World of Warcraft Classic - Blizzard zmienił plany rozwoju gry
Zespół Blizzard Entertainment poinformował, jak wspierane będzie po premierze World of Warcraft Classic, czyli gra odtwarzająca pierwotną wersję WoW-a. Rozwój gry podzielony zostanie na sześć faz, wprowadzających nowe wyzwania.

W trakcie zeszłorocznej imprezy BlizzCon studio Blizzard Entertainment zaprezentowało plany odnośnie World of Warcraft Classic, czyli specjalnej wersji tego popularnego MMORPG, odtwarzającej oryginalną postać WoW-a - zanim został zmieniony przez dodatki i niezliczone aktualizacje. Fani mieli sporo uwag, zwłaszcza pod kątem zapowiadanego tempa rozwoju projektu po premierze. Autorzy wsłuchali się w te opinie i zmodyfikowali swoje oryginalne zamiary.
Na oficjalnym forum studia uściślono, czego możemy się spodziewać po World of Warcraft Classic w dniu premiery, jak również ujawniono plany rozwoju gry po jej debiucie. Produkcja ma trafić na rynek w wersji, która odpowiada oryginalnemu World of Warcraft z patchem 1.2. Będzie to tzw. pierwsza faza, w której zwiedzimy takie lokacje jak Molten Core oraz Onyxia’s Lair.
Następnie rozwój World of Warcraft Classic rozłożony zostanie na pięć kolejnych etapów, powoli rozbudowujących zawartość gry o nowe lokacje i wyzwania:
- W fazie drugiej otrzymamy miasto Dire Maul oraz raidy Kazzak i Azuregos.
- W fazie trzeciej dostaniemy strefę Blackwing Lair i zbiór aktywności Darkmoon Faire.
- Faza czwarta przyniesie Zul’Gurub (raid) oraz pojawienie się zielonych smoków.
- W fazie piątej miasto Ahn’Qiraj rozpocznie działania wojenne, a wraz z nimi pojawią się nowe raidy. W lochach konfiguracja przedmiotów odpowiadać ma poziomowi 0.5.
- Szósta i ostatnia faza sprowadzi latającą nekropolię Naxxramas oraz początek eventu Scourge Invasion.
Wcześniejsze plany zakładały wprowadzenie wszystkich tych nowości tylko w czterech fazach. Ostatecznie zdecydowano się jednak na rozłożenie ich na sześć etapów, gdyż w ten sposób zabawa w World of Warcraft Classic wierniej odtworzy rozgrywkę i klimat z oryginalnej wersji gry. Ponadto nowa kolejność udostępniania raidów została dobrana tak, aby odpowiednio zbalansować rozwój postaci pod względem ekwipunku przed kolejnymi wyzwaniami.
Przypomnijmy, że World of Warcraft Classic ma zadebiutować latem tego roku. Projekt będzie dostępny w ramach standardowego abonamentu WoW-a, więc nie będzie trzeba za niego płacić ekstra. Twórcy na razie nie są w stanie podać planowanych dat premier poszczególnych faz. Nie zdecydowali również, jak przebiegać będzie rozwój w kwestii rozgrywek PvP.

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
Tal_Rascha Senator

Wg. mnie ten projekt nie będzie miał długiego żywota, z początku rzuci sie masa ludzi ale gdy zorientują się, że przeszłość nie jest taka jak ją zapamiętali to odejdą od classica i zostanie garstka zapaleńców.
Ciekawi mnie czy z czasem dodadzą np TBC bo jakoś nie widzę tego by przez parę lat bić w kółko Kel' Thuzada a dzisiejsi gracze ogrywający współczesny content szybko wyczyszczą wszystkie raidy które będzie oferował classic.
zanonimizowany1270450 Generał
Raczej 100 zł/2 miesiące nie zachęci wielu do gry na retailowym Classicu z poza tych co i tak subskrybują teraz w czasach gdy prywatne serwery od Vanilli aż po Wotlk są oskryptowane w stopniu conajmniej dobrym. Powinni stanowczo udostępnić classica osobno z mniejszym abonamentem albo z inną formą płatności.
Co nie zmienia faktu, że życzę mu jak najlepiej i by doczekał się rozwoju z TBC i Wotlk włącznie bo to co teraz się dzieje na retailu to jedno wielkie meh
zanonimizowany12249 Legend
Ciekawe czy dozyje czasow w ktorych nie bedzie stekania ze te 50 pln miesiecznie to mityczny majatek za ktory nie jedna rodzina przezyje pol roku :P
Garruk_Wildspeaker Konsul

Tu nie chodzi o to ze sa to duze pieniadze. nawet zarabiajac najnizsza krajowa mozesz sobie kupic 30 takich abonamentow miesiecznie.
Tu chodzi o dwie rzeczy, totalnie subiektywne i wynikajace raczej z ludzkiej psychiki, niz z czyichkolwiek mozliwosci finansowych.
1. Gdy masz oplacony taki abonament, to masz poczucie 'marnowania pieniedzy' (bo przeciez zaplaciles to powinienes wykorzystac na maxa), jesli grasz w co innego lub nie grasz wogole.
2. Jakosc tych gier (abonamentowych) absolutnie nie wspolgra z tym ze wymagaja abonamentu. To nie sa zadne 'gry premium'. World Of Wrarcraft zwlaszcza, ktory w tym momencie jest poprostu biednawy w porownaniu do konkurencji (FF14, ESO czy GW2).
Tak jak to widze, a gralem chyba we wszystkie duze MMO. Nigdy wiecej. Na ten moment nie sa warte ani czasu ani (tym bardzej) pieniedzy. Wymaganie zas miesiecznego abonamentu za takiego WoW'a (gre totalnie zacofana pod kazdym wzgledem z wyjatkiem moze hardcore raidingu), to raczej smutny zart.
Absolem Generał
Niech zgadnę, wraz z WoW Classic podwyżka abonamentu, o której w sumie już od jakiegoś czasu słychać w kuluarach?