Efekty wolumetryczne, teselacja, wygładzanie krawędzi. Jak działa Red Dead Redemption 2 na PC za 3000 zł?

futurebeat.pl

Jacek Winkler

78

Efekty wolumetryczne, teselacja, wygładzanie krawędzi

Ku mojemu zaskoczeniu, ustawienia dotyczące wolumetrycznych efektów w RDR2, nie objawiają się takimi spadkami wydajności jak w przypadku innych gier, na przykład Assassin’s Creed: Odyssey. Wpływają one na mgłę, dym z ogniska oraz chmury. Biorąc pod uwagę jak niewiele zmienia to ustawienie, zalecam średni poziom szczegółów. Nie pozbywasz się w takim wypadku mgły z miejsc, w których powinna ona być, tak jak w przypadku ustawienia niskiego. Do tego wygląda to ciągle nieźle i dodaje kilka klatek na sekundę w porównaniu do ultra.

Po lewej wolumetryczne ultra, po prawej średnie

Kilkunastominutowe wpatrywanie się w obiekty generujące efekty cząsteczkowe nie pomogło w rozpracowaniu kolejnego ustawienia, czyli jakości cząsteczek. Ja nie zauważam żadnej różnicy pomiędzy ustawieniem niskim, a ultra.

Jakość teselacji wpływa na renderowanie deformacji widzianych w błocie oraz śniegu. Pomimo tego, że w przeszłości wiele kart graficznych miało problemy z tym efektem, nie zauważyłem na GTX 1660 żadnych zmian wydajnościowych w scenach, w których występowały efekty teselacji. Na ultra śnieg i błoto wyglądają znakomicie, a bardzo podobnie efekt ten zachowuje się na ustawieniu wysokim. Na średnich śnieg wydaje się kanciasty, co jest oczywiście spowodowane użyciem mniejszej ilości trójkątów w siatce. Niskie wyglądają jeszcze gorzej, dlatego zalecanym ustawieniem jest tutaj wysokie lub ultra.

Wygładzanie krawędzi odbywa się domyślnie za pomocą TAA i na tym powinieneś skupić swoją uwagę. Pomimo tego, że faktycznie rozmywa obraz, z powodzeniem pozbywa się wszystkich nieprawidłowości na każdym z obiektów w grze. Podatne na TAA są szczególnie włosy postaci. Na szczęście ustawienie wysokie nie powoduje praktycznie żadnego wpływu na wydajność. Jeżeli chodzi o FXAA oraz MSAA, to powinny one zostać przez ciebie kompletnie wyłączone. FXAA dodaje kolejny poziom zniekształceń z powodu bycia jedną z najgorszych form antyaliasingu, a MSAA jest poza zasięgiem nawet najmocniejszych kart graficznych. Tak było siedem lat temu i tak jest nadal.

Po lewej TAA wyłączone, po prawej wysokie

44

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl