Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2019, 18:19

autor: Bartosz Krawcewicz

Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing

W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.

Wnętrza budynków prezentują się imponująco. - Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing - wiadomość - 2019-05-23
Wnętrza budynków prezentują się imponująco.

Użytkownik hodilton zamieścił w serwisie Youtube filmik, w którym na przykładzie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon prezentuje możliwości wczesnej eksperymentalnej wersji shadera Marty McFly’s RT autorstwa Pascala Gilchera.

Chociaż Marty McFly’s RT z prawdziwym ray tracingiem ma niewiele wspólnego, to jednak posiada dość istotną zaletę, o której wspomina autor rozwiązania:

Zaletą tego shadera jest to, że może działać w każdej grze i z każdą kartą graficzną. Jest to krok naprzód w stosunku do zwykłego SSAO oraz przedsmak tego, co niesie ze sobą technologia DirectX Raytracing.

Porównanie: Wiedźmin 3 bez shadera i z shaderem.

Marty McFly’s RT Shader wciąż jest we wczesnej fazie produkcji, stąd na udostępnionym filmiku dostrzec można wiele niedociągnięć graficznych – zwłaszcza w scenach toczących się na zewnątrz, gdzie uwidaczniają się problemy z jasnością i nasyceniem kolorów. Obecnie dostęp do shadera mają wyłącznie osoby wspierające Pascala Gilchera na Patreonie. W przyszłości, gdy projekt się nieco bardziej rozwinie, Marty McFly’s RT ma zostać udostępniony publicznie.