Kingdom Come: Deliverance II okazało się największym przegranym The Game Awards 2025. Większość reakcji twórców gry na to była jednak pełna humoru.
Tegoroczne The Game Awards 2025 już za nami. Największym zwycięzcą nocy okazało się Clair Obscur: Expedition 33, wygrywając m.in. statuetkę dla najlepszej gry roku. Skala triumfu francuskiej produkcji wywołała spore emocje m.in. w odpowiedzialnym z Kingdom Come: Deliverance II zespole Warhorse.
Szef komunikacji studia, Sir Tobi, na porażkę KDC2 w kategorii najlepszego RPG-a zareagował następująco:
Zostaliśmy oficjalnie okradzeni!
W komentarzach pod wpisem dewelopera rację przyznało mu wielu graczy, uważając, że gra pozwalająca na tak dużą swobodę odgrywania ról powinna była wygrać w tej kategorii z mocno liniowym Clair Obscur: Expedition 33.

Nie da się ukryć, że Kingdom Come: Deliverance II miało pecha. To wybitne RPG, które w większości innych lat z łatwością opuściłoby galę The Game Awards z przynajmniej jedną statuetką. W tym roku konkurencja była jednak mordercza i czeska gra ostatecznie nie wygrała w żadnej z kategorii, stając się tym samym największym przegranym nocy.
Z kolei Clair Obscur: Expedition 33 okazało się największym zwycięzcą. Tytuł zatriumfował nie tylko w kategorii najlepszej gry roku i najlepszego RPG-a, ale zdobył także statuetki dla najlepszej gry niezależnej, najlepszego występu aktorskiego, najlepszego debiutu indie oraz za najlepszą muzykę, narrację, reżyserię i fabułę.
Więcej:„To był zaszczyt”. CD Projekt Red o porażce Wiedźmina 4 w starciu z GTA 6 na The Game Awards 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.