Xbox Game Pass przyniósł Microsoftowi prawie 5 mld dolarów przychodu
Przestali podawac ilosc subow bo przypuszczalnie dynamika wzrostu spadla, ale mysle ze te liczby mowia same za siebie, i moze w koncu zamkna buzie ludziom twierdzacym, ze Gamepass jest nierentowny.
5 mld przychodu, za to mozna zrobic od zera 25 gier z absolutnym topowym budzetem ~200mln USD (i to nie na rok, tylko na calosc okresu developerki!!). A takich gier jest doslownie kilkanascie rocznie na cala branze i wszystkie platformy lacznie.
I to zrobic od zera, nie zaplacic tantiemy, czy kupic iles kopii z gory, czy jeszcze jakos inaczej.
Pisalem to juz pare razy, i powtorze ponownie. Gamepass jest przypuszczalnie jedyna rzecza, ktora naprawde jest rentowna w dziale growym MSa, i jedyna rzeczy dzieki ktorej Spencer przez tyle lat trzyma sie stolka. Tak mocno przychod z niego rownowazy reszte jego faili.
To jest doslownie zlota ges Spencera i MS.
Nigdy nie moge pojac jak ludzie moga pisac te bzdury i wymyslac mentalne fikolki tutaj jak probuja udowodnic (chyab glownie sobie) ze MSowi sie "nie spina".
Im sie tak bardzo "spina", ze doslownie cala reszta jest traktowana jako przystrawka (i dlatego pewnie czasem wyglada jak wyglada i decyzje potrafia byc kuriozalne a developerka jest powolna i srednia jakosciowo).
Gamepass to mega win i nigdzie sie nie wybiera.
No ale jak to ? Ponoć avowed, DA i wiele innych pozycji było finansowymi klapami :0
Forumowi analitycy rynku gier ;)
No to czekamy na kilkanaście hitowych gier AAA. Niedługo powinny zacząć wychodzić. Tak tak, Starfield, Redfall, Avowed i Hi-Fi Rush to były przejęte projekty, stąd ich "sukcesy", ale teraz, gdy już MS nad wszystkim czuwa i ma na to forsy jak lodu, kolejne dopracowane, dopieszczone hity w stylu Forzy Motorsport będą się sypać z rękawa jak grzyby po deszczu, i żadne studio nie zostanie zamknięte!... A nie, czekaj...
(Znaczy się GP jest tak wspaniały, że mogą olać własny sprzęt i zasilać usługę samymi kasztanami? No to faktycznie, radujmy się, przed nami złota era gamingu w wykonaniu MS
Oczywiscie wszystko ograne i opinie ze to "kasztany" (co w przypadku HiFI czy Awoved jest opinia kuriozalna i naprawde robisz z siebie glupka, zwlaszcza ze tu kazdy wie ze ty w te gry nie grasz, tylko sluchasz jakis kaszakow targetowanych w 15latkow z wodoglowiem) opierasz na doswiadczeniach wlasnych?
Whataboutyzmu z zasady nie komentuje bo nie warto, wiec tylko tyle ode mnie.
Pytanie w sumie retoryczne.
Dobrze wiesz o co chodzi z sukcesem Hi-Fi Rush (Tytuł udany, tylko dzięki premierze w super dochodowym GP ponoć na siebie nie zarobił? ROTFL :D A tego, ile zarobił dla GP, też nie docenili? :)).
Nie sądziłem, że takiemu ostremu jak brzytwa umysłowi każdy niuans w luźnej wypowiedzi trzeba szczegółowo wyłuszczać.. Może zacznij oglądać KIszaka, jeśli twoim zdaniem jest targetowany na piętnastolatków z wodogłowiem? ;)
Zastanow sie czy naprawde chcesz wiedziec, bo o ile nie mamy jakiejs kreatywnej ksiegowosci to biorac pod uwage jakie i ile gier wchodzi miesiecznie do passa... moze sie okazac ze im sie rok kosztow zwraca w miesiac/dwa.
Policz sobie.
Średni koszt gier od zewnętrznych deweloperów w GP to około 1milion dolarów na grę rocznie, według słów Spencera. Gier w usłudze jest około 400, plus rotacja około 10 miesięcznie to okolice 520 mln w skali roku. Podejrzewam że koszty nie przekraczają miliarda rocznie.
Jak dla mnie całkiem nieźle to wychodzi.
Czyli jednak płacą mało, średnio milion rocznie przy tylu dużych tytułach w ofercie? O coś takiego biją się deweloperzy? Nawet przy 30$ za kopie to równowartość ledwie 40 tys kopii.
Serwery i pracownicy idą jak rozumiem na koszt innych działów, zerowe wydatki na reklamę, soft i obsługa klienta w Indiach... Może i racja, że mają z tego ładny zysk.
Przydałoby się w takim razie jeszcze coś dla graczy, no ale Kwisatz już wyjaśnił, że z taką złotą gęsią mogą wypuszczać totalne g... :) Szkoda, miało być przecież tak pięknie,... Mnie tam dochody i przychody MS nie podniecają, wolałbym dobre i dopracowane na premierę gry. Ale ja mam ponoć wodogłowie. :D