Zaawansowane ustawienia graficzne. Jak działa Red Dead Redemption 2 na PC za 3000 zł?

futurebeat.pl

Jacek Winkler

78

Zaawansowane ustawienia graficzne

Zaawansowane ustawienia graficzne dodatkowo rozbijają „bazowe” na kilka opcji. Na przykład wcześniejsze efekty wolumetryczne zostają w tym menu podzielone na parę mniejszych punktów. Pojawia się na przykład dodatkowa opcja wolumetrycznego przenikania światła, która powinna zostać w naszym wypadku wyłączona - ponieważ ma wysoki wpływ na wydajność.

Jakość wody, czyli refrakcje i odbicia oraz fizyka i geometria również powodują duży spadek liczby FPS. Tak jak wspomniałem wcześniej – ustawienia średnie oferują przyrost ilości klatek na sekundę na poziomie nawet 20 procent względem ultra.

Wyostrzanie TAA to opcja, która pozwoli pozbyć ci się rozmazanego wyglądu gry przy zastosowaniu techniki wygładzania krawędzi TAA. Niestety opcja ta nie działa zbyt dobrze i w niektórych scenach powoduje widoczne na ekranie artefakty. Zamiast tego, jeżeli borykasz się z problemami zbyt nieostrego obrazu, zalecam włączyć wyostrzanie w sterownikach Radeon lub GeForce.

Po lewej zasięg traw 2 na 10, po prawej maksymalny

Poziom szczegółów trawy to opcja odpowiedzialna za dystans, przy którym trawa przestanie być rysowana. Konsole korzystają z najniższych wartości, a ustawienie tego na maksimum zwiększa zasięg tak bardzo, że nawet w scenach, gdzie widać rozciągające się połacie trawy, jest ona w pełni widoczna. Nie odbywa się to jednak za darmo, bo wyższe wartości zdecydowanie negatywnie wpływają na wydajność. Różnica między niskimi ustawieniami, a najwyższymi wynosi nawet 15%. Na karcie graficznej pokroju GTX 1660 zalecam ustawienie tej opcji na 2 lub 3 z 10 możliwych.

Jakość okluzyjnego mapowania paralaksy to nic innego jak dodanie głębi płaskim teksturom, jak na przykład kamieniom przy rzece. Ustawienie niskie kompletnie pozbywa się wrażenia jakoby kamienie miały zdefiniowany kształt, a więc są płaską teksturą. Najwyższe natomiast nie dość, że dodają opisywany efekt (widać jakby kamienie były faktycznie okrągłe i leżały na płaskim terenie), to włączają jeszcze kilka cieni. Całość efektu dodaje nieco realizmu i zdecydowanie warto go ustawić na ultra.

Po lewej niska paralaksa, po prawej ultra

Jakość tekstur naklejanych to przede wszystkim ślady po kulach na kamieniach czy drewnie. Nie zauważyłem żadnych różnic związanych z ustawieniem ich na średnie lub wysokie, dlatego nie ma znaczenia które z nich wybierzesz.

Jakość futra ma dwie opcje – średnie i wysokie. Przy średnich futro wygląda całkiem nieźle z dalszych odległości, ale zdecydowanie traci na detalach podczas zbliżania się do zwierzęcia. Widać niedobory przezroczystych tekstur, które składają się na wrażenie efektu samego futra. Jeżeli posiadasz mocniejszą kartę graficzną, warto ustawić tę opcję na wysokie.

Po lewej wysoka jakość futra, po prawej średnia

44

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl