Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2014, 07:44

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Viking Ghost - grę akcji od współautorów PlayStation All-Stars Battle Royale

Grupa weteranów branży, którzy pracowali nad takimi tytułami jak PlayStation All-Stars Battle Royale, God of War 3 czy Warhawk, założyła własne studio niezależne i ujawniła swój pierwszy projekt. Okazała się nim oldskulowa gra akcji Viking Ghost.

Rok temu firma Sony zakończyła współpracę ze studiem Superbot, które opracowało bijatykę PlayStation All-Stars Battle Royale oraz pomagało przy produkcji gry God of War 3. W rezultacie deweloper został zmuszony do zakrojonej na szeroką skalę redukcji etatów. Część ze zwolnionych pracowników postanowiła pozostać razem i założyli oni niezależny zespół nazwany Dead Alien Cult. Teraz, twórcy ujawnili swój pierwszy projekt pod nowym szyldem. Okazała się nim gra akcji z elementami RPG zatytułowana Viking Ghost, która powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Na razie nie podano planowanej daty premiery. Autorzy starają się obecnie dostać na serwis Steam za pośrednictwem głosów użytkowników oddawanych w ramach usługi Greenlight.

  1. Viking Ghost – na Steam Greenlight
  2. Viking Ghost - oficjalna strona gry

Wcielimy się w ducha zamordowanego wikinga imieniem Ulfrik, który za życia terroryzował niezliczone ziemie, z radościom roztrzaskując czaski głupcom, którzy odważyli się stanąć mu na drodze. Ostatecznie grupa jego wrogów połączyła siły i podstępem doprowadziła do jego śmierci. Niestety, to, że nie zginął w boju spowodowało, że nie mógł udać się do Valhalli i w rezultacie dusza wojownika pozostała na Ziemi. Naszym zadaniem będzie zemszczenie się na ludziach odpowiedzialnych za zgon Ulfrika, gdyż tylko w ten sposób umożliwimy mu odejście w zaświaty.

Poza klasycznym widokiem z lotu ptaka gra zaoferuje również bardziej filmową kamerę, która ukaże akcje w dużym zbliżeniu. - Zapowiedziano Viking Ghost - grę akcji od współautorów PlayStation All-Stars Battle Royale - wiadomość - 2014-03-15
Poza klasycznym widokiem z lotu ptaka gra zaoferuje również bardziej filmową kamerę, która ukaże akcje w dużym zbliżeniu.

Produkcja zainspirowana jest oldskulowymi klasykami pokroju Smash TV i Robotron, jak również nowoczesnymi wariacjami na temat tego typu rozgrywki, takimi jak The Binding of Isaac. Oznacza to, że zabawa sprowadzi się do eksplorowania podziemi oraz toczenia bitew z hordami wrogów. System walki ma być bardzo dynamiczny i wzorowany jest na starych strzelankach, w których kierunki ruchu i ataku były od siebie niezależne. Zabawę uatrakcyjnią starcia z bossami oraz okazjonalne zagadki logiczne.

Podczas rozgrywki wykorzystamy szeroki arsenał uzbrojenia oraz różnorodne przedmioty wchodzące w skład ekwipunku. Ponadto Ulfrik zrobi użytek ze sporego zestawu umiejętności specjalnych. Za sukcesy nagradzani będziemy punktami doświadczenia i monetami, za które rozwiniemy zdolności bohatera oraz kupimy dodatkowy sprzęt. Układ podziemi generowany ma być proceduralnie, dzięki czemu nigdy nie odwiedzimy dwóch takich samych lokacji. Poza kampanią będziemy mogli bawić się w trybie hordy oraz trybie nieskończonym, w którym silnik ma generować bez końca kolejne mapy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej