XCOM: Enemy Unknown - wysyp informacji o pierwszym dużym DLC

Studio Firaxis zdradziło wreszcie konkrety odnośnie pierwszego dużego dodatku DLC do XCOM: Enemy Unknown. Przy okazji wypuszczono też zestaw screenów z rozszerzenia.

Adrian Werner

W dodatku odwiedzimy Chiny.

Pod koniec października studio Firaxis zapowiedziało Slingshot Content Pack, czyli pierwsze duże DLC do turowej strategii XCOM: Enemy Unknown. Wtedy jednak ograniczono się jedynie do ogólników. Dopiero teraz twórcy wypuścili konkretne informacje o zawartości dodatku.

Rozszerzenie wprowadzi do gry bohatera imieniem Zhang, czyli członka chińskich triad, który opuści przestępczą organizację, aby dołączyć do XCOM. DLC zaoferuje trzy misje dla pojedynczego gracza. Zhang zadebiutuje w pierwszej z nich jako cywil, którego trzeba ewakuować z rejonów cmentarza atakowanego ze wszystkich stron przez siły obcych. W kolejnych misjach postać będzie już mogła dołączyć do naszego oddziału. Dodatek zintegruje się z kampanią i każdy z trzech nowych poziomów aktywowany zostanie w innym stadium tego trybu. Oznacza to, że nie będzie możliwe rozegranie wszystkich misji z Slingshot Content Pack pod rząd.

Pierwsza misja rozegra się na cmentarzu.

W drugim zadaniu zmierzymy się z hordami Thin Men'ów, którzy zakryją chińską stację kolejową chmurami toksycznego gazu. Natomiast w ostatniej z map wchodzących w skład dodatku przeprowadzimy atak na obcy statek i spróbujemy wyłączyć jego zasilanie. Nowe zadania zaoferują wysoki poziom trudności. W każdym z nich kosmici dysponować mają lepszym sprzętem i przewagą liczebną. Jednocześnie potencjalne nagrody uzyskane za skuteczne ukończenie tych zadań będą bardzo atrakcyjne i obejmą m.in. dostęp do technologii, które w regularnej kampanii odblokowywane są znacznie później. Autorzy spędzili masę czasu na odpowiednim zbalansowaniu dodatku, tak aby gracze byli skłonni podjąć ryzyko.

Mocną stroną Slingshot Content Pack ma być różnorodność lokacji. Przykładowo, statek obcych w ostatniej misji ma być gigantyczny i przemierzając jego wnętrze będziemy również widzieli chińskie miasto, nad którym przelatuje. Również w pozostałych dwóch misjach mapy zostaną zbudowane głównie z nowych elementów graficznych.

Slingshot Content Pack powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Dodatek zadebiutuje 4 grudnia w cenie 6,99 dolarów/560 punktów Microsoft. Warto na koniec dodać, że w planach jest również drugie duże rozszerzenie. Do tej pory nie ujawniono jednak żadnych informacji na jego temat.

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 9 października 2012

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
  • 2K Games
  • Firaxis Games
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-12-01
09:45

Miniu Senator

Miniu

Tej grze bardziej niz fabularny DLC potrzebna jest spora paczka nowych map.
edit bo na edytor pewnie narazie nie ma co liczyc.

Komentarz: Miniu
2012-12-01
10:01

zanonimizowany536634 Pretorianin

No i kurwa wiedziałem, że tak będzie. Mogłem się wstrzymać z kupnem i poczekać na GOTY. Czy oni myślą, ze człowiek pracujący ma czas za każdym nowym DLC przechodzić grę od nowa? Ostatni taki błąd zrobiłem. Ewidentnie nie warto kupować gier podczas premiery.

Komentarz: zanonimizowany536634
2012-12-01
15:39

Demilisz Generał

Słabo. Raptem 3 misje + nowy ludzik, który zapewne będzie po prostu doświadczonym przedstawicielem jednej z klas. Mało, bardzo mało jak za te pieniądze. To już nawet obecne, robione bez narzędzi, mody są ciekawsze. I za darmo.

Komentarz: Demilisz
2012-12-02
09:44

Mastyl Legend

Mastyl

Podoba mi się taka koncepcja DLC - nie osobne, ale wbudowane w główną rozgrywkę, rozszerzające ją.

Komentarz: Mastyl
2012-12-03
02:21

LSZ Konsul

LSZ

DLC to w wiekszej wiekszosci wlasnie etapy wbudowane w glowna rozgrywke (aka wyciety kawalek z gry), reszta to jakies duperele typu skorki dla postaci + zabawki do wykorzystania czy mapy (multi).
Tak sie zastanawiam czy tworcy sami z siebie reklamuja to DLC jako "duze" czy to juz tylko i wylacznie inwencja redaktora GOL?

Komentarz: LSZ

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl