Według informacji podawanych przez sprawdzonego insidera, pierwszy z układów generacji RTX 40 z niższej półki może pojawić się w sklepach już pod koniec maja.
GeForce RTX 4050, RTX 4060 i RTX 4060 Ti to nowe, stacjonarne układy Nvidii ze średniej i niższej półki. Dzięki informacjom z „przecieku” prawdopodobnie wiemy, kiedy pojawią się na rynku. Znany insider podaje daty premier dwóch układów z nich.
Według informacji opublikowanych przez MEGAsizeGPU na Twitterze, nowe karty graficzne Nvidii miałyby pojawić się w następującym porządku:
Z jego wpisu możemy też dowiedzieć się kilku szczegółów na temat najsłabszej karty z tego zestawienia, RTX 4050. Według insidera ma ona posiadać 6 GB pamięci VRAM i 96-bitową szynę danych.
Zestawienie znanych informacji o nowych układach (źródło)
GPU | Rdzenie CUDA | Pamięć / szybkość | Szyna danych | TDP | |
RTX 4060 Ti | AD106-350 | 4352 | 8 GB / 18 Gb/s | 128-bitowa | 160 W |
RTX 4060 | AD107-400 | 3072 | 8 GB / 18 Gb/s | 128-bitowa | 115 W |
RTX 4050 | AD107 | -- | 6 GB / -- | 96-bitowa | -- |
Być może RTX 4050 będzie miał taką samą liczbę rdzeni CUDA jak jego mobilna odmiana, czyli 2560. Sześć gigabajtów pamięci nie zachwyca, to krok w tył w porównaniu z RTX 3050, które posiadało 8 GB pamięci na pokładzie. Wiele z tych danych pochodzi z przecieków, więc mogą się jeszcze zmienić. Oby tak się stało w przypadku RTX 4050.
Karty graficzne Nvidii kupisz na Allegro
Może Cię zainteresować:
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
5

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.