Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 30 marca 2012, 11:25

autor: Sarge

Zmiany w czasopismach grupy Komputer Świat, koniec magazynu PLAY

Paweł Paczuski został redaktorem naczelnym wszystkich czasopism grupy Komputer Świat. Będą one wzbogacone o treści o grach publikowane dotychczas w magazynie PLAY, który przestanie istnieć jako dwumiesięcznik.

Firma Ringier Axel Springer Polska reorganizuje sytuację w czasopismach należących do grupy Komputer Świat. Nastąpiła zmiana na stanowisku redaktora naczelnego, a magazyn PLAY przestanie ukazywać się w dotychczas znanej formie.

Nowym redaktorem naczelnym Komputer Świata został Paweł Paczuski, czyli dotychczasowy zastępca Wiesława Małeckiego, który postanowił odejść z firmy. Powody tej decyzji nie są znane, choć taki ruch może trochę zaskakiwać. Wiesław Małecki piastował główne stanowisko w Komputer Świecie od początku istnienia czasopisma, czyli od 1998 roku.

Zmiany w czasopismach grupy Komputer Świat, koniec magazynu PLAY - ilustracja #1

Firma Ringier Axel Springer Polska postanowiła w jeszcze większym stopniu postawić na markę Komputer Świat, przenosząc do niej treści o grach, które do tej pory ukazywały się w magazynie PLAY. Dostępny na rynku numer tego pisma jest ostatnim, który ukazał się jako dwumiesięcznik. W tej chwili wydawca myśli o kontynuowaniu jego działalności jedynie w formie wydań specjalnych.

W wyniku powyższych decyzji, z firmą rozstał się Bartłomiej Kossakowski. Dotychczasowy redaktor naczelny magazynów PLAY oraz Komputer Świat Gry niegdyś współpracował także z serwisem gry-online.pl. W tej chwili nie wiadomo jak potoczy się jego dalsza kariera zawodowa.

Wpływ na ostatnie zmiany z pewnością miała słabsza sprzedaż polskiej prasy branżowej w zeszłym roku. Od stycznia bieżącego roku Komputer Świat z dwutygodnika przekształcił się w miesięcznik, niemal dwukrotnie zwiększając swoją objętość. Z kolei w tym miesiącu więcej stron i odmienioną szatę graficzną otrzymał Komputer Świat Gry Extra. Jak twierdzi Aleksy Uchański (Chief Digital Officer i dyrektor wydawniczy tytułów komputerowych), zmiany te pozytywnie wpłynęły na sprzedaż powyższych czasopism.