usprawnień – np. interfejs użytkownika zostanie nieco uproszczony, przez co stanie się przyjaźniejszy dla początkujących. Poprawie ulegnie również grafika i silnik fizyczny, a niektóre z jednostek otrzymają nowe modele.
Zdaniem Avera: Wszystko wskazuje, że pierwszy dodatek do StarCrafta II będzie równie przełomowy jak Brood War dla pierwszej części serii. Doświadczenia z bety oraz mecze pokazowe na turnieju NASL utwierdziły mnie w przekonaniu, że Heart of the Swarm rozbuduje e-sportowe oblicze tytułu i wprowadzi wiele ciekawych taktyk (np. Protosi zyskali możliwość gry wyłącznie jednostkami powietrznymi, szybsze hydraliski przypominają skutecznością te z Brood Wara itd.). Jeśli weźmiemy też pod uwagę oddanie, z jakim Blizzard w swoich produkcjach dopieszcza kampanię dla pojedynczego gracza, można jedynie krzyknąć: „For the Swarm!”.
Zdaniem Czarnego: Podzielenie StarCrafta II na trzy części nie budzi mojego zachwytu, ale... i tak zamierzam kupić Heart of the Swarm. Futurystyczna strategia Blizzarda jest po prostu bezkonkurencyjna (dosłownie i w przenośni) – zdecydowanie warto zainwestować w nią trochę kryształów i wespanu. Tym bardziej, że zmiany wprowadzone w dodatku zapowiadają się naprawdę smakowicie.