Instagram – antynagroda za całokształt. 10 wpadek, porażek i błędów Facebooka

Instagram – antynagroda za całokształt

Instagram to zły serwis. Nie chodzi tu wyłącznie o jego wykonanie pod względem technicznym, czy funkcjonalność. Platforma jest zła w rozumieniu etycznym i psychologicznym. Badania pokazują, że IG jest szkodliwy dla użytkowników. Szczególnie dla młodych ludzi. Na Instagramie niemal wszystko i wszyscy są idealni. W rzeczywistości bajkowe chwile wypełniają tylko niewielki ułamek życia. Serwis mocno fałszuje więc faktyczny obraz. Robią to też wyretuszowane zdjęcia modelek i modeli. Tylko tyle i aż tyle nierzadko wystarczy, aby młody człowiek załamał się, bo nie jest „taki wspaniały jak inni”.

Facebook (Meta) nie jest twórcą Instagrama. Fotograficzny serwis powstał w 2010 roku. Facebook kupił IG dwa lata później, w 2012 roku. - 10 wpadek, porażek i błędów Facebooka - dokument - 2022-07-25
Facebook (Meta) nie jest twórcą Instagrama. Fotograficzny serwis powstał w 2010 roku. Facebook kupił IG dwa lata później, w 2012 roku.

Początkowy zamysł był niewinny. Instagram miał być miejscem dla fotografów. Swoimi umiejętnościami mogli popisywać się zarówno amatorzy, jak i osoby bardziej obeznane z tą sztuką. Jako że zdjęcia były robione przez żywych ludzi, serwis szybko zaczął skręcać w kierunku platformy społecznościowej. W tej chwili zaczęły się pierwsze zgrzyty. O ocenie danej fotografii przestały bowiem decydować kwestie estetyczne, a zaczęły osobiste sympatie, popularność danej modelki i jej - nierzadko poprawiona cyfrowo - uroda.

Dziś jest jeszcze gorzej. IG to targowisko próżności wypełnione influencerkami, które w każdy kadr są w stanie wsadzić promowany produkt. Mało tego, na Instagramie można skutecznie zareklamować dosłownie każdego bubla, a potem kasować za niego wielokrotność jego faktycznej ceny. Wystarczy, że za promocję zabierze się ktoś znany… głównie z tego, że jest znany, a sam produkt o marnej jakości zostanie (albo i nie) obrandowany.

Technologiczna strona serwisu również pozostawia wiele do życzenia. Na IG tak samo zresztą, jak na krytykowanym przez nas z tego powodu Facebooku brakuje chronologicznego sortowania wyświetlanych treści. To właśnie na platformie z fotkami firma po raz pierwszy wprowadziła algorytmy, które decydują o tym, co się pojawi na tablicy. Wszystko po to, aby trudniej było oderwać się od ekranu. Reklamodawcy lubią to. A propos reklam, na IG jest ich wyjątkowo dużo, więcej niż na FB. Wracając do tematu, czyli technicznych niedoróbek, warto wspomnieć o takim sobie dostosowaniu aplikacji w wersji przeglądarkowej do monitorów komputerowych (wyjątkowo biednie wygląda to na ultrapanoramach) i braku apki na iPadach.

Jeśli przeszkadzają Wam te wszystkie reklamy, spamboty, absurdalne lokowania produktów i chcecie wyzbyć się nawyku, a może już uzależnienia od codziennego przeglądania IG dobrym pierwszym krokiem będzie usunięcie swojego konta lub jego zawieszenie. W tym miejscu dowiecie się, jak się za to zabrać.

12

Mateusz Ługowik

Autor: Mateusz Ługowik

Swoje pierwsze teksty napisał dla portalu z ciekawostkami ze świata. Niedługo potem zaczął tworzyć artykuły, których głównym tematem była kawa. Dopiero trzecia strona dotyczyła gier, sprzętu i nowych technologii. Stamtąd trafił do Gry-Online.pl. Obecnie zajmuje się pisaniem tekstów o tematyce sprzętowej oraz aktualizowaniem tekstów growych i techowych. Od czasu do czasu opracowuje też wiadomości do newsroomu. W wolnym czasie gra, pomaga rozwiązywać problemy z PC, ogląda seriale i stare polskie komedie, czyta komiksy (team DC!) i jeździ na koncerty. Jest hopheadem.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl