Wiemy, jaki ruch w sieci generują PlayStation, YouTube i Netflix

Raport firmy Sandvine wykazuje, że platforma Netflix odpowiada za 15% całkowitego ruchu w sieci Internet. Na kolejnych lokatach znaleźć można streaming oparty o protokół HTTP oraz serwis YouTube.

Bartosz Świątek

Pod względem ruchu generowanego w sieci Internet, Netflix jest prawdziwą potęgą. - Wiemy, jak ruch w sieci generują PlayStation oraz Netflix - wiadomość - 2018-10-19
Pod względem ruchu generowanego w sieci Internet, Netflix jest prawdziwą potęgą.

W SKRÓCIE:

  1. dane ściągane z sieci PlayStation odpowiadają za 2,7% całkowitego ruchu w Internecie;
  2. Netflix generuje 15% ruchu i jest najpopularniejszy w Stanach Zjednoczonych;
  3. w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) korzysta się najwięcej z YouTube oraz Netfliksa (druga pozycja).

Firma Sandvine opublikowała raport 1H2018 Global Internet Phenomena Report, z którego możemy się dowiedzieć, do czego najczęściej wykorzystywana jest sieć Internet. Palmę pierwszeństwa wiodą Netflix (15%), streamowanie materiałów oparte o protokół HTTP (13,1%) oraz YouTube (11,4%). Pewnym zaskoczeniem może być relatywnie niewielki udział PlayStation we wspomnianym zestawieniu – dane ściągane z PSN odpowiadają za zaledwie 2,7% światowego ruchu. Oczywiście, łatwo to wytłumaczyć faktem, że choć pliki instalacyjne gier potrafią ważyć naprawdę sporo, na ogół pobieramy je raz – podczas gdy korzystanie np. z Netfliksa wymaga ciągłego wykorzystywania łącza internetowego.

Światowy ruch w Internecie. Źródło wykresu: Statista.com.
Światowy ruch w Internecie. Źródło wykresu: Statista.com.

Co ciekawe, poszczególne usługi cieszą się odmienną popularnością w różnych regionach świata. W Europie, w Afryce i na Bliskim Wschodzie (EMEA) dominuje YouTube. Amerykanie (zarówno północni, jak i południowi) najczęściej korzystają z Netfliksa – w ich wypadku YouTube znajduje się dopiero na 5. miejscu (za streamingiem HTTP, Raw MPEG-TS i Amazon Primem). Na Dalekim Wschodzie i w Australii (region APAC) największą popularnością cieszą się streaming HTTP oraz Facebook (z Netfliksem na ostatnim miejscu podium). Warto też odnotować, że aż 58% danych pobieranych/strumieniowanych przez Internet to materiały wideo.

Popularność usług w poszczególnych krajach. Źródło: Sandvine.
Popularność usług w poszczególnych krajach. Źródło: Sandvine.
  1. 1H2018 Global Internet Phenomena Report – Sandrive
Podobało się?

4

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
5
6
7
8
9
11
12
14
15
16
17
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-10-19
19:27

XoniC Generał

XoniC

No to coś masz nie tak z konsolą lub routerem. U mnie na PS4, a później na PS4 Pro zawsze ściąga maksymalną prędkością (76Mb/s). Za to na xbox one s, a teraz xbox one x zawsze mam problemy i prędkość skacze co kilka sekund od maksymalnej do poniżej 1Mb/s i pobranie czegoś trwa dużo dłużej niż na PS4 Pro.

Komentarz: XoniC
2018-10-19
18:18

siara000000 Pretorianin

siara000000

fake news.

wszyscy wiedza ze pornuchy generuja 99% ruchu w necie.

Komentarz: siara000000
2018-10-19
18:02

Pilav Generał

Pilav

Nie. BitTorrent i HTTP to zupełnie różne protokoły internetowe. Ten pierwszy jest do P2P, a drugi do WWW.

Komentarz: Pilav
2018-10-19
16:31

zanonimizowany1238167 Konsul

Na pewno strony dla dorosłych

Komentarz: zanonimizowany1238167
2018-10-19
14:45

Illindur Legionista

Illindur

Pod hasłem "HTTP Media Stram" mam rozumieć są torrenty? :P

Komentarz: Illindur

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl