Znakomity debiut gry UBOAT
Debiut symulatora UBOAT w Steam Early Access okazał się bardzo udany. Koszty produkcji i marketingu zwróciły się w pełni po godzinie od debiutu we wczesnym dostępie.

- ponad 56 tys. sprzedanych egzemplarzy,
- koszty zwróciły się w pełni po godzinie od premiery,
- pozytywny odbiór gry na Steamie i duża aktywność graczy.
Spółka PlayWay opublikowała komunikat podsumowujący pierwsze dni sprzedaży gry UBOAT, czyli symulatora okrętu podwodnego autorstwa polskiego studia Deep Water. Wynika z niego, że produkcja zaliczyła bardzo udany debiut.
W ciągu pierwszych 72 godzin od debiutu UBOAT w Steam Early Access gra znalazła w dystrybucji cyfrowej 53 tysiące nabywców. Kolejne 3,7 tys. przypadło na sprzedaż pudełkową i aktywacje kluczy wysłanych ludziom, którzy wsparli projekt na Kickstarterze.
Co ciekawe, koszty produkcji i marketingu zostały w części pełni pokryte przez zbiórkę crowdfundingową w serwisie Kickstarter oraz sprzedaż pakietu PlayWay Water System w sklepie Unity. Kwotę brakującą do odrobienia kosztów w pełni uzyskano po godzinie sprzedaży w Steam. Tym samym gra błyskawicznie zaczęła przynosić zyski, co powinno zapewnić twórcom i wydawcy środki na dalszy rozwój projektu we wczesnym dostępie.
Przypomnijmy, że UBOAT trafiło do sprzedaży w Steam Early Access 30 kwietnia tego roku. Premiera pełnej wersji ma nastąpić w przyszłym roku. Obecnie gra dostępna jest tylko na PC, ale w planach są również wydania mobilne i konsolowe.
Debiut UBOAT we wczesnym dostępie został przyjęty ciepło. Na Steam 75% ocen użytkowników jest pozytywnych. Co ważne, gracze poświęcają sporo czasu na zabawę w ten tytuł. Według serwisu Steam Charts wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, w produkcję bawiło się ponad 4,6 tys. osób.

Gracze
Steam
- wyniki finansowe
- PlayWay
- polskie gry
- wyniki sprzedaży (gry)
- Steam Early Access / wczesny dostęp
- symulatory okrętów podwodnych
- Deep Water Studio
- PC
Komentarze czytelników
jarmol2 Legionista
Do Siera 97
Ta gra jest bardziej przystępna niż Silent Hunter dla początkujących podwodniaków :), bo nie ma w niej jak na razie za dużo symulacji tzn. wykonywania obliczeń itd. choć jak dla mnie wolałbym aby obecny styl rozgrywki został wzbogacony opcjonalnie o rozwiązania symulacyjne z Silent Huntera :) .
Ale w obecnym kształcie gra i tak wciąga a jest to dopiero wczesny dostęp.
maciell Senator

Jak tak ogladam gameplaye i trailery to ta gra wyglada jak kalka SH3. A SH3 powstal w 2005 roku czyli tylko 14 lat temu. Jak sie wrzuci mody do SH3 to i tak wyglada ladniej i jest bardziej dopracowana od tej gry.
Bodokan Senator
maciell --> to zagraj i się wypowiadaj. Ta gra jest zupełnie inna i o co innego w niej chodzi. Wizualnie każda gra o u-bootach, będzie wyglądać podobnie. Bo niby jak ma wyglądać? Ale trzeba zagrać...
papież Flo IV Senator

Aż tak dobrze? Wydawało mi się, że to będzie bardziej "niszowa" produkcja.
W takiej sytuacji gratulacje dla Polaków. Pokazali, że ten gatunek nadal ma swoich "wyznawców" i że mile widziany byłby Silent Hunter 6
MrKam55 Centurion
Dobra informacja jak najbardziej. Liczę, że te zyskane pieniądze pójdą w oprócz takie podstawowe rzeczy jak np. wydajność także w mechanizmy skomplikowania rozgrywki i realizmu.