Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2021, 09:12

autor: Adrian Werner

Zmiany w Valve; odwrót od VR, możliwe Half-Life 3, Steam Deck priorytetem

Dobrze poinformowany youtuber Tyler McVicker doniósł o tym, co dzieje się w Valve. Firma ma odchodzić od VR, mała grupa deweloperów próbuje rozpocząć prace nad Half-Life 3, a Project Citadel zmienił się w pokaz możliwości Steam Decka.

CO DZIEJE SIĘ W VALVE:
  1. większość pracowników miała stracić zainteresowanie VR, bo Facebook jest już zbyt mocny w tej kategorii, a Half-Life: Alyx nie dało rady odwrócić trendu,
  2. nowa gra VR w uniwersum Half-Life wciąż jest w fazie prototypowej, ale wkrótce może zostać skasowana,
  3. trwają prace nad bezprzewodowymi goglami VR, ale najwcześniej ukażą się one za kilka lat, a równie dobrze projekt może zostać porzucony,
  4. duża grupa deweloperów pracuje nad Project Citadel – gra straciła elementy VR i stała się pokazem możliwości Steam Decka,
  5. kilkuosobowy zespół próbuje rozpocząć produkcję Half-Life 3, ale trudno ocenić, czy cokolwiek z tego wyjdzie.

Youtuber Tyler McVicker (wcześniej działający pod pseudonimem Valve News Network) to jedna z najlepiej poinformowanych osób w kwestii tego, co dzieje się w firmie Gabe'a Newella, więc z dużym zainteresowaniem witamy każdy jego materiał poświęcony temu przedsiębiorstwu. Najnowszy przynosi sporo ciekawych informacji na temat nowych projektów tego dewelopera.

Przede wszystkim Valve miało w dużym stopniu stracić zainteresowanie technologią VR. Pracownicy uważają jakoby, że dali się zbyt mocno przegonić Facebookowi, który wykupił większość najlepszych zespołów zajmujących się tworzeniem gier korzystających z wirtualnej rzeczywistości, a do tego zdominował rynek także pod kątem sprzętowym, sprzedając tanie gogle Oculus Quest 2.

Odchodzenie od VR spowodowało duże zmiany w znajdujących się w produkcji projektach studia. Project Citadel – kooperacyjna hybryda strzelanki i RTS-a osadzona w uniwersum Half-Life – stracił ponoć komponent VR. Obecnie ma być przede wszystkim pokazem możliwości Steam Decka. Nad tytułem pracuje rzekomo spory zespół i nie grozi mu skasowanie. Oficjalna zapowiedź nastąpi jakoby w ciągu najbliższych dwóch lat.

Ponadto mała grupa deweloperów może zajmować się Half-Life 3. Jeśli czytacie zachodnie serwisy, to być może widzieliście, że ta informacja została potraktowana jako potwierdzenie istnienia gry, ale rzeczywistość jest trochę inna. Tyler McVicker zmodyfikował swój oryginalny filmik, aby wyjaśnić nieporozumienie. Kilkuosobowy zespół faktycznie próbuje ponownie rozpocząć produkcję HL3, ale nie wiadomo, czy cokolwiek z tego wyjdzie. W Valve kilkukrotnie podejmowano już próby opracowania kontynuacji i kończyły się one porażkami.

Wszystko to nie oznacza, że Valve całkowicie porzuciło VR. W produkcji mają znajdować się bezprzewodowe gogle nowe generacji, ale ukażą się one najwcześniej za kilka lat, o ile w ogóle prace nad tym urządzeniem zostaną ukończone. Większość pracowników miała stracić zainteresowanie wirtualną rzeczywistością, a spośród tych, którzy nadal chcą się nią zajmować, część przeszła już do innych firm. Tyler McVicker szacuje, że obecnie projekt ma 50% szansy na przetrwanie.

W produkcji nadal znajduje się również nowa gra VR w uniwersum Half-Life, ale ten projekt jest obecnie w fazie prototypowej i nikt nie pracuje nad jego stroną fabularną. Według McVickera istnieją przesłanki sugerujące, że zostanie porzucony, jako nierokujący dobrze na przyszłość. Ma on bowiem mały zespół, a większość osób odpowiedzialnych za Half-Life: Alyx zajmuje się obecnie rzeczami związanymi ze Steam Deckiem.

Sytuacja powinna się wyklarować w najbliższym czasie. W Valve większość pracowników ma miesięczną przerwę świąteczną. W tym okresie mogą zregenerować się kreatywnie, by po powrocie zaprezentować swoje nowe pomysły reszcie firmy. Wiele produkcji zostało porzuconych po zakończeniu takich urlopów i tym razem może być podobnie.

  1. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
  2. Strona internetowa Valve Software

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej