Wielkie zmiany w Warhammer 40k: Darktide sprawiły, że gracze nie mogą doczekać się sprawdzenia odświeżonych Ogrynów

Gruntowna przebudowa umiejętności i uzbrojenia Ogrynów w Warhammer 40,000: Darktide sprawi, że gracze nie będą musieli już polegać tylko na ciężkiej ręce.

Jakub Błażewicz

Wielkie zmiany w Warhammer 40k: Darktide sprawiły, że gracze nie mogą doczekać się sprawdzenia odświeżonych Ogrynów, źródło grafiki: Fatshark..
Wielkie zmiany w Warhammer 40k: Darktide sprawiły, że gracze nie mogą doczekać się sprawdzenia odświeżonych Ogrynów Źródło: Fatshark..

Warhammer 40,000: Darktide otrzyma wielką aktualizację Nightmares and Visions, pierwszą taką na konsolę PlayStation 5.

Pod koniec zeszłego roku, przy okazji innego wielkiego uaktualnienia (i premiery na PS5), deweloperzy ze studia Fatshark zapowiedzieli cztery duże uaktualnienia na 2025 rok. Pierwsze z nich ogłoszono w zeszłym tygodniu, po czym twórcy udostępnili pokaźną listę zmian w samym tylko balansie rozgrywki – w trzech osobnych wpisach (!) opublikowanych na Steamie.

Siła w ignorancji?

Lwia część tych poprawk dotyczy jednej klasy (rasy?): Ogrynów, którzy otrzymają przebudowane drzewko umiejętności oraz zmodyfikowane bronie. Ci dotychczas polegali głównie na silnych atakach w zwarciu – co poniekąd pasuje do tych wielkich i nieprzesadnie bystrych ludzi (czy też „abhumans”), ale twórcy uznali, że nie powinna to być jedyna słuszna i skuteczna ścieżka rozwoju.

Dlatego deweloper planuje sporo zmian mających zachęcić graczy do eksperymentowania z innymi „buildami”, m.in. znosząc ograniczenia niektórych zdolności do wyłącznie silnych ataków. Do tego dojdą zupełnie nowe skille, w tym jeden ogłuszający pomniejszych przeciwników przy wykonaniu uniku przez Ogryna.

Robocza wersja nowego drzewka umiejętności Ogrynów.Źródło: Fatshark.

To samo dotyczy ogryńskiego uzbrojenia, co jest o tyle istotne, że oprócz klasycznych tanków i walki w zwarciu zespół Fatshark ma nadzieję zwiększyć potencjał bojowy „buildów” skupionych na walce dystansowej (i przede wszystkim frajdę z grania w ten sposób). Nie znaczy to, że starcia z bliska pójdą w odstawkę, ponieważ również „łopaty do latryn ”(Latrine Shovels) i „tasaki” (Cleaver) zostaną zmodyfikowane.

Ostatni z trzech zamieszczonych wpisów skupia się na pozostałych zmianach z Nightmares and Visions. Tych jest nieco mniej, ale bynajmniej nie mało. Wśród nich znalazło się m.in. zwiększenie szybkości ataku broni drugorzędnych w walce wręcz oraz – ku uldze wielu graczy – usunięcie mechaniki powodującej, że zdolności specjalne broni „znikały” po ogłuszeniu gracza (choć nie we wszystkich przypadkach).

Nie tylko Ogryny

Jak na razie gracze zdają się być bardzo zadowoleni z zapowiedzianych zmian balansu, zwłaszcza z nowego drzewka umiejętności Ogrynów oraz wspominanej wyżej poprawki „specjalnych aktywacji”. Oczywiście – jak zwykle – da się też znaleźć narzekania na pominięcie przez twórców tej czy innej broni na liście zmian (albo rzekome „nerfy”).

Niemniej większość graczy nie może się doczekać sprawdzenia nowych Ogrynów. Na razie deweloperzy potwierdzili nawiązanie współpracy z serwisem Game Lantern, by umożliwić fanom sprawdzenie nowego drzewka skilli w „symulatorze” strony. Opcja ta ma trafić do gry w tym tygodniu.

Warto dodać, że to nie wszystko, co otrzymamy wraz z aktualizacją Nightmares and Visions. Do Darktide zmierzają także: nowa końcowa aktywność w grze (psioniczne wizje z hordami wrogów w Mortis Trials) oraz odświeżony tryb Havoc. Tu akurat entuzjazm graczy jest nieco mniejszy, przynajmniej na razie. Być może zmieni się to wraz z publikacją pełnej listy zmian.

Aktualizacja Nightmares and Visions zadebiutuje w Warhammer 40,000: Darktide 25 marca na PC, PS5 i XSX/S.

  1. Recenzja gry Darktide – niby to już było, ale Imperatorze, dobrze być Twym sługą!
Warhammer 40,000: Darktide

Warhammer 40,000: Darktide

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 listopada 2022

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

7.0

Gracze

7.1

Steam

7.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Paapa Essiedu jest już niemal pewny jako Snape w nowym Harrym Potterze, Janet McTeer negocjuje rolę Minervy McGonagall w serialu fantasy HBO

Następny
Paapa Essiedu jest już niemal pewny jako Snape w nowym Harrym Potterze, Janet McTeer negocjuje rolę Minervy McGonagall w serialu fantasy HBO

Nowości na Steam. W tym tygodniu dostaniemy wyczekiwane RPG-akcji i nową sieciową nadzieję Sony

Poprzedni
Nowości na Steam. W tym tygodniu dostaniemy wyczekiwane RPG-akcji i nową sieciową nadzieję Sony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl