autor: Michał Długosz
Najciekawsze gry 2013 roku według redakcji gry-online.pl
Rok 2012 już prawie za nami. W co będziemy grać w kolejnym, 2013 roku? Zbieramy 20 najbardziej obiecujących produkcji.
Spis treści
- Najciekawsze gry 2013 roku według redakcji gry-online.pl
- 20. Dota 2 - PC
- 19. Dark Souls II – PC, X360, PS3
- 18. Splinter Cell: Blacklist – PC, X360, PS3
- 17. GRID 2 – PC, X360, PS3
- 16. Crysis 3 – PC, X360, PS3
- 15. God of War: Wstąpienie – PS3
- 14. SimCity - PC
- 13. Dead Space 3 – PC, X360, PS3
- 12. Divinity: Grzech Pierworodny - PC
- 11. Total War: Rome II - PC
- 10. South Park: The Stick of Truth - PC, X360, PS3
- 9. Company of Heroes 2 - PC
- 8. Beyond: Two Souls – PS3
- 7. Aliens: Colonial Marines - PC, X360, PS3
- 6. StarCraft II: Heart of the Swarm - PC
- 5. Tomb Raider - PC, X360, PS3
- 4. Watch Dogs - PC, X360, PS3
- 3. The Last of Us – PS3
- 2. BioShock: Infinite - PC, X360, PS3
- 1. Grand Theft Auto V - X360, PS3, PC (?)
2. BioShock: Infinite - PC, X360, PS3
Mówiąc BioShock, mam na myśli trzy rzeczy – podwodne miasto Rapture, wielkich Tatuśków oraz plazmidy, czyli – jakby nie było – znaki rozpoznawcze tej marki. Jak się okazuje, trzeba będzie zmienić sposób myślenia, ponieważ nowa odsłona serii całkowicie zrywa z tymi elementami.
BioShock: Infinite przeniesie nas z podmorskich głębin w przestworza, a konkretnie do podniebnego miasta Columbia. Wcielimy się Bookera DeWitta, który po wpadce zostaje wyrzucony z agencji Pinkertona i postanawia kontynuować pracę detektywa na własną rękę. Jedno z otrzymanych przez niego zleceń staje się główną osią fabularną nowego BioShocka – musimy udać się do Columbii i wydostać stamtąd kobietę o imieniu Elizabeth. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że teoretycznie spokojna metropolia stała się terenem walk dwóch ugrupowań, które chcą przejąć nad nią władzę, a Elizabeth jest bardzo niezwykłą osobą.
Zabawa w BioShocku: Infinite ulegnie znaczącym modyfikacjom w stosunku do poprzednich części. Z gry całkowicie znikną plazmidy, a ich miejsce zajmą vigor (umiejętności aktywne) oraz rostrum (pasywne). Co ciekawe, raz wybranych umiejętności nie będziemy mogli wymienić na inne. Wspomnieć też należy o niezwykle dynamicznych starciach z przeciwnikami, podczas których wielokrotnie zostaniemy zmuszeni do korzystania z torów, łączących poszczególne dzielnice. Producenci z Irrational Games w dużym stopniu skupią się też na bardzo dokładnym przedstawieniu relacji pomiędzy dwójką bohaterów.
Zdaniem fsma: Trochę się martwię o nowego BioShocka. Nie dlatego, że nie będzie dobry, ale dlatego, że nie będzie aż tak dobry, jak to sobie wymarzyłem. Grę zapowiedziano w 2010 roku i kilkakrotnie przekładano datę premiery, jednocześnie wywalając jedne rzeczy i dopracowując inne. Chcę dostać coś przynajmniej na poziomie świetnej „jedynki”!
Zdaniem g40sta: Wszystkie Shocki to dla mnie kwintesencja klimatu – grając czuję się, jakbym czytał pasjonującą książkę. Liczę, że podobnych wrażeń dostarczy mi Infinite.