Wyższe ceny, więcej reklam i produkcje dla mas. Szefowie Netflixa i Amazona zdradzili, jak będzie wyglądać przyszłość streamingu i TV

Jak będzie wyglądać przyszłość Netflixa, Amazona czy Disney+? Zdaniem osób z branży nie unikniemy podwyżek cen, duży wpływ na serwisy będą miały również reklamy. Platformy chcą bowiem walczyć o rentowność – nawet kosztem rozwoju.

filmomaniak.pl

Pamela Jakiel

Wyższe ceny, więcej reklam i produkcje dla mas. Szefowie Netflixa i Amazona zdradzili, jak będzie wyglądać przyszłość streamingu i TV, źródło grafiki: Unsplash.com, BoliviaInteligente, 2022 / Unsplash.com, Dima Solomin, 2021 / Unsplash.com, BoliviaInteligente, 2022.
Wyższe ceny, więcej reklam i produkcje dla mas. Szefowie Netflixa i Amazona zdradzili, jak będzie wyglądać przyszłość streamingu i TV Źródło: Unsplash.com, BoliviaInteligente, 2022 / Unsplash.com, Dima Solomin, 2021 / Unsplash.com, BoliviaInteligente, 2022.

Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować gwałtowny rozwój platform streamingowych oraz zmian w tradycyjnej telewizji. Ale jak wyglądać będzie przyszłość takich serwisów jak Netflix, Amazon czy Disney+? O tym z decydentami platform rozmawiał niedawno The New York Times.

Jak się okazuje, aktualnie branża transmisji strumieniowej znajduje się w momencie przejściowym. Przyrost nowych subskrybentów spowolnił, a serwisy walczą o rentowność. Jak mogliśmy już zauważyć, wiele platform streamingowych – ku niezadowoleniu użytkowników – podniosło ceny i wprowadziło reklamy. Jak się okazuje, takie działania będą kontynuowane.

Z rozmów przeprowadzonych przez wspomniany dziennik wynika, że największe serwisy będą stawiały na rentowność, a nie na rozwój za wszelką cenę. Platformy nadal będą podnosić ceny i wprowadzać jeszcze więcej reklam.

Przypomnijmy, że kiedy serwisy typu Netflix, Disney, SkyShowtime czy Amazon wchodziły na rynek, kusiły subskrybentów niskimi cenami. Teraz jednak za dostęp do filmów i seriali musimy płacić więcej. Ceny pakietów bez reklam będą nadal podnoszone, by w ten sposób zachęcić użytkowników do korzystania z taryf z reklamami.

Co ciekawe, w przyszłości najprawdopodobniej obejrzymy mniej odważnych, ambitnych czy artystycznych filmów i seriali, ponieważ platformy – ze względu na współprace reklamowe – będą stawiały na masowego widza. Oczywiście nadal poszukiwane będą tytuły z potencjałem na stanie się kolejną Rodziną Soprano czy House of Cards, ale jakość i prestiż nie są dla firm z branży najważniejszym kryterium.

Ted Sarandos z Netflixa, który już od lat wycofuje się z zapowiedzi, że „Netflix stanie się HBO, zanim HBO stanie się Netflixem”, wyjawił, że jego serwis nie będzie zapewniać jedynie prestiżu. Tymczasem Mike Hopkins z Amazon Prime Video wyjawił, że choć dla Amazona procedurale i sprawdzone formuły są ważne, to jednak na jego platformie nadal jest miejsce dla zaskakujących produkcji, o których ludzie będą dyskutować.

Co sądzicie o tym, jak zapowiada się przyszłość streamingu?

Podobało się?

2

Pamela Jakiel

Autor: Pamela Jakiel

Redaktorka działu filmowego Gry-Online od kwietnia 2023 roku. Absolwentka filmoznawstwa i MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego. Miłośniczka dzieł Romana Polańskiego, Terrence’a Malicka i Alfreda Hitchcocka. Woli gnozę od grozy, dramaty od komedii, Junga od Freuda. Tęskni za elegancją kina klasycznego i wciąż wraca do Bulwaru Zachodzącego Słońca. W muzeach tropi obrazy symbolistów, a świat przemierza gravelem. Uwielbia jamniki.

Dysk twardy Xboksa zrewolucjonizował konsole. Halo 2 i Morrowind nie mogły działać bez niego

Następny
Dysk twardy Xboksa zrewolucjonizował konsole. Halo 2 i Morrowind nie mogły działać bez niego

Farming Simulator 25 z datą premiery. Ujawniono edycję kolekcjonerską

Poprzedni
Farming Simulator 25 z datą premiery. Ujawniono edycję kolekcjonerską

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl