YouTube - raport dotyczący aktywności graczy na serwisie

Gracze stanowią spory odsetek widzów serwisu YouTube. W związku z tym firma Google przeprowadziła badania dotyczące ich aktywności. Właśnie opublikowano wyniki.

Kamil Zwijacz

Firma Google opublikowała bardzo ciekawy raport dotyczący aktywności graczy na serwisie YouTube. Można się z niego dowiedzieć chociażby tego, że materiały stworzone przez społeczność są równie popularne, co nagrania publikowane przez wydawców i deweloperów. To jednak dopiero początek ciekawostek.

Serwis YouTube – jedna z najpopularniejszych witryn w Internecie. - Raport YouTube - materiały społeczności są równie popularne wśród graczy, co nagrania wydawców - wiadomość - 2013-07-02
Serwis YouTube – jedna z najpopularniejszych witryn w Internecie.

Na początek kilka słów wyjaśnienia. Dane dotyczą mieszkańców USA i zbierano je w latach 2011 - 2012. Zostały oparte na liście najpopularniejszych konsolowych gier według danych firmy analitycznej NPD z wykluczeniem produkcji dla dzieci i projektów typu fitness.

Jedną z ciekawszych informacji jest popularność nagrań tworzonych przez graczy po premierze produkcji. 50% wyświetleń materiałów wideo generowanych jest przed debiutem tytułu, przez zwiastuny zapowiadające projekt, gameplaye i trailery premierowe. 3% wyświetleń przypada na recenzje, a pozostałe 47% to dokonania społeczności (poradniki, przejścia gier, itd.). Co ciekawe, aż 39% to krótkie (czas trwania do 5 minut) filmiki wykorzystujące temat gier (różnego rodzaju parodie, np. twórczość ekipy Mega64).

Raport YouTube - materiały społeczności są równie popularne wśród graczy, co nagrania wydawców - ilustracja #2

W 2012 roku amerykańcy widzowie najwięcej czasu spędzali na YouTube podczas weekendów (18% wzrost w porównaniu do pozostałych dni tygodnia). Natomiast najpopularniejszymi miesiącami w ciągu roku były te przypadające na okres wakacyjny (czerwiec, lipiec, sierpień). Podejrzewam, że obie wartości spokojnie można przełożyć także i na polskie realia.

Najwięcej materiałów z gier w USA ogląda się podczas weekendów. - Raport YouTube - materiały społeczności są równie popularne wśród graczy, co nagrania wydawców - wiadomość - 2013-07-02
Najwięcej materiałów z gier w USA ogląda się podczas weekendów.

Z udostępnionych badań wynika, że Amerykanie najwięcej komentarzy zostawiają przy recenzjach, co z pewnością wiąże się z gorącą wymianą opinii i tradycyjnym informowaniem autora, „że się nie zna”. Sporą popularnością, wśród osób wyrażających swoje zdanie na YouTubie, cieszą się także zapowiedzi gier i materiały prezentujące rozgrywkę. Z kolei najwięcej polubień posiadają poradniki i opisy przejścia. Najwidoczniej przydają się wielu graczom.

Najczęściej komentowane są recenzje. - Raport YouTube - materiały społeczności są równie popularne wśród graczy, co nagrania wydawców - wiadomość - 2013-07-02
Najczęściej komentowane są recenzje.

Z innych ciekawostek warto wymienić, że na trzy wyświetlane nagrania, jedno odtwarzane jest na urządzeniach mobilnych (tablety i smartfony), a w porównaniu do 2011 roku, w 2012 ilość wyświetlanych materiałów związanych z grami wzrosła dwukrotnie. Szkoda, że nie dysponujemy podobnymi danymi dotyczącymi europejskiego rynku. Ciekawe czy wypadlibyśmy podobnie?

Raport YouTube - materiały społeczności są równie popularne wśród graczy, co nagrania wydawców - ilustracja #5YouTube to obecnie najpopularniejszy serwis z materiałami wideo na świecie i jedna z najpopularniejszych witryn w ogóle. Strona, dostępna aktualnie w 54 językach, uruchomiona w lutym 2005 roku, a w 2006 wykupiła ją firma Google. Miesięcznie YouTube odwiedza ponad miliard użytkowników, którzy co minutę wrzucają na serwery ponad 100 godzin nagrań.

Podobało się?

0

Don Mattrick odchodzi z Microsoftu. Steve Ballmer będzie odpowiadał za markę Xbox

Następny
Don Mattrick odchodzi z Microsoftu. Steve Ballmer będzie odpowiadał za markę Xbox

Ruszyła letnia wyprzedaż na Green Man Gaming

Poprzedni
Ruszyła letnia wyprzedaż na Green Man Gaming

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl